Vyberte stránku

PPC Novinky – Prosinec 2022

PPC Novinky – Prosinec 2022

Google Ads

4 novinky v sekci Statistiky

V prosinci Google představil hned čtyři nové sekce v rámci Statistik v Google Ads, ačkoliv některé byly dostupné již dříve:

  • Vyhledávací dotazy – dotazy jsou seskupeny do témat vč. metrik jako konverze, počet hledání a růst vyhledávání.
  • Podklady – zde můžete identifikovat, které podklady rezonují s potenciálními zákazníky.
  • Publika – informace o publicích jsou dostupné také i na úrovni účtu a poskytují informace o tom, kdo jsou lidé, které vaše podnikání zaujalo. Reklamu pak můžete zaměřit dle jejich zájmů a vlastností.
  • Historie změn – jde o přehled změn v účtu, které mohly mít dopad na výkon.

Sezónní úprava rozpočtu

Dosud se sezónní úpravy zakládaly jen na úpravě konverzního poměru. Nově můžete v účtech narazit na sezónní úpravu rozpočtu.

2 novinky pro atribuci na základě dat

Google připravuje dvě novinky týkající se atribučního modelu Na základě dat, které plánuje spustit začátkem roku 2023:

  • Spuštění nového simulátoru, který umožní simulovat výsledky za posledních 7 dnů při použití atribuce Na základě dat. Má pomoci pochopit jeho dopady na účet v případě přepnutí na tento model.
  • Rozšíření tohoto modelu do Discovery kampaní a kampaní pro mobilní aplikace. Zatím funguje jen pro vyhledávání, Shopping, obsahovou síť and YouTube.

Nový průvodce připojení existujícího účtu

Při připojení existujícího účtu pod MCC se můžete potkat s novým průvodcem. Kromě odeslání požadavku na propojení je možné i zobrazit náhled. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.

Zamítnutí Merchant Center & Google Ads zároveň

Nastane-li situace, že máte v jeden moment zamítnutý účet Google Merchant Center a také Google Ads, nově musíte nejdříve vyřešit zamítnutí Google Ads a teprve až pak řešit Google Merchant Center. Pokud to uděláte naopak, schválení se nedočkáte. Tato prosincová úprava spadá pod úpravu zásady Zneužívání sítě.

Brzy omezeno rozpočtem

U kampaní se začalo objevovat nové upozornění o tom, že rozpočet může být brzy omezen. Po rozkliknutí hlášky se dostaneme na odhady podobně jako v případě již omezeného rozpočtu.

Rozšíření reklamních zásad

Od 21. února 2023 rozšíří Google své reklamní zásady o následující klausuli: “Inzerenti mají odpovědnost nepropagovat obsah ani se nezapojovat do chování, které by mohlo poškodit naše uživatele, zaměstnance nebo ekosystém reklam. Pokud takový obsah nebo chování zaznamenáme, můžeme podniknout kroky, včetně mimo jiné omezení nebo blokování vašich reklam nebo pozastavení vašeho účtu.”

Optimalizace cenových nabídek napříč kanály

Google připravil nového průvodce týkající se optimalizací nabídek napříč kanály, nikoliv na úrovni kampaní jako je to dosud. Budeme v budoucnu volit strategii na úrovni účtu?

Nové grafy v Přehledech

V personalizovaných přehledech můžete využít některých z 5 nových grafů:

  • 100% skládaný pruhový graf
  • 100% skládaný sloupcový graf
  • Kombinovaný graf
  • Skládaný plošný graf
  • 100% skládaný plošný graf

Optimalizace na akvizici nových zákazníků ve vyhledávání

Funkce Optimalizovat kampaň na akvizice nových zákazníků, kterou známe z Performance Max, je nově k dispozici také u kampaní ve vyhledávání a to v Nastavení kampaně. Na novinku upozornil Jan Janoušek.

Doporučený rozpočet při tvorbě kampaně

Vytváříte-li novou kampaň pomocí průvodce, můžete narazit na to, že vám Google nabídne, jaký rozpočet byste měli zvolit. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.

Označení reklamy v Discovery feedu

Discovery feed se dočkal nového označení reklamy. Původní štítek Reklama se změnil na Sponzorováno. Zároveň také oddělil štítek a název firmy na dva řádky.

HTML5 v Performance Max

V některých účtech se začala objevovat možnost přidat HTML5 jako podklad pro Performance Max. V rámci jedné skupiny podkladů lze přidat jen jeden soubor HTML5.

Rozvolnění zásad týkající se CBD

Od 20. ledna 2023 budou moci inzerenti v Kalifornii, Kolorádu a Puerto Ricu zažádat o certifikaci za účelem inzerce CBD produktů nebo produktů s CBD spojených, které obsahují maximálně 0.3 % THC. Bude ale možné inzerovat výhradně produkty, které byly schválené LegitScriptem. Inzerce těchto produktů ale nebude možná na všech sítích Googlu, např. Youtube Masthead je vyloučen.

Podstránky jako carousel u video reklam

Google testuje na mobilech zobrazování rozšíření o podstránky ve videoreklamách na Youtube. Zobrazují se ve formě carouselu, kdy je možné mezi nimi přepínat posouváním.

Tři obrázky ve vyhledávání

V českém prostředí se objevilo nové rozložení rozšíření o obrázky ve vyhledávání na mobilech. Google testuje zobrazení 3 čtvercových obrázků najednou.

Doprava zdarma v Gmailu

V dynamickém remarketingu v Gmailu se začal objevovat štítek Doprava zdarma u produktů, které splňují podmínky pro dopravu zdarma.

Povolení roušek N95

Inzerenti mohou od 21. prosince 2022 propagovat roušky typu N95 skrze Shopping reklamy a Free listings. Je ale potřeba dopředu zažádat o certifikaci u Project N95.

Jméno inzerenta u politických reklam

U politických reklam si můžete všimnout, že je jméno inzerenta, který reklamy hradí, vidět přímo ve výsledcích vyhledávání. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.

Sklik

Vylepšení cílení na témata

Sklik zapracoval na své obsahové síti, konkrétně na cílení na weby pomocí témat. Zařazování stránek a webů k jednotlivým tématům zlepšil tak, že stouplo pokrytí z dosavadních cca 30 % na více než 95 %,

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *