Google Ads
Vyloučení dat pro Smart Bidding
V případě problémů s měřením konverzí můžete nově vyloučit problémové časové období a tato nepřesná data tak negativně neovlivní Smart Bidding.
URL jako jedinečný klíč pro DSA zdroje
Používáte vlastní zdroj URL adres pro DSA feedy? Od 1. března 2021 bude URL adresa ve zdroji představovat unikátní klíč, je tedy nutné si zdroje zkontrolovat, zda se nemůže stát, že by se tam jedna URL adresa zobrazovala vícekrát. Nastane-li tato situace, Google bude brát v potaz pouze její první výskyt a ostatní budou zamítnuty.
Bílý design pro Google Merchant Center
V lednu změnil Google Merchant Center svůj design z šedého na bílý. Za mě čisté, přehledné a moderní.
Přiřazení Sady konverzí ke konverzi
Konverzi v Google Ads lze přiřadit do Sady konverzí nově už přímo z jejího nastavení. Skvělá úspora času hlavně při zakládání konverzí.
Reklamy v Google My Business profilu
O reklamách ve vyhledávání, které se zobrazují v profilu Google Moje firma, jsem se již zmiňovala v PPC novinkách z července 2020. Nově už byly zahlédnuty také v Evropě a to ve Španělsku. Screen zveřejnil Victor Sellés na Twitteru.
Označení Site u reklam
Google v zahraničí testuje označení reklam kromě štítku Reklama také dalším označením Site. Screen sdílela na sociálních sítích Andrea Cruz.
Větší reklamy v Nákupech
Shalom Goodman v USA zahlédl test reklam v Google Shopping, které jsou o 55 pixelů vyšší. Obrázky tedy nejsou čtvercové, ale vertikální.
Amazon feed pro Merchant Center
V USA se objevil nový přípustný formát pro produktový feed v Google Merchant Center a to produktový feed ve formátu pro Amazon. Momentálně je tato možnost dostupná jako beta pouze v USA.
Změny týkající se soukromí
Google vydal článek ohledně kroků, které podniká a jak pomáhá svým partnerům, týkající se iOS 14 a nových pravidel Applu s názvem App Tracking Transparency (ATT).
Konverze z kampaní pro obsahovou síť či video mohou být výpadek, než Google spustí tzv. modelované konverze, které měření konverzí v těchto sítích vyřeší.
Mimo to Google ještě vydal další článek týkající se soukromí.
Google vyhrožuje zrušením vyhledávače v Austrálii
Google nesouhlasí s připravovanou legislativou v Austrálii, podle které by technologičtí giganti museli platit vydavatelským domům za používání jejich zpráv, a pokud země zákon přijme, svůj vyhledávač tam zruší. Šéfka tamní pobočky Googlu Mel Silva uvedla, že podle ní neexistuje jiné řešení. Podobný zákon se řeší i v jiných zemích, ale jeho obsah je v Austrálii nejtvrdší. Mohlo by se něco takového stát i u nás, Google by skončil a specialisti na Google Ads by přišli o práci? Po zažití pandemie bych se tomu už ani nedivila. Co myslíte vy?
Sklik
Konec podpory STA
Sklik ukončí k 15. únoru 2021 podporu standardních textových reklam (STA). Od července 2019 již není možné tento typ reklam v Skliku tvořit. Pokud přecijen ve vašich účtech běží tento formát, budou zamítnuty s poznámkou “Nepodporovaný formát”. Nahradí je rozšíření textové reklamy (ETA) a kombinovaná reklama pro obsahovou síť.
Nová cílení
Minulý měsíc jsem psala o nových publicích v Skliku. Ty jsou již nyní v účtech k dispozici.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Reklamy v Google My Business nejsou ani v ČR či v evropě novinkou. V ČR jsou reklamy minimálně od prázdnin roku 2020. Sám jsem je v září 2020 spouštěl.
Novinka spočívala v umístění reklamy přímo v profilu konkrétní firmy ve výsledcích vyhledávání (na desktopu pravý sloupec) a to včetně reklam od konkurence. Pokud jste na takovou reklamu v ČR narazil, tak moc prosím o zaslání screenů. Děkuji.