Podle Googlu neziskové organizace utratí z možných 10 000 USD měsíčně pouze 300 USD. Každý průměrný účastník Google Ad Grants tak Googlu nechává z vlastní vůle 195 000 Kč měsíčně, které mohl využít na propagace své neziskové činnosti a oslovit tak větší skupinu lidí. Naučte se základy tvorby a optimalizace Adwords účtu pro neziskové organizace a využijte potenciál Google Ad Grants naplno.
Základní pravidla účtu Google Ad Grants?
O podmínkách a omezeních účtů fungujících v rámci Google Ad Grants jsem se věnovala ve dvou článcích – jeden určený pro neziskovky, druhý pro marketéry. Nyní vám chci předat mé zkušenosti s tvorbou a optimalizací Adwords účtů v rámci Google Ad Grants. Sepsala jsem základní pravidla, jak k těmto účtům přistupovat. Nenechejte se obalamutit možná nekonečně tvářícím se rozpočtem a postavte svůj účet kvalitně podobně jako by se jednalo o klasický komerční účet. V rámci Google Ad Grants je zvýšena volnost, neboť peníze nejdou z kapsy klienta, ale přesto jsou best practices téměř identické.
1. Utraťte co nejvíce
Čím více z Googlem přiděleného rozpočtu utratíte, tím více lidí oslovíte a neziskovka má tak větší šanci na nové klienty či sponzory. Utracíte málo? Expandujte! Nastavení maximální ceny za proklik na 2 USD je jasným krokem při tvorbě účtu nebo ještě lépe vyzkoušejte také automatickou strategii Maximalizace prokliků, u které tento limit neplatí. Pro zvýšení útraty přemýšlejte o nových možnostech, jak účet rozšířit, jaké nové koncepty použít.
2. Volte relevantní klíčová slova
Pozor! Volný rozpočet vás může lákat k použití nepříliš relevantních klíčových slov. Jakmile ale Google zjistí, že reklama či landing page slovu neodpovídá, získáte nízké skóre kvality, což povede k nízkému zobrazení reklamy na dané klíčové slovo, často nulové. Jednoslovná klíčová slova jsou až na výjimky zakázána. Těmito výjimkami jsou vaše brandové výrazy a slova, která přímo souvisí s činností neziskovky.
Není třeba být zcela striktní jako u komerčních účtů, ale i zde je potřeba mít kampaně pod kontrolou. Nezapomínejte na negativní klíčová slova – i zde je trošku větší liberalita, ale při optimalizaci vždy myslete na relevanci. Křížová negativa jsou také důležitá… nebojujte sami se sebou, stačí bojovat s konkurencí!
3. Tvořte úzké skupiny reklam
Segmentujte, segmentujte, segmentujte! Zaměřte se na tvorbu skupin reklam velmi úzkých tak, aby relevantnost reklam byla nadprůměrná. Skóre kvality tak poroste, sníží se maximální cena za proklik a vy tak budete moci soutěžit o lepší pozici s inzerenty, kteří si za své reklamy platí.
4. Pište reklamy, které osloví
Reklamy by měly být jasné a jednoduché. Relevantnost a výzva k akci je základ! Zde platí stejné zásady jako u klasickým komerčních Adwords účtů, ale můžete hrát více na city a buďte konkrétní, např. “30 Kč = škola pro 1 dítě” – tyto fráze fungují! Reklamy mohou odpovídat na otázky: kdo jsme, co děláme, proč to děláme, jak mohou lidé pomoci, jak tato pomoc pomůže světu. Nebojte se využít Keyword Insertion v titulku a ve viditelné URL, rovněž KWI můžete umístit na 1. či 2. řádek reklamy.
5. Mějte kvalitní cílovou stránku
Landing pages jsou i zde důležité. Měly by obsahovat klíčová slova účtu tak, aby relevance cílové stránky byla nadprůměrná. Což stejně jako u relevantních reklam vede k lepšímu skóre kvality => snížení maximální ceny prokliku => lepší pozice ve výsledcích vyhledávání oproti platící konkurenci.
6. Platící inzerent má přednost
Při tvorbě účtu a optimalizaci je třeba si uvědomit, že Google bude vždy preferovat své platící zákazníky, proto je relevance u Google Ad Grants účtů na prvním místě.
S jakými problémy se můžete setkat?
- Nevyčerpaný rozpočet => expandujte (nové kampaně, skupiny, klíčová slova)
- Nízké skóre kvality => zvyšte relevanci reklam a cílové stránky
- Nízké CTR => zkontrolujte relevanci klíčových slov s nízkým CTR => optimalizujte text reklam a zkontrolujte report termínů
- Vyčerpaný rozpočet =>
splňte podmínky pro Google Grantspro a získejte vyšší rozpočet(program Grantspro nepřijímá nové registrace)
Byli jste akceptováni do programu a nevíte, jak začít, jak kampaně připravit? Nebo potřebujete poradit s již běžícím účtem, který nefunguje podle vašich představ? Napište mi!
Nebo komentujte… jak Google Ad Grants optimalizujete vy?
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře