Míra prokliku je poměr mezi počtem prokliků, které odkaz získá, a počtem jeho zobrazení. Často se označuje také jako CTR z anglického Click-through rate. Vyjadřuje se v procentech. Nejčastěji se používá ve spojitosti s PPC reklamami, kde vyjadřuje atraktivitu reklamního textu.
Co je CTR?
CTR (Click-through rate) neboli míra prokliku udává, jak často lidé klikají na reklamu. Čím vyšší CTR, tím je reklama atraktivnější.
Co znamená CTR?
CTR je zkratka z anglického Click-through rate = míra prokliku. Vyjadřuje míru prokliku, tedy poměr mezi počtem prokliků, které odkaz získá, a počtem jeho zobrazení. Vyjadřuje se v procentech.
Jak vypadá výpočet CTR?
Míru prokliku získáme vydělením počtu prokliků počtem zobrazení. Vzhledem k tomu, že se uvádí v procentech, vše na závěr vynásobíme 100.
Vzorec CTR je následující:
CTR (%) = počet prokliků / počet zobrazení * 100
Jak spočítat CTR? Ukažme si to na konkrétním příkladu. Jestliže má vaše reklama míru prokliku 1%, musí se zobrazit 100x, než na ni někdo klikne.
Jaké je optimální CTR?
V PPC reklamě platí, že čím vyšší míra prokliku, tím lépe. Míra prokliku má přímý dopad na výsledky PPC kampaní. Vysoká míra prokliku snižuje cenu za proklik a zlepšuje pozici reklamy.
Jaká ale ja optimální hodnota? Bohužel to nelze přesně stanovit. Zejména záleží na typu reklamy a oboru. Jinou optimální míru prokliku má reklama ve vyhledávání a úplně jiné hodnoty jsou optimální pro obsahovou síť.
Optimální míra prokliku ve vyhledávání by měla být vyšší než 5 %. Pokud je CTR nižší, je co zlepšovat. Sám Google ve svém programu Google Ads Grants pro neziskové organizace požaduje po inzerentech minimální 5% výši, jinak pro ně grant pozastaví.
V obsahové síti je optimální hodnota o dost nižší. CTR by mělo být vyšší než 0,2 %, ale hodnoty nad 1,5% jsou už podezřelé.
Uvedené hodnoty považujte za orientační. Pokud máte míru prokliku ve vyhledávání 4,9 % určitě není třeba se hned začít stresovat, že je to málo… ale vždycky je možné být lepší 😉
Podívejte se na infografiku CTR v Google Ads (kdysi Google AdWords) podle jednotlivých oborů. Infografiku publikoval Wordstream na svém blogu.
Co je to relativní CTR?
Ve světě online reklamy existuje metrika zvaná relativní CTR, která srovnává vlastní míru prokliku s mírou prokliku konkurence. Více se můžete dozvědět ve speciálním článku, který je věnován pouze relativnímu CTR.
Jak moc je míra prokliku důležitá?
Nízké CTR nemusí vypovídat o špatných kampaních. Důležité je, že jsou kampaně rentabilní a s výsledky jste spokojeni. Reklama totiž může být rentabilní i s nízkým CTR.
Pokud s výsledky reklamy spokojeni nejste, vyšší míra prokliku pomáhá snížit cenu za proklik. Nižší cena za proklik dokáže přinést více prokliků za stejného rozpočtu a s čímž roste i pravděpodobnost konverze. V tomto případě je vhodné se mírou prokliku zabývat a snažit se o její zlepšení.
Zdá se vám, že je vaše míra prokliku nízká a nejste s výsledky reklamy spokojeni? Napište mi a společně se na to podíváme.
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře