🆕 Chceš být v obraze častěji než jednou za měsíc a nevadí ti angličtina? PPCNewsFeed.com přináší novinky z Google Ads a Microsoft Advertising v průběhu celého měsíce, hned jakmile se objeví!
Přihlásit se můžeš také k newsletteru 💌 a dostávat novinky přímo do emailu – denně, týdně nebo měsíčně – podle tvé preference.
Google Ads
Vylučování pohlaví v Performance Max kampaních
Google Ads nově umožňuje vyloučit určité pohlaví v kampaních typu Performance Max. Inzerenti tak získávají větší kontrolu nad cílením dle demografie.
Funkce je zatím ve fázi beta a dostupná v nastavení kampaně. Některé oblasti, jako například finanční služby v USA, jsou z možnosti vyloučení vyňaty z důvodu regulatorních omezení. Novinku sdílel Aleksejus Podpruginas.

Smart Bidding Exploration dostupné pro kampaně tROAS
Google Ads plně zpřístupnil funkci Smart Bidding Exploration pro kampaně využívající Target ROAS. Inzerenti ji nyní mohou aktivovat jak na úrovni kampaně, tak i portfolia.

Tato funkce rozšiřuje možnosti automatického biddingu tím, že umožňuje kampaním lépe testovat potenciál vyšší návštěvnosti, aniž by opustily cíle stanovené pomocí ROAS. Díky tomu lze objevit nové příležitosti ke konverzím bez potřeby změn ve struktuře kampaně.
Původně známá jako Search Bidding Exploration, byla poprvé zaznamenána v září 2024 a oficiálně představena během Google Marketing Live 2025 jako součást AI Max pro vyhledávací kampaně.
Na změnu upozornil Maximilian vom Eyser.
Nový přehled vyhledávacích dotazů a vstupních stránek v AI Max
Google Ads přidal do reportu vyhledávacích dotazů nový segment „Vyhledávací dotazy a vstupní stránky z AI Max“. Inzerenti jej nyní najdou přímo v přehledu Vyhledávací dotazy.

Nový pohled zvyšuje transparentnost výkonu automatizovaných kampaní, protože umožňuje zjistit, které dotazy a vstupní stránky AI Max spouští. Na novinku upozornil Jerome Fleck.
Přechod značek pod AI Max pro nové kampaně
Google Ads změnil způsob práce s cílením a vyloučením značek u vyhledávacích kampaní. Odteď jsou tyto funkce nově dostupné výhradně u AI Max.

Stávající seznamy zůstávají aktivní i pro klasické vyhledávací kampaně, které nevyužívají AI Max. Nová přiřazení seznamů půjde už ale provádět pouze u kampaní s aktivní AI Max.

Tuto změnu zaznamenal Jerome Fleck.
Seznamy negativních klíčových slov v Performance Max
Někteří inzerenti oznámili dostupnost negativních seznamů klíčových slov pro kampaně Performance Max.

Dostupnost se zdá být postupná. Možnost přidání seznamu je nyní aktivní ve Sdílené knihovně i při přidávání negativních klíčových slov. Na novinku upozornili Alyssa Knab a Jeremy Young.
Prognózy podle měst a zařízení v Plánovači klíčových slov
Google rozšířil Keyword Planner o možnost segmentace prognóz podle města, regionu a zařízení.

To zlepšuje cílení pro kampaně zaměřené na lokality a různé uživatelské kontexty. Aktualizaci zaznamenal Amiya Prakash.
Štítky objemu návštěvnosti v reklamách ve Vyhledávání
Google testuje nový štítek, který zobrazuje odhadovaný objem návštěvnosti přímo v textových reklamách ve výsledcích vyhledávání.

Štítek se objevuje v prostoru pro rozšíření reklamy a uvádí přibližné hodnoty, např. „100K+ návštěv v minulém měsíci“. Může posílit důvěryhodnost inzerenta, ale také vyvolává otázky ohledně zdrojů dat a možné viditelnosti trendů pro konkurenci. Na novinku upozornil Thomas Eccel.
Product Studio přesunuto a rozšířeno o nové funkce
Google přesunul Product Studio v rámci Merchant Center Next a přidal nové možnosti tvorby podkladů.
Nástroj se nyní nachází v samostatné sekci v levém panelu a nabízí novou úvodní stránku s třemi kartami: Explore, Image themes a History.

Karta Image themes obsahuje šablony podle témat (např. sezóna, interiér) a nově lze také vytvářet videa přímo z rozhraní nástroje.

Tuto aktualizaci zaznamenala Hana Kobzová.
Výkonnostní metriky na úrovni prvků u RSAs
Google Ads začal nahrazovat hodnoticí štítky „Dobré“ a „Nejlepší“ u prvků Responsive Search Ads skutečnými výkonnostními metrikami.

Inzerenti nyní mohou vidět počet zobrazení, kliknutí nebo konverzí pro jednotlivé titulky a popisy. Data najdete v části Kampaně → Podklady → Výkon. Tato změna zpřesňuje testování a optimalizaci reklamních textů. Na novinku upozornili Bob Meijer a Miles McNair.
Bez Consent Mode nebude sledování a reklamy v EU fungovat
Google začal vynucovat EU User Consent Policy a blokuje zobrazování reklam pro weby, které neimplementovaly Consent Mode v2 do avizovaného data 21. 7. 2025.

Obnovení funkčnosti vyžaduje aktualizaci implementace a vyplnění formuláře nebo kontaktování podpory. Email sdílel Adriaan Dekker.
Konec uvádění daně v Merchant Center v USA
Google zjednodušil nastavení daní v Google Merchant Center pro obchodníky z USA. Od 1. července není potřeba ručně zadávat daňové sazby. Google nyní daně automaticky dopočítává podle polohy zákazníka, čímž snižuje riziko zamítnutí produktů a usnadňuje nastavení především u obchodníků využívajících dynamické doručení.
Tato novinka byla dříve oznámena, nyní však oficiálně vstoupila v platnost.
Nesprávné ceny pro členy klubu
Od 1. července 2025 Google zakazuje zadávání speciálních cen pro členy klubu v atributech price a sale_price v produktových feedech. To se týká cen spojených s bezplatnými či placenými členskými programy.
Pro zadání exkluzivních členských cen je nyní třeba používat atribut loyalty_program. Chybné použití cen po tomto datu může vést k zamítnutí nabídky nebo i účtu.
Segment AI Max v typech shody vyhledávacích dotazů
Google Ads přidal možnost zobrazit AI Max jako samostatný typ shody ve vyhledávacích kampaních. Inzerenti tak mohou lépe analyzovat výkonnost specificky pro tento režim.

Najdete to v Kampaně → Klíčová slova → Segmentovat podle typu shody vyhledávacího dotazu. Segmentace pomáhá pochopit, jak AI Max přispívá k výkonu oproti ostatním typům. Tuto novinku zaznamenali Aleksejus Podpruginas a Thomas Eccel.
Povinné ověření telefonního čísla pro Rozšíření o zprávu
Google Ads zavádí povinné ověření telefonního čísla pro použití rozšíření o zprávu. Ověření je tak nyní požadováno pro Call-only ads, Call assets, Location assets a nově Message assets.
Nová rozšíření o zprávu budou podléhat změnám od 1. srpna 2025, zatímco stávající rozšíření se budou řídit novými pravidly od 1. září 2025. Bez ověřeného čísla nebude rozšíření funkční. Na změnu upozornil Arpan Banerjee.

“Vždy zobrazit formulář” u rozšíření s formulářem pro potenciální zákazníky
V nastavení rozšíření formulářů pro získávání leadů v Google Ads přibyla možnost „Always show the lead form when someone interacts with my ad“.

Aktivace této volby zajistí, že se formulář zobrazí při každé interakci s reklamou, nikoliv jen v určitých případech. Novinku objevili Arpan Banerjee a Adriaan Dekker.
Tučně zvýrazněná nerelevantní slova v reklamách ve Vyhledávání
Google testuje nové formátování reklam ve vyhledávání, kde jsou tučně zvýrazněna slova, která ale nejsou součástí vyhledávacího dotazu.

Zatímco jedna reklama zvýrazňuje klíčová slova obsažená v dotazu, druhá zvýrazňuje slova jiná. To může naznačovat testování nového způsobu zvýrazňování nebo změnu algoritmu relevance. Zda jde o chybu či záměr, zatím není jasné. Tuto změnu zaznamenala Hana Kobzová.
Hotely v okolí s přímým tlačítkem pro rezervaci
Google testuje nový formát reklam, který zvýrazňuje blízké hotely s viditelným modrým tlačítkem pro přímou rezervaci. Tlačítko vede přímo na rezervační formulář na stránce hotelu nebo na platformách typu Booking.com či Expedia. Nový formát zjednodušuje cestu uživatele a zvyšuje šanci na konverzi. Na novinku upozornili Brad Brewer a Barry Schwartz.

YouTube Pause Ads dostupné ve vertikálním i horizontálním formátu
YouTube rozšířil podporu formátu Pause Ads o vertikální zobrazení. Dosud byly tyto reklamy dostupné pouze v horizontální orientaci.

Vertikální verze se nyní zobrazuje na mobilních zařízeních a podporuje různé poměry stran. Reklamy se objevují při pozastavení videa a zmizí po obnovení přehrávání, což zajišťuje nerušivé doručení sdělení.

Formát je vhodný pro remarketing a využívá se přes Demand Gen kampaně. Tuto aktualizaci sdílel Victor Sellés Guillemat.
Povolení doporučení přímo v Gmailu
Google testuje možnost povolení doporučení pro Google Ads kampaně přímo z Gmailu jediným kliknutím. Funkce zjednodušuje správu účtu, aniž by bylo nutné přihlášení do Google Ads. Na novinku upozornila Jyll Saskin Gales.

AI Max pro vyhledání nově jako doporučení
Google začal zobrazovat AI Max jako součást doporučení ve vyhledávacích kampaních.

Jde o doporučení označené jako AI Essential a uvádí, že přechod na AI Max může přinést až 36 % více konverzí při zachování nebo zlepšení ROI. Doporučení vychází z výkonu kampaní s biddingem na CPA. Novinku zaznamenal Adriaan Dekker.
Hromadné úpravy obrázků pomocí AI v Assets Library
Google Ads umožňuje hromadné úpravy obrázků v Knihovně podkladů pomocí nástrojů založených na AI.

Inzerenti mohou upravit až 100 obrázků najednou pomocí funkcí Vyměnit pozadí a Přidat objekt.

Obrázky lze vybírat z knihovny prostředků, nahrávat ručně nebo propojit s účtem Merchant Center. Upravené obrázky jsou použitelné v kampaních, ale nelze je zpětně nahrát do Merchant Center.
Na novinku upozornil Dario Zannoni.
AI generované obrázky produktů v GMC
Google Merchant Center testuje funkci „Generated for You“, která pomocí AI vytváří nové obrázky produktů s vylepšeným pozadím a vyšším rozlišením.

Systém automaticky vybírá produkty z feedu a generuje vizuály, které lze:
- přidat jako hlavní obrázek v Merchant Center,
- stáhnout pro další použití,
- upravit pomocí nástroje Generate Scene.
Každý návrh má datum expirace a po jeho uplynutí bude odstraněn. Funkci zaznamenal Dario Zannoni.
Nový Gmail formát pro eshopy v Demand Gen
Google testuje nový reklamní formát v Gmailu pro kampaně Demand Gen s e-commerce prvky na kartě Propagace. Po kliknutí se zobrazí více produktů vedle sebe s obrázkem, názvem, cenou, hvězdičkovým hodnocením a promo štítky (např. „Doprava zdarma“). Formát připomíná Shopping karusel v nativním stylu. Novinku zaznamenal Thomas Eccel.

Pokyny pro značku výchozí v nových kampaních Performance Max
Google dokončil zavedení pokynů pro branding ve všech nových kampaních Performance Max vytvořených přes rozhraní Google Ads. Značkové prvky, jako název firmy a logo, jsou nyní nastavitelné na úrovni kampaně, což zlepšuje jednotnost a správu brandových prvků. Co se týče API, tam je změna stále v procesu. Od verze API v21 budou pokyny pro branding výchozí a migrace starších kampaní bude dokončena do 30. října 2025.
Výkon kanálu v PMAX podle využití produktových dat
Google aktualizoval beta report Channel Performance pro Performance Max kampaně o možnost rozbalit řádek s metrikami podle využití feedových nebo assetových dat.

Po rozbalení řádku inzerenti získají přehled o klíčových metrikách rozdělených podle toho, zda byly použity údaje z produktového feedu nebo ne. Na novinku upozornili Mike Ryan a Barry Schwartz.
Doporučení ve sloupci Skóre optimalizace
Do sloupce Skóre optimalizace v přehledu kampaní přibyla nová ikona, která po najetí myší zobrazuje konkrétní doporučení. Díky tomu není nutné otevírat celé rozhraní doporučení. Zatím však není jasné, proč se ikona zobrazuje pouze u některých kampaní nebo zda ukazuje jen určité typy doporučení. Funkci zaznamenala Hana Kobzová.

Testování obdélníkových sitelinků ve vyhledávacích reklamách Google
Při prohlížení výsledků vyhledávání Google v Safari byly zaznamenány nové obdélníkové sitelinky s šedým pozadím při přejetí myší. Novinku sdílel Anthony Higman. Sitelinky v podobném stylu a chování, ale ve tvaru pilulek, byly dříve pozorovány již v srpnu 2024.

Odstranění kroku „Edit Source“ pro remarketingové kódy
Nyní již není potřeba ručně aktivovat dynamický remarketing nebo vybírat typ vaší firmy v nastavení tagů. Krok „Edit Source“ v nastavení remarketingového kódu byl odstraněn.

Podpora Google potvrdila, že manuální konfigurace je zastaralá. Jen se ujistěte, že posíláte správné parametry prostřednictvím Google Tagu. Novinku sdílel Dario Zannoni.

Pole „Ads funded by“ nově součástí Advertiser Verification
Google Ads nově vyžaduje vyplnění pole „Ads funded by“ v rámci procesu ověření inzerenta.

Toto označení identifikuje subjekt financující reklamu a zobrazuje se přímo u inzerátu. Údaj vychází z fakturačního profilu, ale lze jej upravit. Změna se týká uživatelů s oprávněním Payment Admin nebo Users access.

Aktualizaci zaznamenal Thomas Eccel, snímky poskytla Hana Kobzová.
Platební metody přesunuty do nastavení fakturace
Google Ads přesunul správu platebních metod do sekce Fakturace → Nastavení.
Dříve samostatná záložka „Payment methods“ byla odstraněna. Novinku zaznamenala Hana Kobzová.

Doporučené CPA nyní na základě konkurenčních dat
Google Ads nyní zobrazuje doporučení pro cílové CPA, která vycházejí z vývoje podílu na zobrazeních u konkurence. Například pokud váš podíl zobrazení klesne o 26 % a konkurentův naopak vzroste o 11 %, systém doporučí zvýšení cílového CPA, aby pomohl zlepšit konkurenceschopnost vaší kampaně. Novinku objevil Emirhan Bayutmuş.

Branded searches jako nová konverze
Google představil Branded searches jako nový typ konverze pro YouTube, Performance Max a Demand Gen. Měří počet vyhledávání značky po zhlédnutí reklamy. Novinku zaregistroval Dario Zannoni.

Vylepšené možnosti Lookalike segmentů
Google Ads rozšířil možnosti Lookalike segmentů o nové zdroje dat a nastavení. Nově lze využít ID zařízení Android, publika z GA4 a YouTube uživatele (1 000 shod). Lze kombinovat až 10 seznamů. Možnosti cílení: úzké, vyvážené, široké. Novinku sdílel Georgi Zayakov.

Zmizelo označení “Sponsored” u “Find Related Products & Services”
Google odstranil výrazné označení „Sponsored“ z horní části bloku Find Related Products & Services.

Nově je upozornění o reklamním charakteru zobrazeno pouze ve spodní části. Změnu zaznamenali Brodie Clark a Barry Schwartz.
AI tvorba lifestyle obrázků přímo v Google Ads
Google umožňuje v Performance Max a Demand Gen kampaních generovat lifestyle obrázky z produktových fotek. Stačí nahrát produkt, popsat prostředí a AI vygeneruje až 20 variant. Podporuje více formátů a stylových referencí. Aktualizaci sdílel Thomas Eccel.

Smazání historických dat kanálů PMax
Google odstraní beta data z Channel Performance reportů kampaní Performance Max z období mezi 17. 11. 2024 a 6. 6. 2025. Data je možné exportovat do 8. srpna 2025. Na změnu upozornil Aleksejus Podpruginas.

První dojmy z vyhledávací reklamy poháněné AI Max
Nikki Kuhlman zaznamenala, že u kampaní s aktivní AI Max preferuje systém obsah z blogových stránek. Generované nadpisy i sitelinky míří na blog a přináší konverze. Pouze jedno ze zobrazených rozšíření bylo manuálně vytvořeno, ostatní jsou prací AI a odkazují na stejnou stránku.

Náhled cílové stránky ve video reklamách
Google začal zobrazovat screenshoty cílových stránek ve video reklamách kampaní Demand Gen. Tato funkce vizuálního náhledu, kterou živě zaznamenal Arpan Banerjee, umožňuje uživatelům vidět náhled cílové stránky ještě před kliknutím.
Inzerenti mohou tuto možnost povolit v nastavení reklamy, ale musí potvrdit, že mají práva na obrázky na cílové stránce. Ve výchozím stavu je funkce vypnutá.
Funkce navazuje na dřívější aktualizaci z dubna 2025, kdy se poprvé objevila v rozhraní pro tvorbu reklam.

Zoho CRM pro Customer Match a offline konverze
Google Ads přidal Zoho CRM jako podporovaný zdroj dat v rámci Data Manageru. Inzerenti nyní mohou importovat data ze Zoho pro Customer Match, offline konverze a vylepšené konverze pro leady. Zoho se tak řadí po bok dalších platforem, které nabízí přímé napojení.
AI Max dostupné pro Ad Grants účty v USA
Google rozšířil dostupnost AI Max pro vyhledávání i na Ad Grants účty ve Spojených státech. Funkce zjednodušuje správu kampaní a pomáhá zobrazovat reklamy ve výsledcích AI Overview.
Dlouhé popisy v placených výsledcích vyhledávání
Některé placené reklamy ve vyhledávání nyní zobrazují dlouhé popisy bez obvyklého zkrácení. Zatím není potvrzeno, zda jde o test nebo nový formát. Novinku objevili Arpan Banerjee a Adriaan Dekker.

MCP pro Google Ads
Google testuje oficiální Model Context Protocol (MCP) pro Google Ads API, který umožní nástrojům jako ChatGPT nebo Claude přístup ke kampaním.
Discord komunita Google Advertising & Measurement
Google spustil oficiální Discord komunitu pro produkty jako Google Ads, Analytics nebo Ad Manager. Komunita má přes 14 000 členů. Aktivní je tým Ads Developer Relations, který bude odpovídat na dotazy. Oznámeno bylo i živé setkání týmu v srpnu. Přidejte se zde (doporučuji z mobilního zařízení, protože na desktopu nemusí fungovat správně).

Google Ads Editor v2.10 s podporou AI Max a PMax
Google zveřejnil nápovědu k Google Ads Editoru v2.10, ale následně ji zase stáhl (odkazuje na verzi 2.9). Pokud ale byl její obsah správný, tak přinese řadu vylepšení včetně:
- Negativní klíčová slova pro PMax na úrovni kampaně
- AI Max podpora pro Search
- Vertikální videa, Target CPC a Feed Gen v Demand Gen
- Exporty náhledů a nástroj Link Checker
Loga s šedými rámečky na mobilu
Google testuje šedé ohraničení firemních log ve vyhledávacích reklamách na mobilních zařízeních. Vizuální úprava může zvýšit pozornost na loga. Zatím není jasné, zda jde o širší zavádění nebo test. Zaznamenali Adriaan Dekker a Arpan Banerjee.

Nahrazení odznaku zákaznických recenzí novým widgetem
Google automaticky nahradí současný Customer Reviews badge novým store widgetem během 30 dnů od oznámení. Widget zvýrazňuje hodnocení, počet recenzí a zásady dopravy. Pokud si jej nepřejete, lze odebrat kód badge z webu. Na změnu upozornil Emmanuel Flossie.

Počet zobrazení na stránkách podpory
Google zveřejnil metriku počet zobrazení článku na stránkách nápovědy Google Ads. Nejnavštěvovanější články zahrnují „About Performance Max“ (603 000 zobrazení), „Conversion Tracking“ (243 000) a další. Tato data pomáhají identifikovat oblasti, kde inzerenti hledají informace nejčastěji. Na funkci upozornil Thomas Eccel.

Aktualizované rozhraní pro nastavení konverzí
Google Ads představil přehlednější panel pro nastavení konverzí, obsahující aktualizované ovládací prvky a lepší navigaci. Nový design usnadňuje správu přiřazování, hodnot, cílů a dalších parametrů konverzí. Objevili jej Adriaan Dekker a Felix Mayo.

Carousel formát „People Also Consider“ ve vyhledávání
Google testuje carousel formát pro blok „People Also Consider“ ve výsledcích vyhledávání. Nové rozhraní umožňuje uživatelům procházet podobné produkty či značky interaktivnějším způsobem než dřívější listové uspořádání. Změnu zaznamenali Sachin Patel a Barry Schwartz.

Uživatel „AdWords Administrator“ v Historii změn
Některé akce v historii změn Google Ads jsou označeny jako “AdWords Administrator”, ale neobsahují žádné uživatelské údaje. Zůstává nejasné, kdo tyto akce provádí, nebo proč je nejsou identifikovány podle uživatele. Sdíleli je Samara Hart a Barry Schwartz.

Aktualizace sekce „Found by Google“ v GMC
Google změnil formát sekce “Found by Google” v Merchant Center Next na tabulkový layout s akcí tlačítka.

Předchozí prostý textový formát byl nahrazen strukturovanou tabulkou pro lepší přehlednost.

Atribut Maximum Retail Price představen v Indii
Google Merchant Center zavedl atribut MRP (Maximum Retail Price) pro indický trh. Atribut musí přesně odpovídat ceně na webu i v pokladně. Není zaměnitelný s prodejní cenou a ovlivňuje aprobaci produktů. Sdílel jej Emmanuel Flossie.

Podtržená rozšíření o podstránky při najetí na desktopu
Google testuje vizuální změnu na desktopu v reklamách ve vyhledávání. Při najetí kurzorem se sitelinky podtrhnou a zobrazí se na světle šedém pozadí. Cílem je zvýšit viditelnost rozšíření a podpořit interakci s reklamou. Změnu zaznamenala Hana Kobzová.

Varování proti používání osobních e‑mailů
Google zobrazuje nový banner varující před používáním osobních e‑mailů (např. Gmail) při přístupu do Ads účtů. Uživatelé jsou vyzváni k ověření firemní domény a přechodu na firemní e‑mail. Proces se nachází v Admin → Access & Security. Informaci sdílel Thomas Eccel.

Search term insights pro RSA
Google Ads testuje novou beta funkci, která seskupuje vyhledávací dotazy spouštějící Responsive Search Ads do kategorií a podkategorií založených na záměru. Toto vylepšení, umístěné na detailu RSA podkladů, odhaluje i dotazy dříve skryté kvůli soukromým limitům.
Inzerenti mohou vidět agregované výkonnostní metriky pro každou kategorii, včetně CTR, konverzí a objemu vyhledávání, a také měsíční trendy pro identifikaci objevujících se témat. Na tuto aktualizaci upozornil Georgi Zayakov.

Testování seskupených faviconů v Google Ads
Google Ads testuje nový vizuální formát na stránce s výsledky vyhledávání, který zobrazuje seskupené favikony od inzerentů přímo vedle označení sekce Sponsored results.

Nastavení AI Max pro reklamní systavy
Google Ads spustil možnost nastavení AI Max na úrovni reklamních sestav, která inzerentům poskytuje větší kontrolu nad rozšířením klíčových slov.
Tato beta verze zavádí možnost povolit/zakázat párování vyhledávacích dotazů, což uživatelům umožňuje přepínat mezi AI-řízeným párováním a tradičními typy shod.
Toto nastavení doplňuje tři další možnosti kontroly na úrovni reklamních skupin, které jsou nyní dostupné v kampaních AI Max: Brand Inclusions, Location of Interest a URL Inclusion. Na novinku upozornil Thomas Eccel.

Aktualizace ověření u politické inzerce
Google zavádí od července 2025 změny v pravidlech pro politickou inzerci. Aktualizace se týkají politiky Political content a stránek pro ověření volebních reklam. Nově upravují způsobilost formátů, požadavky na označení a rozšiřují možnosti pro ověřovací dokumenty a odvolání. Google zároveň upravuje uspořádání a jazyk pravidel pro lepší srozumitelnost. Inzerenti by měli zkontrolovat aktualizované stránky, jakmile změny vstoupí v platnost.
Konec sdílení reklam v Google Ads API
Google Ads API přestane od 15. října 2025 podporovat sdílení reklam mezi více reklamními skupinami. Úplné ukončení této funkce je naplánováno na první čtvrtletí 2026. Na změnu upozornil Google ve své dokumentaci.
Reklamy nově musí být jedinečně vytvořené pro každou reklamní skupinu, i když mají stejný obsah. Tento krok odpovídá přechodu Google na reklamní formáty založené na prvcích, jako jsou RSAs a Performance Max. Historie reklam se nepřenese, ačkoli stávající sdílené reklamy zůstanou aktivní a budou v roce 2026 automaticky převedeny. Doporučuje se však vlastní migrace pro zachování kontroly nad obsahem a výkonem.
Inzerenti využívající Google Ads API by měli své nastavení včas aktualizovat.
Ukončení podpory Google Ads API v18
Verze 18 Google Ads API přestane fungovat po 20. srpnu 2025. Všechny požadavky na rozhraní této verze po tomto datu selžou. Na změnu upozornil Google ve své dokumentaci.
Inzerenti nebo nástroje, které stále využívají v18, by měli co nejdříve přejít na novější verzi, aby se vyhnuli přerušením. Google doporučuje použít Google Cloud Console ke kontrole, zda váš projekt nevyužívá některé metody spojené s v18.
Zrušení omezení pro gclid a gbraid v importech přes API
Od 3. října 2025 lze v rámci metody UploadClickConversions v Google Ads API současně zahrnout pole gclid i gbraid. Na změnu upozornil Google ve své dokumentaci.
Dříve kombinace těchto dvou identifikátorů způsobovala chybu částečného selhání importu. Nyní toto omezení padá, což umožňuje flexibilnější a spolehlivější import konverzí z různých zdrojů v rámci jednoho požadavku.
Konec podpory Pythonu 3.9 v Google Ads API knihovně
Google Ads API Python client library přestane podporovat Python 3.9 po říjnu 2025, kdy končí jeho oficiální životnost. Na změnu upozornil Google na svém vývojářském blogu.
Po tomto datu nebudou pro Python 3.9 vydávány nové aktualizace, s výjimkou kritických bezpečnostních oprav. Nové hlavní vydání knihovny, plánované na 4. čtvrtletí 2025, už přinese podporu Pythonu 3.14 a ukončí kompatibilitu s verzí 3.9. Uživatelé by měli přejít na Python 3.10 nebo novější, aby si zachovali plný přístup k API a jeho budoucím verzím.
Sklik
Spuštění maximalizace konverzí v obsahové síti
Sklik oznámil termín plošného spuštění automatické strategie Maximalizace konverzí pro obsahovou síť, která byla avizována na letošním Sklik Expert Fóru. Tato strategie bude dostupná všem účtům a to od 6. srpna 2025.
Vzhledem k očekávanému zájmu a možným dotazům Seznam připravil také webinář s podrobným představením novinky, který proběhne v den spuštění strategie. Přihlásit se můžete na oficiální stránce webináře.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře