Minulý týden ve dnech 22. a 23.3.2017 jsem se již počtvrté zúčastnila konference eShow v Barceloně, která se točí okolo e-commerce. Své standy tam mají různé firmy, které pomáhají online obchodům ve svých procesech a to od tvorby eshopu až po logistiku. Co mě letos na eShow zaujalo?
1. Jednoduchá tvorba interaktivních videí
Raquel Valero a Rafa Navarro ze společnost PlayFilm prezentovali svou online službu pro tvorbu interaktivních videí. Videa jsou in a pomocí tohoto nástroje dokázali z videa, které trvá minutu a půl, udělat video tak atraktivní, že uživatelé si s ním hráli v průměru 5 minut. Je možné natočit video šité na míru pro interaktivitu, ale rovněž lze použít video již vytvořené. Ukázali nám několik příkladů, které v minulosti připravili.
Ukázka s cílem zvýšení povědomí
Jedná se o trailer na film Jason Bourne, který byl následně gamifikován pomocí tohoto nástroje. Cílem bylo klikat na písmena a vytvořit tak název filmu. Kdo vytvořil název filmu nejrychleji, vyhrál večeři. Při prezentaci vysvětlili, že jedna paní u videa strávila 5 hodin. Dokonce si na obrazovku lepila post-it papírky, kterými si označovala místa, kde se písmenko objeví a také nakonec i vyhrála. Pro firmu to bylo poučení, aby se příště písmena zobrazovaly náhodně na obrazovce a nikoliv vždy na stejném místě 🙂 Každopádně ale video svůj účel splnilo.
Ukázka s cílem zvýšení prodejů
Při kliknutí se zobrazí karta právě zobrazovaného produktu, který je možné koupit přímo z videa.
2. Nové zvyky při nakupování
Gabriel Mulero z firmy CSengine hovořil o digitálním světě a nových zvycích při nakupování. On a offline bychom neměli brát jako dva oddělené světy, ale jako jeden, který se prolíná, neboť:
- 51 % uživatelů nejdříve hledá a srovnává online, ale poté jde nakoupit offline (tzv. ROPO – Research Online, Purchases Offline)
- 42 % uživatelů nejdříve hledá a srovnává online a poté i online nakoupí
- 32 % uživatelů nejdříve hledá a srovnává online, poté se jde na zboží podívat osobně offline a následně ho koupí online (tzv. RTB – Research, Testing and Buying)
- 16 % uživatelů si zboží vybere offline a pak ho jde koupit online (tzv. showroomer)
Netvořme tedy digitální strategii, ale strategii pro digitální svět.
“Žijeme ve světě, kde je více úmrtí způsobeno při selfies než při útocích žraloků” řekl Gabriel. Nové generace mají technologie již ve své DNA, o čemž svědčí například tento dopis Santovi v USA, který ve své prezentaci ukázal.
Obchody tak v budoucnu budou vypadat jako na obrázcích v galerii, některé tak dnes již vypadají. Zajímavá je třeba aplikace stylu hry Pokemon Go, ale virtuální realita je aplikována na prostředí supermarketu, kdy při průchodu uličkou na obrazovce vidíte produkty například v akci nebo vybrány vám na míru. Také mě zaujalo zobrazovat počet liků na malém displayi na věšáku s oděvem. Koupíte si spíš ten, který má 1000 nebo 3000 liků? 🙂
Zajímavé je také toto video od Pepsi Max:
3. Cool firemní tenisky s logem
S velmi zajímavým nápadem přišel barcelonský startup Brand Your Shoes, který vyrábí tenisky s logem. V galerii se podívejte, jak vypadal jejich stánek včetně ukázek obuvi pro eShow, Google, Facebook, Coca-Colu a další firmy.
4. Dashboardy v reálném čase
Albert Soriano García z firmy Zeus prezentoval, jak lze pomocí dashboardů, které zobrazují informace v reálném čase, motivovat zaměstnance. Jejich dashboardy jsou interaktivní a vizuálně lákavé. Koukněte se na fotky, jak to může vypadat v praxi.
5. Úspěch eshopu Electrocosto.com
Unikátní byla prezentace a stand eshopu Electrocosto.com, neboť to bylo poprvé, kdy nějaký online obchod měl svůj vlastní stand na eShow. Eshopy jsou běžně pouze návštěvníky. A proč se eShow zúčastnili jako vystavovatelé? To vysvětlili v průběhu prezentace 4 členové týmu. Eshop byl založen v roce 2013 jedním člověkem, dnes při porovnání engagementu na sociálních sítích jsou hned druzí za místním obrovským řetězcem Media Markt. Předběhli tak další velké řetězce jako Fnac či Worten, které prodávají jak online i offline. V průběhu prezentace ukázali, jak se malými detaily a nápady odlišit od konkurence, například:
- Ke každé objednávce zasílají malý dárek s logem ve formě magnetky, průpisky apod.
- Jejich zákaznický servis je dostupný každý den od 7 do 22 hodin
- Mají vlastního maskota jménem Leo, který existuje nejen v digitální podobě (na webu, sociálních sítích atd.), ale také byl fyzicky na eShow. Mají v týmu vlastní grafičku, která má spoustu nápadů, a tak Lea přizpůsobuje aktuálním událostem a svátkům. Leo také často cestuje (se členy týmu) a fotí se s ním slavné osobnosti. Fotky pak sdílí na sociální sítě.
- Na sociálním sítích zveřejnili video, kdy dron převáží pračku. Byli tak prvním eshopem na světě, který dodal pračku pomocí dronu. Video se začalo neuvěřitelně šířit na sociálních sítích, začali se ozývat novináři a eshop se tak proslavil. Většina lidí ale nedokoukala video až dokonce, kde bylo uvedeno “Veselý den svatých neviňátek”, který je ve Španělsku něco jako náš “Apríl” a slaví se 28. prosince.
- Často pořádají soutěže na Facebooku či Twitteru. Rozdávají dárky jako tablety, ledničky, konzole apod.
- Nyní připravují novinku a to aplikaci personalizovaných vinilů na ledničky a pračky u nich zakoupené. Vinily nebude možné koupit samostatně. Zákazníci si budou moci vybrat z předpřipravených vinilů vytvořených jejich grafičkou (stejná slečna plná nápadů) a nebo zaslat vlastní design, který grafička vyhodnotí, zda je to možné nebo ne.
Na eShow byli velmi vidět nejen díky maskotovi, ale také rozdávali balónky, na standu se soutěžilo pomocí interaktivního displaye a lidé dostávali dárky s logem vč. stylových triček vytvořených speciálně pro eShow (opět práce stejné grafičky, jde o černá trička, která mají na sobě zástupci firmy při prezentaci).
To bylo 5 věcí, které mě letos na eShow nejvíc zaujaly. Byly tam také marketingové agentury a přednášky o PPC, ale nic nového a super zajímavého.
Přidávám ještě navíc fotky standů s drony, který letos měly poprvé vlastní sektor s názvem DroneShow. K vidění byly jak drony malinkaté, tak i velké cca jeden metr. Drony se tam nejen představovaly a prodávaly, ale byla tam také široká nabídka kurzů ovládaní dronů a rovněž jste si je mohli vyzkoušet hned na několika chráněných plochách.
Letos můžete ještě navštívit eShow v Madridu, která se pořádá 25.-26. října 2017.
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře