Určitě každý, kdo pracuje v Google Adwords se už někdy zamyslel nad nedokonalostí user experience této služby při některých aktivitách a setkal se s nedostatky týkající se použitelnosti. Mnohdy narazíme na věci, které vývojáři mohli vymyslet zkrátka jinak – uživatelsky příjemněji a efektivněji.
S cílem zlepšit použitelnost vytvořil Holger Schulz (společnost data-inside GmbH) uživatelský skript Usability Booster, plug-in určený pro internetové prohlížeče, který usnadní život PPCčkařů při práci v Google Adwords.
Co Usability Booster umí?
Plug-in je v neustálém vývoji, a tak čas od času přibývají nové funkce.
1. pohodlná volba shody díky praktickým tlačítkům a to vč. možnosti určit shodu hromadně pro všechny položky
2. usnadní přidávání negativních klíčových slov pomocí označení textu a příslušných klávesových zkratek
- alt + klik na označený text => ponechá pouze označené slovo či slovní spojení
- ctrl + klik na označený text => odstraní označené slovo či slovní spojení
3. prodlouží textová pole, díky čemuž jejich obsah uvidíte kompletní hned na první pohled
Jeho přínos vidím zejména při optimalizaci na základě reportu vyhledávacích dotazů. Bez jeho použití by tato práce nebyla tak rychlá a pohodlná.
Jak Usability Booster nainstalovat?
Vzhledem k tomu, že se jedná o uživatelský skript, je pro jeho spuštění v rámci prohlížeče potřeba plug-in pracující právě s uživatelskými skripty, kterým je Tampermonkey/Greasemonkey.
1. instalace plug-inu Tampermonkey/Greasemonkey do prohlížeče
2. přidat Usability Booster do nainstalovaného Tampermokey/Greasemonkey
3. spustit případně obnovit okno s Google Adwords
Používání skriptu poznáte podle loga Google Adwords, které je doplněno textovým popiskem “with Usability Booster”.
Podrobný návod i s odkazy pro instalaci Usability Boosteru (oficiální stránka, v angličtině).
Aktualizace skriptu a nápady na vylepšení
Doporučuji sledovat Google+ profil data-inside GmbH, kde zveřejňují informace o aktualizacích skriptu. Nevýhodou je, že neexistuje jakási automatická aktualizace, takže je potřeba ho vždy aktualizovat ručně. Rovněž je zde možné navrhnout vylepšení pro další verze, které usnadní práci s Google Adwords.
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Hezký den, Paní Kobzová. Zkoušel jsem nainstalovat Usability Booster dle návodu pod výše uvedeným odkazem. Doplněk Greasemonkey ve Firefoxu mám a funguje, instalace Usability Boosteru však neproběhne. Je to tím, že je teď nová verze Google Ads a Usability Booster ji nepodporuje anebo je chba někde jinde?
Děkuji za radu a přeji pěkný prodloužený víkend.
Dobrý den, je to tou novou verzí Google Ads. Na nové verzi Usability Boosteru se pracuje, ale zatím nevyšla pro veřejnost. Musíme si ještě počkat. Tvůrce rozšíření hledá někoho se znalostí event handlingu v Javascriptu a/nebo Angularu, kdo by mu pomohl, takže pokud jste to právě vy, dejte vědět 🙂