Google Ads
Nový systém sankcí v boji proti opakovaném porušení zásad
20. července Google oficiálně představil tzv. “three strike policy” (politiku tří sankcí). Začne platit od září 2021 a to u porušení týkajících se zásad Napomáhání nepoctivému chování, Neschválené látky, Střelné zbraně, jejich součásti a související produkty, Výbušniny, Jiné zbraně a Tabák.
V případě porušení dojde nejprve k upozornění. Pokud se stejný problém objeví znovu do 90 dnů, dojde k 1. sankci, během které bude účet pozastaven na 3 dny. Pokud se stejný problém následně opět objeví do 90 dnů, dojde k 2. sankci s pozastavením účtu po dobu 7 dní. Poslední úrovní je 3. sankce, kdy bude účet zcela pozastaven. Více informací je dostupných v oficiální nápovědě Google Ads.
Server-side měření konverzí
S blížícím se zánikem cookies je v Google Tag Manageru možnost implementace konverzí i remarketingu skrze server-to-server měření, čímž se upustí od potřeby využívat cookies a inzerenti nepřijdou o tato cenná data. Je ale nutné využít Google Analytics 4. Přehledný článek s návodem napsal Simo Ahava.
Označení Signal u Optimalizovaného cílení
Pokud ve svém Google Ads účtu uvidíte u některých cílení označení Signál, jedná se o novou funkci Optimalizované cílení, která postupně nahrazuje Rozšířené cílení, o čemž jsem se zmiňovala v červnových PPC novinkách.
Optimalizované cílení hledá další potencionální konverze na základě dat získaných od lidí, kteří konvertovali a bere v potaz také jejich vyhledávací dotazy. Zatímco předchůdce se pouze snažil najít dodatečná publika v závislosti na vámi zvolených publicích (nebral v potaz data o konverzích). Novinka by tedy měla fungovat daleko lépe, co se výkonu týče.
Slovem Signal jsou pak označeny signály, se kterými Optimalizované cílení pracuje.
Skupiny kampaní na úrovni MCC
Alberto Esteves Correia upozornil na LinkedIn na novou možnost seskupení kampaní na úrovni MCC. Skupiny lze tvořit na základě stavu kampaně, typu kampaně, názvu kampaně, názvu účtu, podle portfolia nabídek, typu strategie nabídek nebo si je manuálně zvolit.
Automatické odstraňování neaktivních konverzních akcí
Od 30. července 2021 začíná platit nové pravidlo, kdy se z Google Ads účtu budou automaticky odstraňovat konverzní akce, které za posledních 13 měsíců nezaregistrovaly žádnou konverzi. Takto odstraněnou akci bude možné opět manuálně spustit.
Sjednocení Smart Display a Standardní display kampaně
Smart Display a Standardní display kampaň se spojí do nové typu kampaně jednoduše nazvanou Display kampaně. Tento nový typ bude kombinovat funkce obou typů se zachováním transparentnosti, možností kontroly a použití strojového učení s cílem zajistit lepší výkon. Fungovat zde bude i tzv. Optimalizované cílení, jehož aktivace bude nepovinná, které bylo novinkou minulý měsíc.
Jakmile bude tento nový typ spuštěn, původní Standardní display kampaně budou automaticky převedeny na tento nový typ kampaně bez nutnosti jakéhokoliv nastavení. V případě Smart Display kampaní bude jejich provoz ukončen v červenci 2022, do té doby ale bude možné je jednoduše upgradovat na nový typ kampaně.
Tuto novinku zveřejnil Lars Maat na LinkedIn.
Daň pro inzerenty v Indii a Itálii
Indie a Itálie jsou další země, kterých se týká poplatek navíc z investovaných nákladů do reklamy, tzv. digitální daň. Inzerenti ho začnou platit automaticky ve výši 2 % a to od října 2021. Připomeňme si, že 2% poplatek již platí Francie, Španělsko a Velká Británie. 5% poplatek se platí v Rakousku a v Turecku.
Aktualizované strategie Maximalizace konverzí a Maximalizace hodnoty konverze
O konci Target CPA a Target ROAS víme už od března. Nahrazují je aktualizované strategie Maximalizace konverzí a Maximalizace hodnoty konverze, u kterých bude možné zvolit cílovou hodnotu CPA nebo ROAS. Tyto aktualizované strategie se v červenci začaly objevovat v českých účtech. Přestože původní strategie nabídek fungují beze změny, Google doporučuje začít používat strategie nové.
Změny pro inzerenty ve finančním sektoru v UK
Inzerenti ve Velké Británii, které cílí na klíčová slova spojená s financemi, musí do konce srpna získat certifikaci, jinak nebudou moci dále inzerovat. Takový inzerent má 3 možnosti:
- požádat o verifikaci u britského úřadu Financial Conduct Authority
- již inzerují reklamy, které jsou schválené firmou s povolením FCA, např.: schválení distributoři, affiliate partneři, marketingové agentury pro oslovování potenciálních zákazníků.
- zažádat o výjimku v případě, že nepropagují finanční služby, ale mají přesvědčivý důvod cílit na uživatele, kteří patrně shánějí finanční služby
Více informací je k dispozici v oficiální nápovědě Google Ads.
Reklamní pody se rozšiřují i pro nepřeskočitelnou reklamu
Reklamní pody, to jsou dvě za sebou zobrazené reklamy, které vznikly v roce 2018, a fungují s přeskočitelnými reklamami a bumpery se nově rozšiřují i na nepřeskočitelné reklamy. Google je preferuje protože zjistil, že lidé preferují více reklam najednou než být vícekrát přerušován jednou reklamou. Tím chce minimalizovat vyrušování diváků a zároveň pomáhat inzerentům spojit se s jejich nejdůležitějšími publiky.
Novinky v reportu Nejprodávanější v Google Merchant Center
V sekci Růst v Google Merchant Center se nachází report Nejprodávanější. Ten je nově doplněn i historická data k nejprodávanějším produktům a o relativní úroveň poptávky.
TV Reach Planner se rozšiřuje do 18 zemí
Plánovač pro TV se v Reach Planneru rozšířil celkem do 18 zemí. Lze ho používat pro cílení v následujících zemích: USA, Japonsko, Francie, Vietnam, Mexiko, Indonésie, Jižní Korea, Filipíny, Thajsko, Taiwan, Brazílie, Argentina, Kolumbie, Chile, Německo, Indie, Španělsko a Rusko. Cílem tohoto nástroje je najít správný mix TV, Youtube a Googlích video partnerů, objevit příležitosti s cílem maximalizovat dosah.
Tvorba MMC z jiného MCC
Tato novinka vyšla oficiálně až v červenci, ovšem tady se objevila už v květnu. Jde o tvorba nového účtu správce přímo z aktuálního MCC. Jen doplním, že nový účet správce můžete z vašeho MCC tvořit nejen na záložce Účty => Výkon, ale také v Nastavení => Nastavení podúčtu.
Přímé propojení eshopů GoDaddy s Google Merchant Center
Společnost GoDaddy, která kromě dalších služeb nabízí také platformu pro eshopy, se přidává k Shopify a pomocí API se umí napřímo propojit s Google Merchant a zasílat produktová data bez nutnosti existence produktového feedu.
Pro Merchant stačí jen jeden kontaktní údaj
Google snižuje požadavek na minimální počet kontaktních údajů na eshopu. Dosud bylo potřeba uvést alespoň dva kontaktní údaje, nově stačí pouze jeden. Můžete se jednat o telefonní číslo, email, kontaktní formulář nebo třeba i odkaz na sociálních síť . Tato úprava platí od srpna 2021.
Rozšíření o obrázek na desktopu
Google testuje zobrazení rozšíření o obrázek ve vyhledávání na desktopech. Screen sdílela Amy Middleton Hebdon ze svého hledání v USA.
Momenty pro videoreklamy
V záložce Analytics najdete sekci Momenty, ve které můžete označit důležité momenty v reklamě, které chcete sledovat. Typicky se může jednat o zobrazení produktu, loga firmy, výzvy k akci atp.
Obohacení konverzní značky o vlastní proměnné
V Nápovědě Google Ads se objevila stránka věnovaná použití vlastních proměnných pro obohacení základního konverzního kódu. Dokážete tak poslat s konverzí i podrobnější údaje, které umožní lepší reportování a segmentaci.
Štítky v automatických pravidlech
Nově lze pomocí automatických pravidel pracovat také se štítky. Je možné s nimi provádět tři akce:
- přidání štítku
- odebrání štítku
- vymazání a přidání štítku
Informace o nákupech přímo v Google Merchant
V Google Merchant Center se objevila v sekci Marketing nová záložka Reklamy v Nákupech Google. Na tuto novinku upozornil Vojtěch Audy.
Nové prostředí pro skripty
Pokud pracujete se skripty mohli jste si všimnout nové bety, kterou je možné aktivovat v prostředí skriptů v Google Ads. Tato novinka je viditelná pouze v individuálních účtech (ne na úrovni MCC) a přináší lepší uživatelské prostředí a nové funkce jako například podporu pro ES6 (modernější verze JavaScriptu) či lepší výkon při běhu skriptu.
Sklik
Lepší relevance v obsahové síti díky Predátoru
Seznam představila Predátora, nový systém relevance pro obsahovou síť. Jeho cílem je ukazovat uživatelům takovou reklamu, která ho zajímá a inzerentům tak přinese vyšší výkon. Zajímavostí je, že Seznam testoval 50 různých modelů než našli ten správný, který nyní používají.
Statistiky Zboží.cz v Skliku
Seznam pokračuje ve slučování Zboží.cz do Skliku a nově máme možnost importovat statistiky Zboží.cz do Skliku. Po zvolení provozovny v nastavení připojení Zboží.cz účtu se mezi kampaněmi zobrazí kampaň typu Zboží.cz. Více informací vč. návodu je k dispozici v Nápovědě Skliku.
Automatické titulky u videoreklam
V případě, že se video reklama spouští beze zvuku, např. u outstream formátu, se hodí titulky. Sklik je nyní umožňuje automaticky k videu doplnit. Všechny titulku kontroluje člověk, takže se nemusíte bát automatizovaných nesmyslů. Z tohoto důvodu se ale titulky nezačnou objevovat ihned, ale jejich zpracování může trvat několik hodin. Titulky se aktivují při tvorbě videa, volbu později již není možné měnit.
Tvorba bannerů pro Sklik
V nabídce Nástroje v Skliku se začal objevovat odkaz na službu tvorby bannerů. Ten vede na stránku poskytující více informací o této nabídce včetně formuláře, kde můžete o službu zažádat. Upozornil na to Vojtěch Audy.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře