🆕 Chceš být v obraze častěji než jednou za měsíc a nevadí ti angličtina? PPCNewsFeed.com přináší novinky z Google Ads a Microsoft Advertising v průběhu celého měsíce, hned jakmile se objeví!
Přihlásit se můžeš také k newsletteru 💌 a dostávat novinky přímo do emailu – denně, týdně nebo měsíčně – podle tvé preference.
Google Ads
Videokampaně vyzývající k akci budou součástí Demand Gen
Google postupně ukončí Videokampaně vyzývající k akci (VAC) do Q2 2025, přičemž budou upgradovány na kampaně Demand Gen. Tento přechod nabídne inzerentům nové funkce a zlepšený výkon prostřednictvím víceformátové strategie.
Demand Gen umožňuje inzerentům použít jak video, tak obrázkové formáty, což přináší o 20 % více konverzí při stejných nákladech na akci ve srovnání s VAC.
Tato změna přináší inzerentům následující výhody:
- Rozšířený dosah: Využijte obrovské publikum až 3 miliard měsíčních uživatelů včetně Discover a Gmailu.
- Rozšíření formátů: Použití jak video, tak obrázkových formátů v Demand Gen přináší o 20 % více konverzí bez zvýšení nákladů na akci.
- Podobné publikum: Možnost využití exkluzivního cílení na podobná publika díky Demand Gen.
- Strategie maximalizace kliknutí: Kromě strategií zaměřených na konverze nyní můžete optimalizovat i pro maximální počet kliknutí.
Migrační proces
- Nyní: Inzerenti jsou vyzváni, aby začali používat kampaně Demand Gen.
- Začátek roku 2025: Bude k dispozici migrační nástroj, který vám umožní manuálně přepnout z VAC na kampaně Demand Gen.
- Březen 2025: Nebude již možné vytvářet nové VAC.
- Q2 2025: Všechny zbývající VAC budou automaticky upgradovány na Demand Gen.
Vylepšená CPC se ruší
Google informoval inzerenty e-mailem, že zruší Vylepšenou CPC (eCPC). Přestane být k dispozici od března 2024, což nechá inzerenty jen s dvěma možnostmi: manuální CPC nebo automatické strategie.
Jaký je harmonogram?
- Přechod začne v říjnu 2024, kdy eCPC zmizí z nabízených strategií.
- Stávající kampaně, které již používají eCPC, jej budou moci používat až do března 2025.
- Od března 2025 budou všechny stávající kampaně v Search a Display převedeny na manuální CPC nabízení.
Negativní klíčová slova pro PMAX
Google oznámil negativní klíčová slova na úrovni kampaně pro Performance Max. Měly by být globálně spuštěny na začátku Q4.
Tato dlouho očekávaná funkce umožňuje značkám přímo na úrovni kampaně vyloučit konkrétní vyhledávací dotazy. Dříve bylo nutné kontaktovat podporu.
Konverzační AI pro němčinu, francouzštinu a španělštinu
Tvorba podkladů pomocí konverzační AI se rozšíří do vyhledávácích kampaní v němčině, francouzštině a španělštině, přičemž spuštění se očekává v následujících měsících.
Generování obrázků rozšířeno pro 6 nových jazyků
AI generování obrázků je nyní dostupné pro kampaně Search, Demand Gen, App a Display, s podporou 6 nových jazyků: němčina, francouzština, španělština, portugalština, nizozemština a italština.
Giuseppe Scollo už toto objevil ve svém italském účtu.
Podíl zobrazení ve vyhledávání v PMAX
V úterý 10. září Google zavedl možnost monitorovat podíl zobrazení ve vyhledávání v kampaních Performance Max. Tato nová metrika doplňuje stávající data o podílu na kliknutích.
Přidání této funkce umožňuje přímé srovnání tradičních kampaní ve vyhledávání s kampaněmi Performance Max. Na novinku upozornil Yoann Ferrand.
PMAX pro AdGrants
AdGrants účty pro neziskové organizace se dočkají možnosti využití Performance Max kampaní. Implementována bude také možnost generovat podklady pomocí AI.
Search Bidding Exploration
Google představil Search Bidding Exploration, funkci poháněnou umělou inteligencí, která je momentálně dostupná v beta verzi a je navržena tak, aby pomohla inzerentům objevit další zdroje cenné návštěvnosti.
Přirovnala bych to k Optimalizovanému cílení, ale pro Vyhledávací síť. Nutností je používání volné shody a strategie maximalizace hodnoty konverzí.
Po aktivaci tato funkce automaticky upraví cíl tROAS, sníží ho až o 10 %, aby pomohla objevit a zachytit nové příležitosti návštěvnosti. Bude fungovat pouze v případě, že kampaň není omezena rozpočtem.
Plánovač dosahu: Efektivní dosah
Reach Planner představil novou funkci, tzv. Efficient Reach. Tato funkce umožňuje uživatelům předpovídat výkon směsi formátů video reklam na YouTube pro dosažení maximálního dosahu.
Efficient Reach umí kombinovat různé formáty reklam: Přeskočitelné In-Stream, Bumper Ads, In-Feed Video a Shorts, a předpovídá jejich efektivní dosah.
Animované obrázkové reklamy na Shorts
Google oznámil nový formát reklam s názvem Animované obrázkové reklamy, které jsou zobrazovány na YouTube Shorts pomocí Demand Gen kampaní.
Pro vytváření těchto reklam musejí inzerenti propojit svůj Google Merchant Center s Google Ads. Kreativní obsah reklamy je poté automaticky generován pomocí produktových obrázků z GMC.
Tato nová funkce byla poprvé oznámena během Google Marketing Live 2024.
3 nové funkce pro reklamy na Shorts
Stickers
Možnost přidávat nálepek do Shorts byla představena během Google Marketing Live 2024.
Budou se uplatňovat na kampaně Performance Max, Demand Gen kampaně a kampaně pro aplikace.
Celosvětové spuštění je plánováno na Q4.
Drive to Long-Form
Google oznámil novou funkci pro Shorts, ale tato je již dostupná. Umožňuje inzerentům propojit delší video ze své reklamy na Shorts.
Tato funkce je určena pro inzerenty, kteří chtějí nasměrovat uživatele z Shorts na jiné YouTube video či YouTube livestream.
Swipe to Website
Další již spuštěnou novinkou jsou gesta. Swipování doleva umožňuje uživatelům snadno navštívit webové stránky inzerenta.
Video Highlights pro módu a kosmetiku v USA
Video highlights byly oznámeny během Google Marketing Live 2024 a jsou aktuálně dostupné pro retail s oděvy a kosmetikou v USA.
Jedná se o novinku v rámci Shopping ads, která zobrazí videa, užitečné shrnutí produktů a související položky z vaší nabídky.
Videa mohou inzerenti zobrazovat buď v detailu produktu a nebo pomocí nového atributu v Merchant feedu (video_link). Google zmínil, že nejlépe fungují lifestyle videa zobrazující produkt při jeho používání.
Atribut [video_link] slouží pro specifikaci až 10 videí souvisejících s produktem. Je třeba zadávat přímé odkazy na videa, protože URL adresy na YouTube nejsou podporovány.
Report vylepšení podkladů v PMAX
Od konce září Google postupně zavádí do účtů vylepšený přehled podkladů, který má pomoci inzerentům vylepšit skupiny podkladů v kampaních Performance Max vč. konkrétních doporučení.
Připomeňme si, že v srpnu Google také přidal konverzní data.
Generování obrázků pomocí vzorových fotek
Google přidává novou funkci, která umožní nahrát až 5 referenčních obrázků, které budou sloužit jako základ pro vygenerované grafické podklady. Tím bude možné vytvořit obrázky, které lépe odpovídají estetice značky inzerenta. Tato funkce by měla být plně dostupná v říjnu.
Performance Planner umí pokročilé plánování s Demand gen
Google Ads vylepšil Performance Planner funkcí “Pokročilé plány”, které zahrnují také Demand Gen kampaně. Jedná se o přednastavené plány s různým podílem Video Reach, Video View a Demand Gen kampaní.
Inzerenti mohou tyto plány přizpůsobit úpravou rozpočtu, formátu reklamy a cílů kampaně. Dohady týkající se Demand Gen zahrnují jak grafické, tak video reklamy.
Na tuto novinku upozornil Thomas Eccel.
Optimalizované cílení přidává omezení na věk a pohlaví
Optimalizované cílení zvyšuje schopnost najít nová relevantní publika, které mají větší pravděpodobnost konverze. Jde nad rámec segmentů, které jste manuálně vybrali, a identifikuje další segmenty, které jste možná přehlédli, čímž zlepšuje výkon vaší kampaně.
Nyní byla tato funkce vylepšena o možnost omezení cílení podle věku a pohlaví.
Tuto novinku sdílel Dario Zannoni a Satoshi Ando.
Test zobrazení YouTube kanálu v reklamách
Arpan Banerjee a Adriaan Dekker narazili na nový test pro YouTube Ads, který zahrnuje profilovou fotografii kanálu doplněnou o modré tlačítko se žlutou šipkou.
Pro srovnání, zde je, jak to vypadalo dříve.
Nový design záložky Nákupy na mobilu
Před vánoční sezónou testuje Google přepracovaný design sekce Nákupy na mobilu. Obsahuje nové logo Google, pozadí s barevným přechodem a různé nové sekce a štítky.
Nový design zaznamenal Saad Ali Khan.
Vyloučení zaparkovaných domén
Google rozeslal inzerentům e-maily, ve kterých informoval o nadcházejících změnách týkajících se zaparkovaných domén.
Od října budou nové účty Google Ads automaticky vylučovat reklamy zobrazování reklam na zaparkovaných doménách. Týká se to vyhledávání a Performance Max.
Pokud preferujete, aby se vaše reklamy zobrazovaly na zaparkovaných doménách, můžete snadno přepnout toto nastavení ve Vhodnosti obsahu ve vašem účtu.
Cíle životního cyklu pro PMAX
Na akci AI Innovation Day dne 24. září Google představil tzv. cíle životního cyklu. Zatímco některé jsou již k dispozici, jiné jsou ve fázi beta testování:
Cíle akvizice:
- Režim pouze pro nové zákazníky (již k dispozici)
- Režim nové hodnoty pro zákazníky (již k dispozici)
- Režim vysoké nové hodnoty pro zákazníky (beta)
Cíle udržení:
- Režim znovuzískání zákazníků (beta)
- Režim vysoké hodnoty znovuzískání zákazníků (beta)
Hodnota konverze v Souhrnu účtu
Souhrn účtu v Přehledu byl doplněn o novou záložku věnovanou hodnotě konverzí. Poprvé se tato sekce objevila v dubnu 2024.
Jakmile jsou přehledy vygenerovány, můžete kliknout na tlačítko “Zobrazit podrobnosti“, které je dostupné pro všechny analyzované metriky, abyste získali ještě hlubší přehled.
V případě hodnoty konverze obsahuje:
- Nejúspěšnější kampaň s navýšenou hodnotou konverze.
- Možné důvody pro zvýšení, jako je nastavení rozpočtu, změny ve strategii nabídek, změny způsobilosti nebo úpravy motivů.
Aktualizace obcházení systémů pro hazard
V listopadu 2024 Google Ads aktualizuje Politiku obcházení systémů, díky čemuž budou muset všichni inzerenti podnikající v oboru hazardních her zažádat o novou certifikaci. Nesoulad s pravidly povede k okamžitému pozastavení účtu bez varování.
GMC obrázky v Google Ads
V červenci bylo avizováno propojení Google Merchant Center s Google Ads a možnost využívání GMC obrázků v reklamách. Toto propojení bylo v září již zachyceno v účtech.
Obrázky je možné filtrovat pomocí následujících atributů:
- ID skupiny záznamů
- ID obchodníka
- Název produktu
- ID položky
- Značka
- Typ produktu
- Kategorie
- Vlastní atribut
Rozšíření o propagace v App kampaních
Vyšla nová beta týkající se rozšíření o propagace, které se nyní dostávají také do kampaní na podporu aplikací. Na novinku upozornil David Vargas.
Automatizované propojení Ads a GMC
Casey Gill sdílela, že Google nově umí automatizovat propojení účtů Google Ads a Google Merchant Center, bez nutnosti ručního zásahu.
Inzerenti očekávají, že automatizované propojení by mohlo být rozšířeno i na další nástroje Googlu, jako je Search Console a GA4, čímž by se zvýšila celková integrace.
Odstranění neaktivních přehledů
Přehledy, které budou po dobu 18 měsíců neaktivní, Google automaticky odstraní. Tuto novinku zpozoroval Adriaan Dekker.
Sjednocené požadavky na Masthead pro YouTube a CTV
Google Ads aktualizuje požadavky na formát masthead, které sjednotí pokyny pro masthead reklamy na YouTube a Google TV. Bude se jednat o centralizovaný referenční bod, který zajistí dodržování požadavků na tento typ reklamy na obou sítích.
Nové požadavky vstoupí v platnost 3. října, ale inzerenti je mohou již jsou k dispozici před oficiálním spuštěním.
Platba za interakci v Obsahové síti
Nová možnost platby za interakci se objevila v nastaveních obsahových kampaní Google Ads.
Toto nastavení, které umožňuje inzerentům platit na základě interakcí uživatelů než za zobrazení, kliky nebo konverze. Tato funkce ale nebyla nijak oficiálně oznámena, takže možná se jedná jen o uzavřený test.
Tuto novinku sdíleli Rakshit Shetty a Adriaan Dekker.
Product Studio se rozšiřuje do EHP a Švýcarska
Benjamin Wenner upozornil na to, že Google zavedl Product Studio v EHP a Švýcarsku, a to od 9. září. Já jsem na něj ještě ve svých českých a slovenských GMC účtech zatím nenarazila.
Segment dostupný na YouTube
Google začal nabízet možnost segmentovat data dle jednotlivých sítí nově i pro YouTube síť, což umožňuje inzerentům zobrazit podrobnější data o výkonu jejich kampaní na YouTube.
Tuto novinku sdílel Adriaan Dekker a Anastasios Karolos Tzenos.
Reklamy na pivo dostávají zelenou v Polsku
Od 1. října 2024 Google Ads aktualizuje svou politiku alkoholu, aby umožnila propagaci produktů souvisejících s pivem v Polsku. Inzerenti mohou sdílet obsah o nápojích z piva, ale propagace prodeje alkoholu nebo jiných druhů likéru zůstává zakázána. Inzerenti se musí přihlásit do certifikace, aby splnili nové pokyny.
Google testuje nový formát označení reklamy
Gagan Ghotra upozornil natest nového formátu označení reklam ve výsledcích vyhledávání. Týká se jak Shopping, tak i textových reklam. Aktualizovaný design zahrnuje označení “Sponsored” vč. “Promoted products/results” dále zvýrazněno ještě šedým pozadím.
Organické výsledky pak níže začínají obdobným označení s textem “Všechny výsledky”.
Google zavádí Důvěrné přiřazování údajů
Google zavádí tzv. Confidential matching (Důvěrné přiřazování údajů), novou technologii pro zvýšení ochrany soukromí, která je navržena tak, aby pomohla inzerentům bezpečně propojit a používat first-party data pro publika a měření kampaní.
Postavena je na Trusted Execution Environments (TEEs), která izolují data během zpracování, aby se zajistilo, že žádný externí subjekt k nim nemá přístup včetně Googlu.
Automatická změna velikosti videa v PMAX
Bart van de Casteel a Adriaan Dekker sdíleli nové nastavení v Google Performance Max, které automaticky přizpůsobuje velikost videa pro lepší výkon reklamy.
Celkový rozpočet pro Demand Gen
Tomáš Končický objevil, že je možné pro kampaně Demand Gen nastavit výši rozpočtu na celou dobu trvání kampaně (mimo denní rozpočet, který již byl dostupný).
Nastavením celkového rozpočtu kampaně mohou uživatelé zajistit, že jejich reklamy budou doručovány konzistentně po celou dobu trvání kampaně, aniž by museli denní výdaje pečlivě sledovat.
Témata vyhledávání pro YouTube
Video kampaně získali funkci Témata vyhledávání, kterou známe z Performance Max. V nastavení se nachází pod “Další segmenty publika“, umožňuje inzerentům zahrnout dotazy založené na aktivitě uživatelů ve vyhledávání. Na novinku upozornil Thomas Eccel.
Sitelinky v reklamách v obsahové síti
Google testuje sitelinky v reklamách v obsahové síti. Není jasné, zda tento příklad pochází z kampaně v obsahové síti nebo z kampaně Performance Max.
Název firmy s šedým pozadí na mobilu
Anthony Higman si všiml nového experimentu ve výsledcích vyhledávání Google na mobilních zařízeních, kde se název firmy zobrazuje na šedém pozadí.
Automatické propojení Hotel Center a PMAX
Od 15. října 2024 bude PMAX pro cestovní ruch automaticky využívat zdroje produktů tohoto typu pro inzerenty, kteří propojí svůj kanál Hotel Center s Google Ads. Tato aktualizace vylepší vyhledávací reklamy o aktuální ceny hotelů, obrázky a relevantní detaily, s cílem zvýšit zapojení uživatelů a výkon reklam.
Nová funkce by měla zvýšit míru prokliku až o 20 % a nabídne snadnější správu na úrovni účtu i kampaně. Bude se týkat jak konkrétních vyhledávání hotelů, tak širších dotazů, jako například “hotely v Bostonu”, přičemž inzerenti budou automaticky přihlášeni po propojení svého kanálu.
Tuto aktualizaci sdílel Rudolph Dekker.
Zlepšené pokrytí konverzí podle zdroje
Google Ads aktualizoval report pokrytí konverzí přidáním nových filtrů pro zdroje konverzí:
- Webové stránky
- Import
Toto vylepšení má za cíl poskytnout inzerentům více dat pro sledování konverzí. Na novinku upozornil Thomas Eccel.
Rozšíření Formátu preferencí
Předvolby kreativ v kampaních Demand Gen budou brzy dostupné pro všechny inzerenty. Tato funkce byla poprvé zaznamenána v květnu 2024.
Kromě toho se toto nastavení dostalo také ve fázi beta do kampaní s video zhlédnutími (VVC). Inzerenti si mohou vybrat buď inventář pouze pro Shorts, nebo kombinaci dvou zdrojů, včetně Shorts, In-stream a In-Feed.
Sitelinks ve výsledcích vyhledávání na YouTube
Thomas Eccel objevil sitelinky se objevující v reklamách ve výsledcích vyhledávání na YouTube.
Reklama zobrazuje čtyři sitelinky, ale přesný typ kampaně není potvrzen. Mohla by to být kampaň Demand Gen.
10 rozšíření o podstránky
Google Ads nedávno zobrazil reklamu s 10 odkazy na podstránky na desktopu. Zachytil je Anthony Higman. Google následně potvrdil, že se jednalo o chybu.
Snadnější přechod z individuálních na organizované platební profily
Google Ads zjednodušil nastavení přechodu platebního profilu z individuálního na organizaci. Dříve bylo nutné kontaktovat podporu. Nyní už si změnu může inzerent provést sám na pár kliknutí. Upozornil na to Anthony Higman.
Vehicle Ads brzy v UK
V současné době jsou reklamy na vozidla ve Spojeném království v beta verzi, ale od října 2024 budou dostupné pro všechny britské inzerenty.
Tento formát reklamy umožňuje prodejcům aut se objevit ve výsledcích Nákupů zobrazujících obrázky aut a další podrobnosti, které odkazují na stránku popisu vozidla (VDP) pro další akce.
Inzerenti mohou nahrávat feedy vozidel přes Google Merchant Center a spouštět kampaně Performance Max.
Nová ikona pro Demand Gen
Google aktualizoval ikonu pro Demand Gen kampaně v online rozhraní Google Ads. Nová ikona obsahuje tlačítko přehrávání a obrázek, což může představovat integraci YouTube a Display reklam v rámci Demand Gen. Na novinku upozornil Thomas Eccel.
Google experimentuje s logem WhatsApp
Arpan Banerjee upozornil na experiment s barvou loga WhatsApp v Message asset, konkrétně ve výsledcích vyhledávání na mobilu.
Google tlačí Performance Max v Google Search
Adriaan Dekker a Yazid Benhlal zjistili, že Google propaguje kampaň Performance Max v rámci Google Search pro uživatele přihlášené do Google Ads, kteří tento typ kampaně nepoužívají.
Sklik
Spojení Zboží.cz a Sklik
V průběhu měsíce Sklik oznámil, že je již možné aktivovat přesun správy Zboží.cz do Skliku. Přepnutí přináší následující výhody:
- Kampaně lze rozdělit podle sortimentu, typu reklamy nebo sítě.
- Kampaně můžete jednoduše zapnout nebo pozastavit.
- Denní rozpočet funguje stejně jako u ostatních kampaní Skliku.
- Inzerci platíte z jedné Peněženky.
Do budoucna se chystá sjednocení přístupů k oběma rozhraním pro plynulý přechod mezi nimi nebo podrobnější statistiky či upozornění na problémy s feedem přímo v rozhraní v Skliku.
Formát Interscroller
V rámci obsahových a jednoduchých obsahových kampaní můžete v Skliku pracovat s novým formátem, který byl nazván Interscroller. Jedná se v podstatě o klasický statický banner, ale o konkrétním rozměru 720×1280 px, který při scrollování uživatel postupně odkrývá. Zatím je podporován jen na vybraných webech (např. Novinky.cz, Super.cz) a je doporučeno ho nakupovat výhradně s platbou za tisíc zobrazení (CPT).
Nová publika v zájmech o koupi pro Cestování
Rozšířená byla dostupná publika pro zájmy o koupi v sekci Cestování a to o následující exotické destinace
- Bahrajn
- Dominikánská republika
- Kapverdské ostrovy
- Keňa
- Madagaskar
- Mauricius
- Mexiko
- Panama
- Senegal
- Seychely
Termíny školení
Sklik vypsal nové termíny školení, která probíhají buď online, nebo prezenčně v Brně či Ostravě. Vybrat si můžete školení pro začátečníky, pokročilé, nebo se zaměřením na pokročilé techniky a strategie.
Spolupráce s Boost-space
Díky spolupráci s Boost.space nyní můžete propojit s Sklikem až 1900 nástrojů. Je tak možné zajistit automatické posílání 1st party data téměř z nepřeberného množství marketingových nástrojů.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře