Metrika relativní CTR (relative CTR) se v Google Adwords objevila již v červnu 2011, ovšem ne všichni ji znají, rozumí ji a používají.
Zatímco běžné CTR (Click-though rate, míra prokliku) vypovídá o tom, jak často lidé klikají na vaše reklamy, relativní CTR zapojuje také CTR reklam vaší konkurence.
Co je relativní CTR?
Relativní CTR vyjadřuje konkurenceschopnost reklam v obsahové síti. Čím vyšší relativní CTR reklamy dosahují, tím lépe.
Tato metrika je určena pouze pro obsahovou síť Google, a to nezávisle na typu použitých reklam (grafické i textové). Nenajdete ji tedy u jiných typů kampaní.
Google oficiálně popisuje relativní CTR následovně:
Relativní CTR ukazuje výkon reklam relativně vzhledem k dalším reklamám zobrazeným na stejném místě v reklamní síti, takže můžete lépe ovlivnit výkon svých kampaní v reklamní síti a porovnávat jejich výkon na různých stránkách v reklamní síti.
Výpočet relativního CTR
Relativní CTR je podílem vašeho CTR a CTR všech inzerentů v umístěních zobrazující vaše reklamy.
Vzorec relativního CTR je následující:
Relativní CTR = CTR vlastní / CTR konkurence
O čem relativní CTR vypovídá?
V praxi to znamená, že pokud mají vaše reklamy CTR 0,04 %, zatímco reklamy vaší konkurence na stejném místě v reklamní síti Google mají 0,02 %, relativní CTR se vypočítá jako jejich podíl, tedy 0,04 / 0,02 = 2x … to znamená, že vaše reklamy jsou dvakrát lepší než reklamy vaší konkurence co se týče míry prokliku a to potěší.
Naopak hodnota 0,5x znamená, že vaše reklamy dosahují pouze poloviny průměrné CTR všech inzerentů.
CTR v reklamní síti 0,03 % se vám může zdát jako nízké, ovšem až po kontrole relativního CTR opravdu zjistíte, jak na tom jste. Čím je relativní CTR vyšší, tím lépe. Hodnota větší než 1 znamená, že vaše CTR je lepší než průměrné CTR vašich konkurentů a naopak.
Jak zobrazit relativní CTR?
Relativní CTR je dostupné pouze na úrovni Kampaní a Reklamních sestav, nikoliv na úrovni Reklam. Tento sloupec můžete zapnout pomocí tlačítka Sloupce nad tabulkou statistik a to konkrétně v části Konkurenční metriky. Ještě připomenu, že hodnoty se zobrazí pouze u kampaní/reklamních skupin určené pro reklamní síť.
Jak zvýšit relativní CTR?
Relativní CTR ovlivňují následující aktivity a nastavení:
- optimalizace reklam
- optimalizace umístění
- relevantní cílení
- optimalizace vyloučení obsahu (vyloučit hazardní hry, chybové stránky apod.)
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře