Vyberte stránku

Google Ad Grants: info pro marketéry

Google Ad Grants: info pro marketéry

V minulém příspěvku, který jsem věnovala neziskovým organizacím, jsem popsala program Google Ad Grants, tedy bezplatnou reklamu Google Adwords pro neziskové organizace. Mnohdy však vedení neziskovek nemá představu, co takové reklamy na Googlu obnášejí a zavolají si na pomoc PPC specialistu, pro kterého je určen tento druhý díl seriálu o Google Ad Grants. Co byste měli o správě Google Ad Grants kampaní vědět?

Podívejte se na seznam všech dílů této série věnované Google Ad Grants.

Požadavky a omezení Google Ad Grants účtu

Vzhledem k tomu, že náklady na reklamu platí neziskovým organizacím Google, je jasné, že chce mít určitou kontrolu, jak jsou jeho peníze využity.

Seznam pravidel a omezení, se kterými musí PPC marketér počítat, když se pustí do práce s účtem Adwords neziskové organizace:

Na úrovni účtu a webu

  • je povinností se minimálně jednou za 30 dní do účtu přihlásit (přihlášení přes MCC se nepočítá) a jednou za 90 dní provést nějakou změnu v účtu na základě jeho výkonu, tedy účet nějakým způsobem optimalizovat
  • váš web nesmí využívat služby Google AdSense ani reklamní odkazy přidružených subjektů
  • všechny účty založené po dubnu 2019 musí mít nastaveno měření konverzí

Na úrovni kampaně

  • denní rozpočet je omezen na 330 $, což měsíčně odpovídá na cca 10 000 $
  • kampaň musí mít alespoň 2 aktivní rozšíření o podstránky (mohou být přiřazeny také na úrovni účtu)
  • kampaně musí být geograficky zacíleny
  • kampaně musí být zaměřeny pouze na vyhledávání s cílením na klíčová slova a bez možnosti zobrazení u partnerů ve vyhledávání

Na úrovni sestavy

  • klíčová slova musí být relevantní k činnosti neziskové organizace, jednoslovná klíčová slova jsou zakázaná, neboť bývají příliš obecná. Výjimkou jsou brandové výrazy, nemoci a zdravotní problémy a slova přímo spojená s činností organizace.
  • udržování hodnoty CTR 5% a více (nebude-li dodrženo 2 měsíce po sobě, účet bude suspendován)
  • maximální CPC je 2 $, neplatí při nastavení automatických strategií
  • klíčová slova musí mít skóre kvality o hodnotě 2 a více
  • není možné cílit na brandové výrazy, které nevlastníte
  • kampaně musí obsahovat minimálně 2 sestavy a každá z nich musí mít alespoň 2 reklamy
  • k dispozici jsou pouze textové reklamy
  • reklamy na finanční produkty, reklamy se žádostí o věnování auta či nemovitosti a podobně nejsou povoleny
  • text reklam musí pojednávat o aktivitách neziskové organizace, komerční inzerce je povolena pouze v případě, kdy její tržby slouží výhradně k podpoře činnosti organizace
  • reklamy mohou odkazovat pouze na URL adresu webu uvedenou v přihlášce v programu
  • reklamy nesmí odkazovat na stránky, které primárně slouží jako odkazy na jiné webové stránky

Jaké strategie nabídek lze v Ad Grants používat?

Historicky Ad Grants začínalo pouze s Manuální CPC, o něco později se přidala Maximalizace prokliků. Aktuálně je možné využívat 5 bidovacích strategií a to záleží podle toho, kdy byl Ad Grants účet založen.

  • Manuální CPC je dostupná pro všechny účty založené před dubnem 2019. Maximální cena za proklik může být nastavena až na 2 USD.
  • Maximalizace prokliků je rovněž dostupná pro všechny účty založené před dubnem 2019.
  • Maximalizace konverzí je dostupná pro účty založené po dubnu 2019. Není zde žádný limit ceny za proklik, protože ty stanovuje sám systém. Pro aktivaci této strategie je třeba mít nastaveno měření konverzí a podmínkou je mít alespoň 1 konverzi měsíčně, aby bylo možné tuto strategii mít aktivovanou i nadále. Není žádná podmínka minima konverzí k aktivaci této strategie.
  • Pro aktivaci strategie Cílová ROAS je třeba mít minimálně 20 konverzí za posledních 45 dní.
  • Cílová CPA je možná aktivovat i bez konverzí, ale doporučuje se aktivovat po dosažení alespoň 15 konverzí za 30 dnů.

Všechny účty vytvořené po 22. dubnu 2019 musí využívat automatické strategie. Pokud se jedná o nový účet, začněte s Maximalizací konverzí a následně, až získáte dostatek konverzí, přepněte na Cílovou CPA nebo Cílovou ROAS.

Program Grantspro

Google nepřijímá nové žádosti do tohoto programu od roku 2016.

Grantspro je nadstandardní úrovní Google Ad Grants, který navýší rozpočet na reklamy na 40 000 $ pro účastníky, kteří splní podmínky.

Jak získat Grantspro?

Pro získání vyššího rozpočtu musí Google Adwords účet neziskové organizace splňovat následující podmínky:

  • mít nainstalováno měření konverzí a úspěšně změřit alespoň jednu konverzi (touto konverzí musí být významná akce, nikoliv pouhé zobrazení stránky)
  • během uplynulých 6 měsíců došlo alespoň 2x ke kompletnímu vyčerpání měsíčního rozpočtu (nemusí být po sobě jdoucí)
  • za posledních 6 měsíců musí být CTR minimálně ve výši 1 %

Pro získání Grantspro musí účastník splňovat podmínky pro účast v rámci Google Ad Grants a dále zaslat online přihlášku, kde zdůvodní, k jakému účelu získané dodatečné prostředky použije. Dále musí organizace stanovit zodpovědného pracovníka, který se bude o účet minimálně jednou za dva týdny starat a rovněž je povinností vyplnit jednou ročně dotazník a souhlasit se sdílením údajů o konverzích a dopadu inzerce.

Doufám, že shrnutí požadavků programů Google Ad Grants a Grantspro vám pomůže se rychleji zorientovat v prostředí daných omezení. Považujte tento post za cheatsheet, ke kterému se můžete vždy vrátit 🙂 

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

4 Komentáře(ů)

  1. Mirek

    Ahoj, chápu to správně, že není povolená obsahová síť? To potom nemá přeci vůbec smysl

    Odpovìdìt
    • hanakobzova

      Ano, přesně tak. Google Ad Grant je určeno pouze pro vyhledávání… smysl to má, neboť kdo ti dá dneska zdarma peníze na reklamu? Proto by toho měly neziskové organizace využít a navíc my marketéři si můžeme dovolit použít obecnější klíčová slova, protože to zkrátka platí Google. Samozřejmě, kdyby byl povolen i display, to už by pak byl jiný kalibr, ale nikomu není bráněno, aby si otevřel druhý klasický účet s displayem a za něj platil běžným způsobem.

      Odpovìdìt
  2. Tereza Muchová

    Dobrý den, zabýváte se ještě Google Ads? Poradíte mi, když mám v účtu CPC v dolarech, jak to zobrazit v CZK? Děkuji Vám, T. Muchová

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Dobrý den, bavíme-li se o Google Ad Grants účtu, tak tam bohužel musíte pracovat výhradně s dolary. Jiná měna u tohoto typu účtu není povolena.

      Odpovìdìt

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *