Google Ads
Rozšířené textové reklamy končí
Google oznámil datum ukončení podpory pro rozšířené textové reklamy. Od 30. června 2022 budou responzivní textové reklamy jediným dostupným formátem pro vyhledávání. Existující rozšířené reklamy se ale i po tomto datu budou dále vydávat.
Atribuce pro Video a Display kampaně
V srpnu Google spustil atribuci pro videokampaně a obsahovou síť pro všechny atribuční modely kromě posledního prokliku. Připomeňme si, že dosud atribuce fungovala jen pro vyhledávání a Shopping kampaně.
Uvolňují se restrikce pro respirátory
Google rozvolňuje zásady, které obchodníkům brání v nabízení respirátorů. Obchodníci po celém světě nyní mohou přes partnerství se společností LegitScript uvádět nabídky respirátorů třídy KN95/FFP2 a KF94 v reklamách v Nákupech a v neplacených záznamech. Posouzení trvá přibližně pět pracovních dnů, než je poskytnuto rozhodnutí. Může ale trvat až tři týdny, pokud jsou vyžadovány laboratorní testy.
V USA mohou být respirátory třídy N95 uvedeny v reklamách v Nákupech a neplacených záznamech pouze prostřednictvím partnerství v Project N95.
Vyhledávací dotazy pro Místní kampaně
V některých účtech můžete narazit na to, že můžete zobrazit dotazy u Místních kampaní. Funguje to ale jen na úrovni celého účtu. Jiří Bunček na LinkedIn upozornil, že je možné požádat podporu o vyloučení vybraných dotazů.
Nová verze Google Ads Editoru
Vyšla nová verze Google Ads editoru, která nyní podporuje:
- Rozšíření o formulář pro zájemce
- Rozšíření o Související videa
- Stahování jednotlivých částí kampaní
- Aktualizované strategie nahrazující tCPA a tROAS
- Hotel Ads
- YouTube Audio Ads
Jazyk kontaktování podpory
Před kontaktováním podpory si můžete zvolit preferovaný jazyk, ve kterém s podporou budete chtít mluvit.
Rozšíření o podstránky v Discovery kampaních
Google testuje rozšíření o podstránky v Discovery reklamách. Reklama se tak rozšíří o odkazy, které lze využít pro přidání relevantních informací a doplnění hlavního sdělení.
Nový průvodce tvorby kampaní
V účtech se čím dál častěji objevuje nový průvodce tvorby kampaní. Jednotlivé kroky se přesunuly z horního horizontálního menu do vertikálního levého menu a mezi kroky lze přepínat. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.
Nový layout pro Publika
Nový design stránky pro Publika již není rozdělen na Publika a Vylučující publika, ale všechny tyto informace máme k dispozici na jedné stránce. Při kliku na roletku Zobrazit tabulku se zobrazí publika se svými daty, na která cílíme.
Vlastní sloupce s konkurenčními metrikami
Od té doby, kdy byla ukončena podpora průměrné pozice reklamy, nebylo možné používat nahrazující metriky ve Vlastních sloupcích. Nyní jsme se ale dočkali a použít ve výpočtu třeba podíl zobrazení.
Pravidla pro hodnotu konverze
Google oficiálně představil pravidla pro úpravu hodnot konverzí, abychom mohli vyjádřit jejich důležitost v rámci účtu, protože ne všechny konverze mají pro podnikání stejnou hodnotu. Pravidla najdete v levém menu na stránce Nástroje a nastavení => Konverze a nastavit je lze na základě lokality, zařízení nebo publika. Připomeňme si, že tato funkce se v účtech objevila již v červnu, ale oficiálně byla představena až v nyní v srpnu.
Úprava cílení na uživatele mladší 18ti let
S nárůstem počtu dětí na internetu vlivem koronaviru a online vzdělávání se připravuje omezení cílení na uživatele mladší 18 let. Na takové uživatele nebude možné zacílit pomocí věku, pohlaví ani zájmů.
Zobrazení tří rozšíření o obrázky
Victor Sellés zahlédl zobrazení rozšíření o obrázky ve formě galerie, kdy se na mobilu zobrazí zároveň hned tři rozšíření o obrázky.
Kdo platí za reklamu
V USA se v souvislosti s politickými reklamami objevila nová možnost si u reklam zobrazit, kdo za ně platí (Paid for by). Na tuto novinku upozornil Valentin Pletzer.
Propojení Google Merchant Center a Google Manufacturer Center
V případě, že vlastníte Google Merchant Center a zároveň i Google Manufacturer Center, nově můžete tyto platformy propojit a vyhnete se tak tvoření dvojího feedu a zjednoduší se i správa produktů a onboarding process. O této novince se na Twitteru zmínil Kirk Williams.
Nové štítky pro Shopping v USA
Google oficiálně představil nové štítky pro Shopping inzeráty se snahou podpořit inzerenty v nadcházející vánoční sezóně. Zatím jsou k dispozici pouze v USA.
- Next day delivery
- Get it by Dec 24
- Free delivery by Fri, Dec 24
- Fast & Free (při dodání do 5 pracovních dnů)
- Free 90-day returns
- Free returns until Jan 31.
- Women-owned (nastavuje se v Google Merchant, nejedná se o atribut z Google My Business)
- Veteran-owned (nastavuje se v Google Merchant, nejedná se o atribut z Google My Business)
Výpadky v Google Ads
Pokud vaše metriky ve Smart Shopping kampaních klesly v období od 20. 8. do 24. 8., týkala se vás technická chyba na straně Googlu, která znemožňovala vydávání některých produktů. Problém byl 24. 8. vyřešen.
Toto nebyl jediný výpadek v tomto měsíci. Dne 9. srpna nebylo možné se během několika hodin do Google Ads vůbec přihlásit a 23. a 24. srpna nefungoval Keyword Planner.
Sklik
V Skliku jsme se žádné novinky tento měsíc nedočkali. Recykloval přednášky z letošního Sklik Expert Fóra a zveřejnil case study na Outstream formát.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Zdravím, je možné sa prihlásiť na odber Vašich PPC noviniek (nejaký email newsletter/pripomienkovač že pribudol nový článok)?
Vďaka 🙂
Dobrý den, PPC novinky vychází vždy první den v měsíci. Newsletter nevydávám, ale můžete mě sledovat na Twitteru či LinkedIn, kde nové články sdílím, nebo můžete sledovat můj blog prostřednictvím RSS čtečky.
Pěkný den, Hanka