🆕 Chceš být v obraze častěji než jednou za měsíc a nevadí ti angličtina? PPCNewsFeed.com přináší novinky z Google Ads a Microsoft Advertising v průběhu celého měsíce, hned jakmile se objeví!
Přihlásit se můžeš také k newsletteru 💌 a dostávat novinky přímo do emailu – denně, týdně nebo měsíčně – podle tvé preference.
Google Ads
Google zachovává cookies třetích stran v Chrome
Google posunul termín odstranění cookies třetí strany z prohlížeče Chrome na začátek roku 2025. Nyní ale vydal nové prohlášení, ve kterém navrhuje jinou cestu a to pomocí aktualizovaného Privacy Sandboxu a cookies třetích stran hodlá zachovat. Nový přístup umožní uživatelům Chrome nastavovat a upravovat možnosti ochrany soukromí přímo v prohlížeči.
První testy Googlu ukázaly velký potenciál rozhraní API Privacy Sandbox k vyvážení soukromí s reklamou. Google bude pokračovat ve vývoji této technologie. Výsledky svých testů popsal v oficiálním článku.
EC Assist pro diagnostiku rozšířených konverzí
Google potichu zveřejnil nové oficiální rozšíření pro prohlížeč Chrome nazvané EC Assist, které je určeno k diagnostice a pomoci s odstraňováním problémů při implementaci rozšířených konverzí.
Jak to funguje? Nejprve musí inzerenti nainstalovat EC Assist a provést testovací konverzi na svých webových stránkách. EC Assist poté identifikuje potenciální problémy a navrhne další kroky pro správné nastavení pokročilých konverzí.
Konzultace pro rozšířené konverzí
U rozšířených konverzí ještě zůstaneme. U vybraných účtů se začalo objevovat upozornění nabízející konzultaci s technickou podporou Google ohledně implementace vylepšených konverzí.
Tlačítko “Začít” přesměruje inzerenty na pracovní postup připravený v Centru nápovědy Google.
Reklamy s navigací živě v Google Maps
Google Maps testuje tzv. reklamy s navigací (navigational ads), které navrhují přidání zastávky na trase během navigování. Těmito zastávkami mohou být čerpací stanice, restaurace nebo nákupní centra.
Aby se minimalizovalo rozptylování, řidič má dvě možnosti: “Přidat zastávku” nebo “Zrušit.”
Tento screenshot sdílel Anthony Higman, který spatřil tento typ reklamy živě v USA.
Ginny Marvin následně přidala další informace:
- Tyto reklamy jsou součástí tzv. Sponzorovaných špendlíků (Promoted pins).
- Nejsou nové; byly testovány již delší dobu.
- Reklamy se zvětší pouze tehdy, když na ně kliknete.
- Po krátké době rychle zmizí.
Tato inspirace pro reklamu pochází z Waze, který také vlastní Google, kde podobné reklamy běžely již od roku 2018, ale zobrazovaly se pouze, když vůz nebyl v pohybu. Waze reklamy ale byly v září 2023 zrušeny.
Promované piny, poprvé zmíněné v roce 2019, jsou primárně známé jako umístění označená pinem nebo logem firmy na Google Maps, ale zahrnují také výše zmíněné navigační reklamy. Těchto reklam lze dosáhnout prostřednictvím Smart kampaní, Performance Max pro cíle obchodů nebo Performance Max pro omnichannel cíle.
Zde je příklad promovaných pinů pro Dollar Tree, Costco čerpací stanici a AutoNation Honda Miami Lakes zobrazující se na Google Maps.
Volná shoda jako výchozí ve vyhledávacích kampaních
Google aktualizoval proces vytváření kampaní a automaticky volí volnou shodu pro nové kampaně ve vyhledávání, pokud inzerent zvolí automatickou strategii pro svou kampaň.
Tato změna sladí Search kampaně s Performance Max kampaněmi, kde Rozšíření finální URL a Tvorba aktiv jsou také ve výchozím nastavení zapnuty.
Tuto novinku objevil Thomas Eccel.
Google Ads Editor 2.7
Google vydal Google Ads Editor verze 2.7, který umí podklady generované pomocí AI pro nadpisy a popisy, video partnery pro kampaně Demand Gen, cíle získávání zákazníků pro kampaně Search a Performance Max, a další.
Kromě řady nových funkcí byly některé funkcionality odstraněny. Více o aktualizacích se dozvíte v oficiálním článku: Google Ads Editor verze 2.7.
Ověření nutné pro odvolání
Zeeshan Ali a Adriaan Dekker zjistili, že nelze podat odvolání proti zamítnutí účtu, není-li účet ověřen u závažnějších problémů (např. obcházení systémů).
Signály publika pro kampaně na appky
Dříve bylo cílení kampaní pro aplikace plně automatizované, s pouhou jednou možností vyloučení publika. Nyní Google Ads zprovoznil cílení na signály publika pro tento typ kampaní.
Tato změna slaďuje kampaně pro aplikace s Performance Max, což inzerentům umožňuje vkládat signály a lépe cílit na své publikum, což znamená významné zlepšení kontroly nad kampaní a její efektivity.
Tuto novinku zaznamenali Thomas Eccel a Aylin Damla Meşe.
Zásady pro syntetický obsah v politických reklamách
Od července 2024 aktualizuje Google své zásady týkající se politického obsahu, která bude nově vyžadovat, aby inzerenti označili volební reklamy obsahující syntetický nebo digitálně upravený obsah, který neautenticky zobrazuje skutečné nebo realisticky vypadající osoby nebo události. Inzerenti musí zaškrtnout políčko v sekci “Upravený nebo syntetický obsah” v nastavení kampaně.
Veřejné propagační kódy
Google Ads zavádí veřejné kupóny pro nové účty pro motivaci nových inzerentů a nabízí až 2 000 € kreditu zdarma. Uživatelé si mohou vybrat z 400 € při utracení 400 €, 800 € při utracení 1 200 € a 1 200 € při utracení 2 400 € nebo 2 000 € při utracení 4 500 €, to vše během prvních 60 dnů.
Tyto nabídky jsou veřejně dostupné na oficiální domovské stránce Google Ads ve vybraných zemích. V ČR ani na Slovensku dostupné nejsou, ale např. v Itálii, Indii či Španělsku ano.
Na novinku upozornil Giuseppe Scollo.
Merchant API nahradí Content API for Shopping
Google vydal zcela novou Merchant API v betě. Jedná se o přepracovanou verzi Content API for Shopping vylepšenou o nové funkce. Merchant API bude nyní hlavní platformou pro nové funkce a časem Content API for Shopping zanikne. Nové funkce zjednodušují správu dat v Merchant Center Next
Google zveřejňuje oficiální pomocné články o pokročilých funkcích správy dat v Google Merchant Center Next.
HTML5 požadavky pro performance max
Google Ads nabízí HTML5 reklamy pro Performance Max kampaně, o které je nutné požádat prostřednictvím k tomu určeného formuláře. Aby se mohl inzerent kvalifikovat, účet musí mít dobrou historii dodržování politik a platební historii a musí utratit více než 1 000 USD. Žádosti jsou posuzovány do 7 pracovních dnů.
Alternativně je funkce objeví v účtu automaticky, pokud je účet starší 90 dnů, má dobrou historii dodržování politik a utratil více než 9 000 USD. Splnění těchto požadavků nezaručuje přístup a dodržování politik je nezbytné.
Tuto novinku objevili Adriaan Dekker a Cédric Berger.
Tempo čerpání u tROAS pro Demand Gen
V červnu se v sekci Statistiky objevila sekce Target pacing insights zobrazující tempo čerpání u tROAS u Performance Max a Standard Shopping kampaní. Nyní byla stejná funkce zaznamenána pro kampaně Demand Gen.
Tato sekce vyhodnocuje, zda aktuální CPA odpovídá cílové CPA stanovené v kampani a bere ohled na očekávanou hodnotu na základě historických dat. Také ukazuje týdenní průměry CPA a předpokládané konverze. Tuto novinku objevil Thomas Eccel.
Google vylepšuje reportování a spouští AI novinky pro PMax
Google přidal nové funkce pro kampaně Performance Max. O co se jedná?
- Reportování konverzí na úrovni podkladů: Zjistěte, které podklady přináší nejvíce konverzí pro lepší optimalizaci. Tato funkce je nyní dostupná celosvětově.
- Reportování umístění videí na YouTube: Zajistí, aby se reklamy zobrazovaly na místech vhodných pro značku, s novými možnostmi umístění, reportováním a vyloučeními.
- Ověření třetí stranou: Ověří vhodnost umístění videí pro značku prostřednictvím partnerů třetích stran.
- Úpravy obrázků poháněné AI:
- Inzerenti nyní mohou používat AI k odstraňování, přidávání nebo nahrazování objektů v obrázcích, rozšiřování pozadí a oříznutí na různé poměry stran. Tyto funkce jsou dostupné globálně.
- Kreativní partnerství: Partnerství Google s platformami jako jsou Canva, Smartly, Pencil a Typeface zjednodušují tvorbu a integraci podkladů do Google Ads.
- Rozšířená tvorba podkladů: AI funkce jsou nyní dostupné pro kampaně pro aplikace a Display
Získávání a udržení zákazníků pro PMAX
Google Ads zavedl nové funkce pro kampaně Performance Max zaměřující se na získávání nových hodnotných zákazníků a retenci zákazníků. Tuto novinku zaznamenal Mihai-Adrian Ciurea.
Aktualizované doporučení pro tvorbu Performance Max
Shresth Agarwal a Adriaan Dekker objevili aktualizované doporučení pro tvorbu Performance Max s obrázkem, které ji činí atraktivnější a poutavější. Ukazuje také, že inzerenti používající kampaně Performance Max dosahují v průměru o více než 18 % více konverzí při podobných nákladech na akci.
Rozšíření sekce Služby zákazníkům v GMC
V rámci možností webu, e-mailu a telefonu, které jsou známy z klasického Merchant Center, Google vylepšil sekci Služby zákazníkům v Informace o vaší firmě v Google Merchant Center Next.
Byly zavedeny dvě nové zaškrtávací políčka, která označují dostupnost živého chatu a chatbota, pokud je prodejce poskytuje.
Kromě toho nyní obchodníci mohou vybrat svou preferovanou metodu kontaktu.
Některé informace mohou být předvyplněny Googlem na základě webu obchodníka.
Atributy identity přidány do GMC
Atributy obchodní identity, známé z Google Business Profile, jsou nyní dostupné v Google Merchant Center Next. Obchodníci mohou vybrat jeden nebo několik atributů, aby zákazníkům poskytli více informací o svém podnikání.
Dostupné atributy obchodní identity jsou:
- Vlastněno černochy
- Vlastněno Latinoameričany
- Vlastněno veterány
- Vlastněno ženami
- Malý podnik
Atributy se mohou zobrazit veřejně do 24 hodin jako odznak ve vyhledávání a na kartě Nákupy v USA.
Sociální profily v GMC Next
Google Merchant Center Next nabízí novou speciální sekci pro sociální profily obchodníka. Dostupné jsou tyto sociální sítě:
- TikTok
- YouTube
- X (Twitter)
Firmy mohou přidat až 4 odkazy, které se mohou zobrazit ve vyhledávání v USA.
Pravidla a zdroje dat v GMC Next pro MCC
Nastavení pravidel atributů a doplňujících zdrojů dat jsou k dispozici v Google Merchant Center Next nejen na úrovni individuálního účtu skrze Addony, ale nově také na úrovni multi-klientského účtu.
Pro pravidla atributů platí, že se ve výchozím nastavení vztahují na všechny podúčty, ale konkrétní podúčty mohou být v případě potřeby vyloučeny. Chcete-li vytvořit jedinečná pravidla atributů pro podúčet, vyloučte ho z dědění pravidel atributů multi-klientského účtu.
Doplňující zdroje dat o produktech umožňují efektivní správu vlastních štítků, ID promo akcí, titulků a dalších dat napříč více podúčty.
Povinný přechod na GMC Next
Google rozesílal e-maily upozorňující uživatele, že mají pouze 7 dní na dobrovolný přechod z klasické verze na Google Merchant Center next, než dojde k automatickému přechodu a to k 22. července. Google však později zveřejnil, že přechod bude postupný a všechny účty budou převedeny do září.
Google vydal oficiální článek na téma co očekávat od nové verze GMC.
Vylepšení měření konverzí v GMC
Google Merchant Center upravuje způsob, jakým sbírá a využívá konverzní data z webu. Brzy budou sledovány všechny konverze, včetně těch z kliknutí na výsledek webového vyhledávání na Google a jiných zdrojů. S těmito změnami získáme hlubší vhled do zákaznické cesty.
Měření konverzí lze povolit/zakázat v GMC v Nastavení a nástroje > Nastavení konverzí.
Google Merchant Center Next pro MCC
Zatím převládaly diskuze o nové verzi Next k individuálním účtům, Next verze se ale již začala rozšiřovat také do MCC účtů.
Levá navigace byla rozšířena o následující možnosti:
- Problémy – přehled problémů a varování pro všechny účty v rámci MCC
- Produkty
- Doprava a vrácení zboží
- Informace o firmě
Integrace obrázků z Merchant Center do Google Ads
Google spouští novou funkci umožňující integraci mezi Google Merchant Center feedy a AI editorem obrázků v Google Ads. To znamená, že inzerenti budou moci používat produktové obrázky přímo v Google Ads pro editování a zahrnutí do kampaní, včetně Performance Max.
Obrázky bude možné filtrovat podle Merchant ID nebo ID produktu. Do Knihovny podkladů se budou ukládat pouze ty obrázky, které byly nějak upraveny.
Vylučování publik odstraněno z PMAX
Google Ads odstranil funkci Vyloučení publika v kampaních Performance Max. To znamená, že inzerenti, kteří chtějí nabízet nabídky pouze pro nové zákazníky, musí nyní použít možnost “Nabízet pouze pro nové zákazníky“. Tato zpráva byla sdílena agenturou CrackPPC.
Dosažení podpory Google Ads přes WhatsApp
Google Ads nyní umožňuje přímou komunikaci s reprezentanty Googlu přes WhatsApp, což uživatelům umožňuje dostat se k podpoře s jakýmikoli otázkami rychleji. Jde o alternativu k naplánování hovorů.
Škálování Performance Max s Mad PMax a Google Sheets
Nový open-source nástroj vytvořený Googlem, nazvaný Mad PMax, nabízí práci s Performance Max kampaněmi skrze integraci Google Sheets s Google Cloud.
Uživatelé mohou do Mad PMax zadávat detaily kampaní, skupiny podkladů a podklady a jediným kliknutím nahrát tyto změny přímo do Google Ads.
‘Lidé také prohlíželi’ sekce nákupů
Google Ads experimentuje s novým formátem reklamy označeným “Lidé také prohlíželi” (“People also browsed”). Tento formát ukazuje uživatelům další produkty, které prohlíželi ostatní vyhledávači pro podobné dotazy.
Tento test si klade za cíl zlepšit uživatelskou zkušenost tím, že nabídne širší výběr reklam na základě chování při prohlížení. Stojí za zmínku, že Google již prováděl podobné experimenty, včetně “Similar Styles” pro retail, “You May Also Like” a “Similar Products”. Tuto informaci sdílel Saad AK.
Shopping ve dvou řádcích na mobilech
Google experimentuje s nákupními reklamami ve dvojitém řádku carouselu ve výsledcích vyhledávání na mobilu.
Tento formát umožňuje uživatelům procházet více nákupních reklam současně, zlepšuje viditelnost inzerentů a nabízí spotřebitelům více možností. V dubnu 2024 se stejné chování objevilo na desktopu. Tyto novinky zaznamenal Saad AK.
Vyhledávací reklamy se zobrazují pod featured snippets
Ginny Marvin potvrdila, že reklamy ve vyhledávání se mohou objevit přímo pod organickými featured snippets, které tam mohou mít prioritu. Toto je součástí neustálého vývoje dynamického umístění reklam na stránkách s výsledky vyhledávání.
Tato změna navazuje na aktualizaci definice “nejlepších reklam” , kterou Google zrealizoval před několika měsíci, která odráží strategii společnosti přirozeněji integrovat reklamy do organických výsledků vyhledávání.
Tvorba GA4 konverzí v Google Ads
Dosud jsme byli zvyklí tvořit konverze v GA4 a importovat je do Google Ads. Nyní Google přidal stejnou funkci, ale na straně Google Ads. Můžeme vytvořit GA4 události v Google Ads.
Konverze vytvořené v Google Ads se okamžitě objeví v Google Analytics. V detailu konverze je nové pole pro název události v GA4.
Uživatelé mohou tuto funkci deaktivovat, pokud nechtějí automaticky vytvářet události v Analytics.
Tuto novinku zaznamenal Matias Axel Ramayo.
Automatický analýza klíčových slov
Google Ads představilo novou funkci, která umožňuje inzerentům automaticky vytvářet podklady pro kampaně a provádět analýzu klíčových slov pomocí umělé inteligence.
Aktuálně je to dostupné pouze v angličtině pro kampaně ve vyhledávání a pracuje na základě zadání url adresy a popisu toho, co inzerent nabízí. Umělá inteligence poté vygeneruje relevantní podklady reklam a klíčová slova, což usnadňuje proces nastavení kampaní.
Tuto novinku zaznamenal Oscar Abad.
Google ukazuje související dotazy pod karuselovou reklamou
Google testuje novou možnost vylepšení dotazů a zobrazuje související vyhledávací dotazy pod sponzorovaným carouselem reklam ve výsledcích vyhledávání.
Tato funkce je navržena tak, aby poskytovala uživatelům další relevantní vyhledávací výrazy spojené s reklamami, které vidí, což potenciálně zvyšuje zapojení reklam.
Podobný test na vylepšení dotazů byl viděn v červnu, ale používal horní vyhledávací lištu pro filtrování.
Google Ads zjednodušuje vyloučení témat
Tyler Hill a Adriaan Dekker zjistili, že vyloučení témat jsou postupně vyřazována, přičemž podobný obsah je nyní vyloučen pod “vyloučenými tématickými okruhy” v rámci vhodnosti obsahu na úrovni účtu.
Dvojité náhledy obrázků
Zeeshan Ali objevil dvě miniatury obrázkových podkladů. Není jasné, zda se jedná o požadovanou funkci nebo chybu. Úmysly Google nebyly zatím nijak potvrzeny.
Doporučení, která fungují dobře s RSA
V Doporučeních se začal zobrazovat nový štítek a to “Funguje dobře s vašimi responzivními reklamami ve vyhledávání”.
Připomínáme, že první štítek se začal objevovat v dubnu 2024 a jednalo se o “Toto doporučení je součástí základů umělé inteligence” (tzv. AI Essential).
UI chyba u ikony pro filtr
Google Ads nedávno aktualizoval ikonu patřící filtru ve svém uživatelském rozhraní. Tradiční ikona trychtýře byla nahrazena novou ikonou obrázku. Zachytil ji Saquib Syed a později doplnil, že se objevila na pár dní, než zmizela, což naznačuje, že mohlo jít o chybu v UI.
Počet vybraných položek neodpovídá
V průběhu měsíce se objevila i další UX chyba, kde počet vybraných klíčových slov je zobrazen jako nula, i když jsou aktivní výběry. I tuto zaznamenal Saquib Syed.
Update sitelinků v rozhraní
Felix Mayo a Adriaan Dekker objevili nový design pro sitelinky v online rozhraní Google Ads. Zvolené sitelinky v editoru kampaní jsou zobrazeny na šedém pozadí.
Transit_time_label byl zrušen
Před měsícem stránka s transit_time_label parametrem pro produktový feed vracela chybu 404, což signalizovalo její vyřazení. Navzdory tomu, že se stránka objevila znovu o týden později, bylo potvrzeno, že časová známka přepravy je vyřazena a již se nepoužívá. Tuto zprávu zaznamenal Emmanuel Flossie.
Atribut stav aktualizován pro reklamy na vozidla v Německu
Google aktualizoval své zásady týkající se Vehicle Ads pro Německo. Stav “nový” je možné využít jen u vozidel, která nejsou starší než 8 měsíců a s nájezdem nepřesahujícím 1 000 kilometrů. Na novinku upozornil Emmanuel Flossie.
Sekce “For your consideration” ve vyhledávání
Adam Bradley narazil na novou sekci ve vyhledávání s názvem “For your consideration”. Ta nabízí uživatelům doporučení dalších značek, které souvisejí s jejich vyhledáváním.
Dvě CTA v reklamách na YouTube homepage
Thomas Eccel objevil novou funkci v reklamách na YouTube domovské stránce, která zobrazuje dvě call-to-action tlačítka. Jedno je určené pro zobrazení videa (Watch) a druhé se zobrazuje nabídce na míru a přesměrovává uživatele na web inzerenta (Buy now, Watch demo, Start now).
Sklik
Návod na ověření funkčnosti parametru Consent
Připomínám, že od 1. srpna je nutné používat parametr consent v Sklik kódech. Světlo světa spatřil v červenci oficiální návod, jak pomocí Developer tools v Chrome otestovat funkčnost parametru consent pro remarketingový a konverzní kód.
Nezapočítávání prokliků
V průběhu července měl hned několikrát Sklik problém se započítáváním metrik a muselo dojít k reagregaci dat a zpětné aktualizaci statistik.
Doporučení k win-rate
V účtech se začalo zobrazovat doporučení pro zvýšení nabídku s cílem zvýšit win-rate reklam v kampaním dynamického retargetingu.
Nový ceník Zboží pro hlavní sezónu 2025
Zboží.cz představilo nový ceník pro hlavní sezónu 2025, který bude platný od 1. 10. do 31. 1.
Úprava udělování přístupu
Vojtěch Audy upozornil na přepracovanou sekci pro přidávání přístupu k Sklik účtu a editaci práv uživatele v Nastavení účtu.
Videa z Sklik Expert Fóra
V květnu 2024 proběhlo Sklik Expert Fórum a následně byly průběžně zveřejňovány záznamy z této akce. Již jsou všechny přednášky dostupné online, tak můžete kouknout, pokud jste na Sklik Expert Fóru nebyli.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře