🆕 Chceš být v obraze častěji než jednou za měsíc a nevadí ti angličtina? PPCNewsFeed.com přináší novinky z Google Ads a Microsoft Advertising v průběhu celého měsíce, hned jakmile se objeví!
Přihlásit se můžeš také k newsletteru 💌 a dostávat novinky přímo do emailu – denně, týdně nebo měsíčně – podle tvé preference.
Google Ads
Textové pokyny pro AI
Google Ads zavádí novou funkci s názvem Textové pokyny (Text guidelines). Umožňuje inzerentům ovlivnit texty vytvářené pomocí AI v kampaních Performance Max a AI Max for Search.
Funkce nabízí dvě možnosti, jak tvorbu textů ovlivnit:
- Vyloučení termínů: můžete zadat až 25 konkrétních slov nebo frází, které se nemají v reklamách objevovat.
- Restrikce zpráv: umožňují určit až 40 témat, stylů nebo sdělení, kterým se má AI vyhnout. Tato pravidla se zadávají v přirozeném jazyce.
Cílem je zajistit, aby automaticky generované texty odpovídaly vaší značce.
Například: když zadáte „Neuvádějte, že naše produkty jsou zlevněné“, AI se vyhne výrazům jako „levný“ nebo „výhodný“.

Test workflow tvorby kampaně
V průběhu září začal Google testovat hned dvě workflow tvorby nové kampaně navíc k tomu tradičnímu.
První test spočívá v tom, že pokud uživatel nezvolí žádný cíl kampaně, musí zvolit, zda chce svou reklamu zobrazovat na všech sítích nebo pouze na vybraných sítích. Pokud je zvoleno „All channels“, Google vytvoří kampaň Performance Max. Tento test zachytil Rokas Golcas.

Druhý test rovnou nechal uživatele vybrat jednotlivé kanály, kde by chtěl svou reklamu zobrazit (bez možnost všech sítí), a to Search, Display, YouTube, Discover nebo Gmail. Pozoruhodné je, že vytvoření kampaně Standard Shopping nyní vyžaduje výběr sítě Search. Shopping již není nabízen jako samostatná možnost. Tento test byl sdílen Rileym Slaterem a Adriaanem Dekkerem.

Nová sekce Labs
V levém vertikálním menu se objevila nová sekce Labs, která poskytuje prostor pro experimenty a pilotní funkce ve fázi testování, které inzerenti mohou vyzkoušet, než budou oficiálně zavedeny. Tuto aktualizaci odhalil Vojtěch Audy.

Vylepšení kampaní Demand Gen
Google aktualizoval algoritmus pro kampaně Demand Gen, čímž změnil jejich zaměření na celkovou uživatelskou cestu na výkon. Systém nyní identifikuje uživatele s největší pravděpodobností konverze na základě signálů zájmu a zobrazuje jim relevantní produkty a podklady. Tento přístup přechází od kontextového cílení k cílení na základě zájmu, podobně jako kampaně Performance Max a AI Max for Search. Tyto formáty nyní společně tvoří novou nabídku Google s názvem Power Pack, představenou během Google Marketing Live 2025. Novinku sdílel Thomas Eccelem.
Potvrzení politických reklam EU
V průběhu září Google přidal hned několik cest, jak u kampaní uvést, zda se jedná o politické reklamy.
Jednou z nově přidaných možností, kterou zachytil Thomas Eccel, je kampaně označit a z nabídky vybrat “Potvrdit nastavení pro EU“.

Další objevil Anthony Higman a to v sekci Ověření inzerenta, která aplikuje nastavení na celý účet.

Tou nejnovější je notifikační lišta, která vyzývá k poskytnutí této informace.

Brand Profiles v Merchant Center Next
Muiz Hassan narazil na Brand Profiles ve svém Google Merchant Center účtu. Vypadá to tedy, že se začínají rozšiřovat. Ty poskytují nový způsob, jak sdílet příběh své značky přímo ve výsledcích vyhledávání.
Poprvé oznámené na Google Marketing Live 2024, Brand Profiles umožňují obchodníkům zvýraznit prvky jako hodnoty značky, kategorie produktů a popisy podnikání v dedikované sekci.

AI Max dostupné pro všechny
Google oficiálně spustil AI Max pro všechny inzerenty po celém světě. Dočkalo se také podpory v Google Ads Editoru, a dostane se také do Search Ads 360 a Google Ads API.
Video Assets globálně dostupné v GMC
Google spustil sekci video podkladů (Video Assets) globálně v Merchant Center Next, nebo alespoň to oznámil na Think Retails, avšak na tuto sekci jsem ještě osobně nenarazila. Tato funkce konsoliduje video obsah z vašich webových stránek, YouTube a sociálních platforem na jedno místo pro snadnější správu. Videa lze synchronizovat přímo s Google Ads pro použití v kampaních. Video Assets byly představeny na Google Marketing Live 2025.

Byla představena dvě nová vylepšení: doporučení s podporou AI poskytují návrhy, jak každý video může zlepšit výkon kampaní, a označování produktů umožňuje vytvářet videa více nakupovatelná propojením s konkrétními položkami. Tato aktualizace usnadňuje inzerentům využít plný potenciál jejich video knihoven bez nutnosti přecházení mezi více platformami.

YouTube TV Sports Lineup
Byl představen YouTube TV Sports Lineup, což je nový způsob, jak mohou značky umisťovat reklamy na živý sportovní obsah jako NFL, NBA, MLB, March Madness a další.
S balíčky reklam pro více sportů mohou inzerenti využít cílení na publikum na základě prvotních dat, dynamickou vkládací reklamu a transparentní reportování k oslovení sportovních fanoušků napříč zařízeními a formáty.
Možné formáty reklam zahrnují nevynechatelné in-stream reklamy (6, 15, 30 a 60 vteřin). YouTube TV Sports Lineup omezuje reklamy související s alkoholem a hazardem.
Vylepšení Asset Studio od Google
Google představil nové upgrady využívající AI pro Asset Studio během Google Marketing Live 2025. Aktualizace umožňují inzerentům okamžitě převádět základní produktové snímky na lifestyle obrázky, hromadně aplikovat nové styly či pozadí na až 100 obrázků najednou a nahrávat referenční obrázky pro zajištění konzistentní tvorby obsahu. Dále je možné vytvářet krátké video reklamy ze statických obrázků, log a textu a sdílet vizuální materiály a náhledy reklam prostřednictvím sdílených odkazů pro bezproblémovou spolupráci. Cílem je pomoci inzerentům rychleji škálovat vysoce kvalitní kreativní materiály bez ztráty relevance či výkonu.

Vylepšené celkové rozpočty
Total Budget neboli tzv. celkové rozpočty se rozšířily nad rámec Demand Gen a YouTube kampaní. Inzerenti nyní mohou tuto možnost rozpočtu využít v kampaních typu Search, Performance Max a Shopping.

Zároveň pro ně Google testuje novou funkci tzv. Promotion Mode, která je momentálně ve fázi alfa. Inzerenti si mohou nastavit celkový rozpočet na kampaň na 3–90 dnů a přidat Promotion Mode (3–14 dnů), aby systém přitlačil během vrcholného prodejního období. Funguje napříč Performance Max, Search a Shopping kampaněmi, podporujíc tROAS a tCPA nabídky.
Na rozdíl od standardních sezónních úprav tato funkce kombinuje data prodejů, propagační podklady a flexibilní ROAS cíle. Dává Smart Biddingu jasnější signály k efektivnímu navýšení výdajů. Návrh je obzvláště užitečný pro rychlé výprodeje, akce o svátcích atd., což značkám zajišťuje zachycení náhlého nárůstu poptávky bez překročení rozpočtu.

Nové možnosti tlačítka Upravit v grafu
Google představil nové funkci v rámci tlačítka Upravit (Adjust) v grafech na přehledech v online rozhraní. Dosud nabízelo jen nastavení časového období či typ grafu viz screen níže.

Nyní v něm ale najdete další tři nové funkce: zpoždění konverzí, statistiky o anomáliích ve výkonu a poznámky. Tuto aktualizaci zaznamenal Anthony Higman.

Výběr lokalit přes Google Maps
Inzerentům je nově nabídnuta možnost vybírat až 10 obchodních lokalit přímo z Google Maps při nastavování rozšíření o lokalitu. Tato nová funkce představuje alternativu k propojení s Google Business Profile nebo místy obchodních řetězců.
K použití této funkce přejděte na Správce lokalit v části Nástroje > Sdílená knihovna, a poté zvolte „Naše lokality“. Zde můžete podle adresy nebo klíčových frází vyhledávat a připojovat firmy z Maps. Vybrané lokality musí být ve vašem vlastnictví, aby byla zajištěna schválení. Tuto aktualizaci sdíleli Greg Kohler a Barry Schwartz.

YouTube jako samostatná síť partnerů
Google zvažuje zavedení nové možnosti kampaně s názvem YouTube Network v rámci Google Ads. Tímto krokem by mohlo dojít k odloučení YouTube od Search Partner Network a vytvoření samostatné YouTube Network.
Dalším plánovaným vylepšením je přidání kontextového cílení na Watch journeys. Změny zatím nejsou aktivní, Google momentálně sbírá zpětnou vazbu. Tento update zaznamenala Natasha Kaurra.

AI Max a cílení v Search Partner Network
Nová debata se objevila v PPC komunitě ohledně AI Max a jeho vlivu na Search Partner Network (SPN).
Mike Ryan sdílel data z kampaně, která naznačují, že AI Max se ve SPN rozšiřuje přehnaně, s vyšším podílem reklam než u jiných kampaní. Doporučil inzerentům zvážit vypnutí SPN.
Ginny Marvin, zástupce Google Ads, reagovala s tvrzením, že AI Max není navržen pro upřednostňování inventáře SPN.

Rozšíření Google Merchant API v Product Studio
Google Merchant API nyní poskytuje AI-generované texty v nástroji Product Studio. Novinka byla zaznamenána Emmanuelem Flossiem. Tato nová funkce umožňuje generovat nejen obrázky, ale také textové návrhy pomocí AI. Pokud bude tato funkce rozšířena také do online rozhraní, inzerenti by mohli využít této funkce k automatizaci tvorby názvů a popisů produktů, což by mohlo zefektivnit pracovní postup a snížit manuální práci.
Přísnější standardy přesnosti cen pro hotely
Google oznámil hotelům a jejich partnerům, že bude uplatňovat přísnější standardy přesnosti cen od 22. září 2025. Od tohoto data bude Google odstraňovat více nepřesných cen, které se objevují jak v reklamách, tak ve free listings. Tuto aktualizaci sdíleli Lluc B. Penycate a Barry Schwartz.
Aktualizace pravidel cen Google Merchant Center
Google vydal aktualizaci cenové politiky Merchant Center, která má zlepšit transparentnost a regionální konzistenci.
Poplatky obchodníka jako služby, manipulace a aktivace musí být zahrnuty do nastavení dopravy. Vládní poplatky, tedy cla a daně, nesmí být zahrnuty v cenových nebo přepravních atributech. Náklady na import/export musí být buď zahrnuty do ceny produktu, nebo jasně uvedeny na webu. Regionální dostupnost a ceny (RAAP) jsou nyní celosvětově dostupné, což umožňuje obchodníkům nastavit ceny podle konkrétní lokality. Pro splátky je nutné použít dedikované pole [downpayment] v rámci [installment], přičemž [price] odráží celkovou nákladovou částku.
Obchodníci jsou vyzváni, aby zkontrolovali zdroje, vstupní stránky a strukturovaná data kvůli přesnému sladění cen, aby se vyhnuli zamítnutím nebo pozastavení. O novince informoval Emmanuel Flossie.
Rozšíření Web to App Connect
Google představil nové možnosti pro reklamy propojeních web a mobilní aplikace, což usnadňuje vytvoření spojité zákaznické cesty. Rozšíření Web to App Connect nyní spolupracuje s YouTube, Hotel Ads a Demand Gen, kromě již dostupných možností jako Performance Max, Search a Shopping.
Mezi hlavní aktualizace patří také sjednocené pracovní postupy a reportování, což zahrnuje vylepšení aplikace, spojení webových a aplikačních konverzí a kombinovanou přehledovou kartu.

Nové metriky na úrovni klíčových slov
Google Ads zavedl dvě nové metriky v reportingu na úrovni klíčových slov, které pomáhají inzerentům sledovat výkon kampaní Search AI Max. Novinku uvedl Aleksejus Podpruginas.
- Metrika AI Max expanded matches zaznamenává návštěvnost z broad match klíčových slov generovaných pomocí AI Max.
- Metrika AI Max expanded landing pages měří návštěvnost z dotazů spárovaných přes vstupní stránky nebo aktiva, která nejsou vázána na vaše klíčová slova.
Tyto metriky poskytují inzerentům jasnější pohled na to, jak AI Max rozšiřuje dosah nad rámec klíčových slov a využívá stávající aktiva.

Ad Advisor na homepage Google Ads
Funkce Ad Advisor, dříve známá jako AI Chat, se nyní zobrazuje i na hlavní stránce Google Ads. Tento nástroj je navržen tak, aby pomohl inzerentům orientovat se ve svých účtech, odpovídal na otázky související s kampaněmi a poskytoval přímé poznatky prostřednictvím rozhraní s podporou umělé inteligence. Na tuto funkci upozornil Anthony Higman.

První pozice v sekvenci YouTube Ads
Pro video reklamy bylo zavedeno nové nastavení „First Position Serving“, které inzerentům umožňuje zobrazit jejich reklamu jako první v reklamní sekvenci na YouTube. Tato funkce značkám pomáhá získat větší pozornost diváků a sledovaný čas. Cenový rozdíl mezi první pozicí a jakoukoli pozicí zatím není jasný. Na tuto aktualizaci upozornil Anthony Higman.

Predikce sezónní poptávky a pohybů konkurence
Google Ads přidal novou funkci AI na stránce Přehledy, která identifikuje, kteří konkurenti jsou více vidět za posledních 7 dní v porovnání s předchozím obdobím, a zároveň předpovídá sezónní nárůsty poptávky po službách. Tuto aktualizaci sdílel Vyacheslav Terentiev.

“Visit Store” CTA v Shopping Ads
Google nyní zobrazuje tlačítko „Visit Store“ přímo v Shopping ads. Nové CTA je umístěno ve spodní části reklamní jednotky a zdůrazňuje název obchodu. Slovo „Visit“ je následováno názvem obchodu, například „Visit Nike“ nebo „Visit Sephora“, což činí výzvu k akci více personalizovanou a značkově specifickou.
Aktuálně je tato funkce viditelná na mobilních zařízeních, ale je stále ve fázi testování a nemusí se zobrazovat všem uživatelům. Toto umístění přináší větší jasnost do nákupního procesu tím, že zřejmí, kam reklama vede. Tuto aktualizaci sdíleli Arpan Banerjee a Adriaan Dekker.

Doporučené plány v Performance Planner
Google zveřejnil novou nápovědu, kterou v mezičase ale stihl odstranit, která podrobně popisovala Doporučené plány v Plánovači výkonu. Tato funkce byla dříve zpozorována u kampaní Performance Max, ale nyní se rozšířila na Search, Shopping a App kampaně.
Tyto plány nabízejí hotové šablony optimalizované na cíle, založené na vašich aktuálních nastaveních kampaní. Jsou navrženy tak, aby zjednodušily plánování simulováním nejlepších možných výkonů.
Klíčové body zahrnují:
– Simulace založené na cílech pro kampaně Search, Performance Max, Shopping a App
– Seskupování kampaní s možností předpovědi podle typu
– Tvorbu plánů jedním kliknutím z nabízených možností

Testování emoji v Shopping reklamách
Google zkouší použití emoji v Shopping ads, kde přidává ikonu nákladního auta před označení „Free shipping“ tedy dopravy zdarma. To pravděpodobně zvyšuje viditelnost a interakci uživatele zdůrazněním výhod doručení. V současnosti se zobrazuje v omezeném množství na mobilech. Novinku sdíleli Arthur Lubrano a Adriaan Dekker.

Rozpočet nižší než u konkurence
Kampaně typu Performance Max nově zobrazují chybovou zprávu ohledně nízkého rozpočtu, což mate inzerenty. Platforma Google při publikaci kampaní uvádí, že rozpočet je nižší než u ostatních inzerentů, což může ovlivnit výkon, doporučený denní rozpočet v tomto příkladu je alespoň 30,01 €. Tuto aktualizaci sdílel Thomas Eccel a domnívá se, že rozpočtová minima se mohou lišit podle trhu nebo odvětví. Formulace této hlášky může ovlivnit rozhodnutí méně zkušených správců kampaní.

Anthony Higman zaznamenal další pokus Googlu o zvýšení rozpočtů kvůli údajným “konkurentům” v aukci. Zpráva je ale poněkud matoucí, protože zmínění konkurenti nejsou vidět v přehledu Analýza aukce. V době rostoucího využití automatizace poháněné AI nemusí být tyto automatické hlášení vždy přesná. Inzerenti by měli před úpravami rozpočtu ověřit údaje v Analýze aukce, zda je konkurence skutečně přítomná.

Segmentace YouTube v Demand Gen
Google aktualizoval obsah segmentu dle sítě pro kampaně Demand Gen, jak sdílel Georgi Zayakov. Inzerenti nyní mohou zobrazit metriky pro YouTube In-Stream, In-Feed a Shorts zvlášť v rámci YouTube sítě. Tato podrobná analýza usnadňuje zjištění, které umístění přináší nejsilnější výsledky, a podle toho optimalizovat.

Úprava kampaní na instalaci a zapojení aplikací
Google Ads rozšířil možnost úprav kampaní na instalaci a zapojení mobilních aplikací. Doposud byly úpravy k dispozici pouze v kampaních Search, Display, Shopping a Performance Max. Tato funkce umožňuje marketérům signalizovat očekávané změny v mírách konverze, například během výprodejů nebo akcí. Novinku sdílel Emirhan Bayutmuş.

Kritika příjmů z návštěv obchodů v Google Ads
Google Ads byl kritizován za automatické aktivování Store Visits jako primární konverze s hodnotami přiřazenými Googlem. Tento krok vede k nadhodnocování konverzí v reportech bez skutečných prodejních hodnot. Kritiku k této změně sdíleli Kim Petersen a Adriaan Dekker. Inzerenti jsou předem upozorňováni prostřednictvím e-mailu. Je doporučeno vždy zkontrolovat nastavení účtu a ověřit hodnoty konverzí před spoléháním na uvedená čísla.

Rozšíření programu Google Ad Grants pro neziskové organizace
Google Ad Grants aktualizoval seznam způsobilých regionů v programu, což přináší nové příležitosti pro neziskové organizace po celém světě. Novinku sdílel Jason King.
Do programu byly nově zahrnuty země jako Etiopie, Somálsko, Džibutsko, Jamajka, Jemen, Palestina, Vatikán a další, které dosud nebyly způsobilé. Tisíce neziskových organizací nyní mohou žádat o až 10 000 dolarů měsíčně v kreditech na Google Ads zdarma.
Tato podpora má potenciál pomoci organizacím zvýšit povědomí, přilákat dárce a efektivněji propagovat jejich poslání. Expanzí Google demonstruje úsilí zpřístupnit digitální reklamu misijně orientovaným skupinám po celém světě.
Zlepšené reportování v Přehledu
Summary view v Google Ads prošel významným vylepšením, kterého si všiml Thomas Eccel. Inzerenti nyní mohou přizpůsobit své zobrazení výběrem konkrétních konverzních akcí, které se zobrazí přímo na stránce Summary, místo aby se spoléhali na výchozí metriku Konverze nebo Všechny konverze.

Propojení YouTube reklamy s aplikacemi
Google nově umožňuje přivést uživatele z reklam na YouTube přímo do vaší mobilní aplikace, což zlepšuje plynulost nákupní cesty. Tato aktualizace má za cíl zkrátit cestu od objevení po nákup.

Upřesnění vyhledávání v Shopping Ads
Google testuje možnosti upřesnění vyhledávání uvnitř sponzorovaných reklam ve formátu Shopping ads. Možnosti zahrnují výzvy jako „doladit své vyhledávání“, „upřesnit své vyhledávání“ a „hledat konkrétní produkty“.
Funkce má za cíl vést uživatele k přesnějším dotazům a udržet je aktivně zapojené do vyhledávání. Tuto novinku sdílel Barry Schwartz a Sachin Patel.

Podpora vlastních parametrů událostí v GTM
Google Tag Manager nyní podporuje vlastní parametry událostí ve značkách Google Ads. To umožňuje přidat vlastní parametry, jako je odesílání uživatelských dat či dodatečných dat ke konverzi, a aplikovat změny konzistentně přímo v Tag Manageru. Dříve si tyto úpravy vyžadovaly ruční kódování mimo GTM.

Disclaimer u Vehicle Ads
Google začal přidávat disclaimer do Vehicle Ads pro vozidla. Reklamy na ojetá auta nyní mohou obsahovat seznamy s cenami, najetými kilometry a lokalitami. Pod těmito seznamy je uveden disclaimer upozorňující: “Tax, title, and processing fees may apply.” Novinku sdíleli Adriaan Dekker a Arpan Banerjee.

Video pro obnovení GMC účtu
Google zpřísňuje pravidla Merchant Center kvůli nárůstu pozastavených účtů z důvodu zkreslování skutečnosti, chybějícím důvěryhodným podnětům a zneužívání dropshippingu. Nyní musí žádost o obnovení obsahovat neupravené video o délce 3–5 minut ukazující váš podnik, sklad a produkty. Novinku sdílel Emmanuel Flossie.

Lokální reklamy jako karty se vrací
Google znovu zavádí lokální reklamy na místní pobočky ve stylu karet ve výsledcích vyhledávání. Dvě reklamy se zobrazují ve formátu horizontálních karet a klepnutím na některou z nich se otevře profil Google Business inzerenta.
Toto uspořádání bylo poprvé zaznamenáno v listopadu 2024, ale krátce poté bylo odstraněno. Jeho opětovné objevení naznačuje, že Google přehodnocuje tento formát pro širší testování. Tuto aktualizaci sdíleli Barry Schwartz a Khushal Bherwani.

Nové rozhraní YouTube
YouTube testuje moderní reklamní rozhraní s novým vzhledem. Hlavní aktualizace zahrnují velké a dobře viditelné tlačítko s výzvou k akci a modernizovaný ukazatel průběhu, který zlepšuje jasnost trvání reklamy. Novinku sdílel Thomas Eccel.

„Ideas to Try“ pro videa
Google Ads testuje novou sekci „Ideas to Try“ pro video podklady, která má pomoci inzerentům vytvářet silnější a efektivnější video reklamy. Tato sekce nabízí doporučení, jak optimalizovat video podklady pro lepší výkon. Novinku sdílel Anthony Higman. Tato funkce již byla testována a zachycena v srpnu 2023, ale nerozšířila se. Google se k ní nyní očividně vrátil a znovu ji testuje.

Test modré v online rozhraní
Google Ads tiše aktualizoval uživatelské rozhraní pro některé uživatele, kde testuje úpravu barvy textu z původní černé na modrou. Test byl zachycen u výběru časového období a také u ikon v menu v záhlaví hlavní tabulky. Novinka byla sdílena Saquibem Syedem.

Skryté schválené produkty v GMC
Arpan Banerjee a Adriaan Dekker narazili na tzv. “hidden products” neboli skryté produkty v Google Merchant Center. Jedná se o schválené produkty, které jsou však skryté. Význam slova skrytý není zcela jasný, ale může to souviset se stavem „product visibility“, což Centrum nápovědy Google Ads definuje jako indikátor viditelnosti produktu. Ten ale běžně nabývá hodnot „Visible“ nebo „Not visible“, ale na snímku obrazovky je hodnota “Hidden”.

Úprava nastavení konverzí
Google Ads zavedl přepracovaný systém nastavení konverzí, který vizuálně odděluje konverze pro weby a Google Analytics 4. Inzerenti nyní uvidí dvě jasné volby při vytváření nové konverzní akce: konverze webových stránek, které se vytvářejí ručně prostřednictvím GTM nebo globálního tagu stránek, a GA4 importy, které se zobrazí pouze, pokud je propojena nemovitost GA4. Novinku sdílel Thomas Eccel.

Sloupec Zdroj v AI kampaních
Google Ads přidal nový sluopec Zdroj neboli Source do sekce Atributy pro nejnovější typy AI řízených kampaní. Novinku sdílel Anthony Higman. Funkce je nyní dostupná pro všechny uživatele a umožňuje lepší analýzu a optimalizaci reklamních strategií.

Výsledky vyhledávání zaplaveny reklamami
Dne 17. září 2025 se ve výsledcích vyhledávání objevil bug, který je zaplavil reklamami, což vedlo k tomu, že organické výsledky byly takřka nebo úplně neviditelné. Novinku sdílel Barry Schwartz. Tento problém ovlivnil dotazy globálně mezi 1:00 a 6:00 východního času, i když nebyl konzistentně replikován ve všech regionech. Stížnosti přicházely od uživatelů z celého světa. Nicméně Ginny Marvin později potvrdila, že to nebylo spojeno, a objasnila, že šlo o dočasný bug, který ovlivnil pouze malé procento provozu. Problém již byl vyřešen.

„Not a government website“ pro nevládní inzerenty
Google Ads začne automaticky přidávat oznámení „Not a government website“ ke všem Search reklamám, které propagují vládní dokumenty a služby, pokud inzerent není certifikovaným oficiálním vládním poskytovatelem. Tato změna se vztahuje na všechny formáty Search reklam a je součástí aktualizace zásad „Other restricted businesses: Government documents and services“. Cílem je zlepšit pochopení záměru reklamy uživateli a snížit možné zmatení kolem neoficiálních poskytovatelů služeb. Nasazení začne 22. října a očekává se, že plné vynucování bude dokončeno během čtyř týdnů.
Úprava pravidel pro energetické štítky v EU
Google Ads zveřejnil nová pravidla pro označování EU Energy Labeling a Energy Star v rámci doporučených postupů.
Pro EU Energy Labeling (EPREL) je nyní nutné používat [certification]
+ [certification_code]
namísto [energy_efficiency_class]
, což bude povinné od dubna 2025. Google může automaticky doplnit chybějící údaje pomocí GTIN/MPN.
Označení Energy Star není povinné, ale může zlepšit viditelnost ve výsledcích vyhledávání, pokud je deklarováno přes [certification]
.
Štítky účinnosti CO₂ pro Vehicle Ads v Německu a Francii
Google zveřejnil dvě nové stránky nápovědy, kde popisuje, jak mohou inzerenti vozidel zobrazovat štítky účinnosti CO₂ v Německu a Francii pomocí atributu [certification].
V Německu je označování povinné. Inzerenti musí zahrnout informace o třídě CO₂ z úřadu BMWK. U hybridních vozidel jsou vyžadovány dvě třídy CO₂: jedna pro kombinované použití a druhá pro stav, kdy je baterie vybitá. Subatributy zahrnují:
– [certification_authority] = “BMWK”
– [certification_name] = “Vehicle_CO2_Class” nebo “Vehicle_CO2_Class_Discharged_Battery”
– [certification_value] = aktuální hodnota třídy
Ve Francii je označování dobrovolné, ale řídí se podobnou strukturou. Obchodníci se mohou obrátit na registr ADEME, aby našli správnou třídu. Subatributy:
– [certification_authority] = “ADEME”
– [certification_name] = “Vehicle_CO2_Class”
– [certification_value] = relevantní třída CO₂
Propagace referral programu Google Ads
Google Ads nyní aktivně propaguje svůj referral program, přičemž v tomto příkladu nabízí odměnu ve výši 200 liber za úspěšná doporučení. Novinku sdíleli Hannah Zora Strong a Adriaan Dekker. V České republice a ani na Slovensku zatím není dostupný.

Propojení Google Analytics 4 jako doporučení
Google Ads nově doporučuje propojení nepropojených účtů Google Analytics přímo z rozhraní. Tento krok pomáhá zajistit lepší sdílení dat, vylepšenou atribuci a chytřejší signály pro nabízení mezi oběma platformami. Novinku zaznamenali Barry Schwartz a Adriaan Dekker.

Zpřísnění pravidel pro skryté poplatky a bezplatné zkušební verze
Od 28. října 2025 začne Google uplatňovat přísnější pravidla ohledně transparentnosti cen. Novinku sdílela Natasha Kaurra.
Všechny náklady a modely platby musí být jasně viditelné před i po nákupu a je zakázáno nabízet návnadu a změnit nabídku nebo využívat zranitelné uživatele. U aplikací a zkušebních verzí žádné další „bezplatné“ aplikace, které vyžadují platbu při instalaci. Zkušební verze zdarma musí jasně uvádět délku a podmínky automatického zpoplatnění.
Inzerenti by měli zkontrolovat texty reklam a vstupní stránky pro jasné uvádění cen a odstranit nebo aktualizovat jakékoli klamavé nebo nejasné nabídky. Ujistit se, že všechny zkušební verze zdarma nebo „bezplatné“ nabídky jasně uvádějí skutečné podmínky.
Prosazování začne s varováním (7 denní oznámení) před přísnějšími opatřeními. Toto je významný krok k ochraně spotřebitelů a zajištění důvěry v reklamy.

Označení reklam “Sponsored Result”
Google testuje označení reklam s nadpisem “Sponsored result” místo “Sponsored”. Na změnu upozornili Arpan Banerjee a Adriaan Dekker.

Nová sekce Featured Stores
Google testuje nový placený blok reklam s názvem Featured Stores ve výsledcích Vyhledávání. Tento formát připomíná starší sekci „From online stores“, ale zatímco ta byla bezplatná a organická, nová verze je placená. Novinku sdíleli Sachin Patel a Barry Schwartz.

Ukončení cross-border certifikace lékáren
Google Ads od října 2025 ukončí program cross-border certifikace, který umožňoval online lékárnám se sídlem ve Spojeném království cílit na Německo a Rakousko. Tato změna bude mít dopad i na aplikační proces pro certifikaci ve Spojeném království.
Loga podniků ve „Sponsored results“ na desktopu
V červenci 2025 začal Google Ads testovat loga podniků vedle označení placené sekce na mobilních zařízeních. Nyní se stejná funkce objevila na desktopu. Tuto aktualizaci objevil Rokas Golcas.
Žádné označení jednotlivých reklam, ale jen jedno označení v záhlaví „Sponsored results“, za kterým následují loga inzerentů. Ty se pak ještě opakují u každé reklamy. Navíc uživatelé mohou skrýt výsledky pomocí tlačítka “Hide sponsored results”.

Odstranění kategorií kosmetických zákroků pro dospělé
Google od 22. září 2025 aktualizuje svou politiku sexuálního obsahu odstraněním kategorie “Mature Cosmetic Procedures” jako omezené. Google Ads tak přestane považovat tento obsah za omezený.
Postupné ukončování prosazování této politiky bude trvat asi čtyři týdny. Reklamy však musí dodržovat další relevantní politiky Google Ads, včetně omezení na sexuálně sugestivní obsah a nahotu. Ochrana nezletilých zůstává v platnosti, což znamená, že reklamy propagující tyto zákroky se nebudou zobrazovat dětem a mládeži.
Nová povolení pro kryptoreklamy v Argentině
Od září 2025 bude Google povolovat reklamy na cryptocurrency exchanges and wallets v Argentině. Podmínky zahrnují, že inzerenti musí být registrováni v Registry of Virtual Asset Service Providers (VASP) prostřednictvím CNV (Comisión Nacional de Valores) a musí být certifikováni Googlem. Inzerenti také musí dodržovat všechny místní zákony. Hardware peněženky jsou povoleny, pokud neumožňují nákup, prodej nebo obchodování.
Vylepšená dokumentace skriptů Google Ads
Google přepracoval dokumentaci k Google Ads skriptům, aby zlepšil použitelnost a konzistenci s Ads API. Tento krok přináší jasnější navigaci, zjednodušené zdroje a lepší pokrytí příkladů.
Termíny migrace API pro Content API for Shopping
Google začal rozesílat e-maily inzerentům, kteří používají Content API for Shopping nebo Merchant API v1beta, aby je informoval o termínech ukončení podpory a pobídl k včasné migraci.
Od 18. srpna 2025 se Merchant API v1 stává oficiální náhradou a podpora Content API končí 18. srpna 2026. Vývojáři využívající Merchant API v1beta musí přejít na verzi v1 do 28. února 2026.
Pokud nebudou podniknuty žádné kroky, přístup k API Merchant Center bude po uplynutí termínů ukončen. Tento e-mail sdílela Hana Kobzová.

Měsíční novinky pro Google Ads API
Google Ads oznámil, že od roku 2026 přejde Google Ads API na měsíční vydávací cyklus, s výjimkou období konce roku. Hlavní verze se budou vydávat 4x ročně, každá s podporou po dobu jednoho roku. Menší verze budou vydávány měsíčně. Plán zahrnuje verze V23 v lednu, V24 v dubnu, V25 v červenci a V26 v říjnu s menšími verzemi mezi nimi. Verze V19 až V22 budou ukončeny v průběhu roku 2026. Upravený plán ukončení podpory má snížit zbytečné migrace verzí.
Sklik
Statistiky nabídek z feedu
Pro kampaně Nákupy a Produktové kampaně (dynamický retargeting a banner) je možné vytvořit si detailní přehled výkonu jednotlivých položek ve feedu. Na základě výsledků je pak možné upravovat v produktových skupinách bidy nebo vytvořit skupiny nové.

Historie změn
Sklik spustil Historii změn, zatím v betě, která byla oznámena v srpnu. Ta v účtu umožňuje zobrazit přehled všech úprav provedených u kampaní a sestav. Najdete zde informace o tom, jaké změny byly provedeny (například vytvoření, pozastavení, změna stavu, úprava max. CPC), kdy k nim došlo a kdo je provedl.

Administrace Zboží jako Centrum prodejce
Dne 15. září 2025 došlo k automatickému přepnutí řízení kampaní ze Zboží.cz do Skliku pro kampaně Nákupy. V návaznosti na tuto změnu byla původní administrace Zboží přejmenována na Centrum prodejce. To i nadále slouží jako podpůrný nástroj pro inzerenty a poskytuje funkce, jako je diagnostika dat nabídek, informace o stahování feedu, nastavení cen dopravy, měření konverzí Seznam Nákupy a hodnocení spokojenosti zákazníků.

Videa ze Seznam fóra 2025
Dne 18. září 2025 proběhlo Seznam Fórum 2025 a světlo světa spatřil již první záznam videa z této akce. Postupně se budou zveřejňovat další na oficiálním blogu. Na video, jak akce vypadala, koukněte zde. Součástí bylo také vyhlášení Agenturní spolupráce roku 2024.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře