Google Ads
Cílení v obsahové síti
Od března 2023 se začnou možnosti cílení přesouvat pod stránku Obsah, která se tak stane jednotným místem pro nastavování cílení.
Rovněž se změní také chování cílení. V případě kombinace témat, umístění či klíčových slov v jedné sestavě, již nebude platné, že obě cílení musí být zároveň platné. Nebavíme se tedy již o průniku, ale sjednocení. Použijete-li téma a konkrétní umístění, reklama se bude moci zobrazit na všech webovém stránkách splňující téma a zároveň i na vybraných umístěním (které téma splňovat nemusí). Obrázek sdílel uživatel mahesh_ppc na Redditu.
Průnik zůstává u kombinace se zařízeními a geografickým umístěním.
Google uvedl, že k tomuto rozhodnutí došel na základě chování inzerentů, kdy se pokročilá cílení velmi nepoužívala a nebo byly důsledkem chybného nastavení a reklama se nevydávala, proto se rozhodl cílení zjednodušit.
4 novinky pro Performance Max
23. února 2023 Google zveřejnil hned 4 novinky pro kampaně Maximální výkon, zatím se ale neví, kdy přesně budou vidět také v účtech. Na co se můžeme těšit?
- Vylučování klíčových slov na úrovni kampaně – pro vyloučení brandových výrazů a značek produktů. Pokud se v seznamu nebude konkrétní značka nacházet, bude možné zažádat o její přidání (nejedná se tedy o klasický seznam klíčových slov, ale o předpřipravenou nabídku značek).
- Využití seznamu stránek – podobně jako je možné u DSA kampaní ve vyhledávání využívat a cílit na seznam stránek, tak nově budeme moci seznamy využít i v PMAX => Kirk Williams na základě této novinky odhaduje, že Google během roku 2023 zruší DSA kampaně ve vyhledávání a nahradí je PMAX
- Tvorba videí přímo v průvodci přípravy nové kampaně
- Pokročilý reporting – Dočkáme se reportingu pro skupiny podkladů a možnosti lepšího plánování rozpočtu
Připomeňme si, že v minulém měsíci se Performance Maxky dočkaly experimentů a vylučování negativních klíčových slov na úrovni účtu.
Ads Privacy Hub
Ads Privacy Hub je nový web Googlu, který má pomoci inzerentům zorientovat se v problematice a nástrojích spojených s inzercí a soukromím uživatelů. Zatím ale není dostupný v češtině ani slovenštině.
Automaticky tvořené podklady v AJ jsou v otevřené betě
27. února Google uvolnil do otevřené bety automaticky tvořené podklady pro inzerenty inzerující v angličtině. Inzerenti, kteří se nebáli nechat tvorbu podkladů (nadpisů a popisů reklam) umělé inteligenci viděli o 2 % více konverzí s podobnou cenu za konverzi. Tato funkce se aktivuje na úrovni účtu. AI vytvořené podklady lze zkontrolovat a případně odstranit.
Místní konkurenční vyhledávací dotazy
V účtech se objevil nový report Místní konkurenční vyhledávací dotazy. Zobrazuje dotazy, počet zobrazení, kliknutí a návštěvy obchodu konkurence, u kterých se vaše reklamy nezobrazily.
Click potential v Merchant Center
Emmanuel Flossie upozornil na novou metriku Click potential v Google Merchant Center. Tato metrika umožňuje inzerentům zjistit, jak dobře si vedou jejich produkty ve srovnání s jinými jejich produkty. Tímto se Google snaží pomoci obchodníkům optimalizovat jejich produktové podklady a zlepšit jejich celkovou viditelnost na nákupních platformách Google.
Změny týkající se pokročilého geografického cílení
V březnu dojde k úpravám pokročilého geografického cílení, kdy dojde k odstranění některých možností, které se prý příliš nevyužívaly nebo je inzerenti využívali špatně. Půjde o cílení: Zájem ve vyhledávání: lidé vyhledávající vaše cílové lokality. V případě vylučování bude odstraněna možnost Přítomnost nebo zájem: lidé, kteří jsou nebo se pravidelně pohybují ve vašich vyloučených lokalitách nebo o ně projevili zájem.
Úprava layoutu při výběru sítě ve vyhledávací kampani
Thanos Bertes upozornil na úpravu layoutu při výběru sítě v průvodci tvorby vyhledávací kampaně, kde Google doporučuje aktivovat i obsahovou síť.
Také Navah Hopkins sdílela ještě jiný layout, takže Google nejspíš testuje toto nastavení.
Rozdíly konverzí mezi Google Ads a Google Analytics 4
V testovacím veřejném účtu Google Analytics 4 se objevil nový report, jehož úkolem je porovnat konverze z Google Ads a Google Analytics. Screen sdílel Charles Farina.
Hromadné zamítání účtů
V průběhu února došlo ke dvěma hromadným zamítáním účtu a to nejčastěji z důvodu Obcházení systémů či Škodlivý software.
Nastavení cílů hostovaných Googlem
Jan Zavadil upozornil na úpravu nastavení cílů. Výchozí cíl se dá nastavit zvlášť pro konverze, které mají zdroj manuální a pro ty, které jsou hostované Googlem. Odpadá tak nutnost nové konverze dávat do speciálních cílů, ve kterých nejsou konverze hostované Googlem, které nejdou nastavit jako Sekundární.
Sklik
Dvě nové kategorie zájmů o koupi
Zájmy o koupi v Skliku byly obohaceny o dvě nová publika:
- Posluchači Podcasty.cz
- Zájemci o zaměstnání
Retargeting uživatelů z co-brandové kampaně
Seznam připravil tzv. co-brandovou kampaň, nové reklamní umístění na Zboží.cz pro vendory, které sice nebude možné zakoupit napřímo z Skliku, ale Sklik bude možné využít pro retargeting uživatelů, kteří se proklikli přes co-brandovou kampaň.
Připravované novinky v Skliku
23. února vyšel rozhovor s Davidem Velechovským, kde se v závěru objevily i plány Skliku na tento rok. Těšit se můžeme:
- během jara přibude nový typ reportu pro produktové kampaně,
- v létě dojde k vylepšení měření konverzí a zvýšení relevance a tedy i výkonu pro inzerenty,
- připravuje se také plně automatizovaný bidding pro produktové kampaně bez nutnosti nastavovat ceny za proklik ručně nebo pomocí externích nástrojů.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře