Vyberte stránku

PPC Novinky – Květen 2025

PPC Novinky – Květen 2025

Obsah

Google Ads

Google Marketing Live 2025

Reklamy v AI Overviews přichází na desktop

Google začíná zobrazovat reklamy v AI Overviews i na desktopových zařízení. Tato fáze následuje po spuštění na mobilech v říjnu 2024. Zatím jen v USA a vybraných anglicky mluvících zemích. Cílem je zobrazit relevantní reklamy ve správný okamžik, přímo v rámci odpovědí generovaných AI.

Po tomto oznámení už Brodie Clark zachytil změnu i v praxi. Zobrazily se mu Shopping reklamy.

Google také vydal oficiální článek v nápovědě věnovaný reklamám v AI overviews. Následně Ginny Marvin doplnila, že reklamy v AI přehledech (AIO) se objeví pouze na jednom umístění najednou, buď nad/pod AIO nebo přímo v AIO, nikoli obojí.

Reklamy v AI Mode

Kromě rozšíření v AI Overviews, se reklamy dostávají také do AI Mode. Místo zobrazení reklam vedle výsledků se nyní objevují přímo v AI generované odpovědi. Google vyhodnocuje signály záměru uživatele a předpovídá jeho další kroky.

Agentické nákupní funkce ve vyhledávání

Google rozšiřuje svou vizi vyhledávání jako aktivního asistenta s novou agentickou nákupní funkcí. Uživatelé si nyní mohou nastavit požadovanou cenu produktu. Jakmile cena klesne na tuto úroveň, může AI agent Googlu automaticky dokončit nákup jejich jménem vč. výběru správné varianty produktu (např. barva a velikost u oblečení). Tato funkce se nazývá “Buy for me”. Jedná se o posun od pasivního vyhledávání k proaktivní asistenci.

Tato aktualizace navazuje na další nákupní funkce poháněné AI, jako je vylepšený Try-on oznámený rovněž v květnu během Google I/O. Uživatelé mohou nahrát vlastní fotografii a pomocí AI uvidí, jak bude konkrétní módní kousek vypadat přímo na jejich postavě. Toto je dostupné v Search Labs v USA.

Google představil Power Pack

Google na Google Marketing Live 2025 představil Power Pack, nový doporučený mix kampaní, který využívá nejpokročilejší reklamní formáty. Tento mix osloví uživatele v průběhu celé jeho konverzní cesty a je poháněn nejnovějšími AI technologiemi. Jedná se o:

  • Performance Max
  • AI Max pro vyhledávací kampaně
  • Demand Gen

Novinky pro Performance Max

Během GML 2025 Google vyzdvihnul Performance Max jako klíčovou součást Power Packu. Za poslední rok bylo pro PMAX kampaň zavedeno více než 90 vylepšení, což dohromady přispělo ke zvýšení míry konverze o více než 10 %.

Jednou z klíčových aktualizací je reportování výkonu kanálů, která byla již dříve oznámena a nyní už se začíná objevovat v prvních účtech. Poskytuje inzerentům jasnější pohled na to, jak každý kanál (Vyhledávání, YouTube, Zobrazení, Discover, Gmail a Mapy) přispívá k výsledkům kampaně.

Informace o reportu zveřejnil Google ještě před GML a blíže popsal, jaké sekce report obsahuje:

  • Vizualizované shrnutí na úrovni kampaně, které rychle ukáže, které kanály přinášejí výsledky.
  • Podrobné zkoumání specifických kanálů, abyste pochopili jejich roli ve zlepšení výkonnosti a identifikovali příležitosti pro zlepšení.
  • Odkazy na zprávy o umístění pro hlubší vhled do výkonu v Zobrazení a na YouTube.
  • Rozčlenění na úrovni formátů, obzvláště užitečné pro prodejce využívající nákupní reklamy, dynamický remarketing a formáty videí na YouTube.
  • Tabulku distribuce kanálů s podrobnými metrikami jako kliknutí, konverze a náklady napříč všemi kanály, dostupnou jako stažitelnou zprávu.
  • Diagnostiku, která odhalí potenciální problémy ve specifických kanálech, abyste věděli, kde upřednostnit své úsilí.

AI Max pro vyhledávácí kampaně

Během GML 2025, Google vyzdvihnul funkci AI Max pro vyhledávací kampaně, oficiálně představenou začátkem tohoto měsíce, jako klíčovou součást nového mixu kampaní Power Pack. Rovněž bylo uvedeno, že byla navržena tak, aby reflektovala, jak dnes lidé vyhledávají a jak budou vyhledávat v budoucnosti.

Později po akci bylo upřesněno, že reklamy se v AI výsledcích zobrazují pouze pokud je klíčové slovo ve volné shodě, takže s rozšířením AI výsledků se bude zvyšovat i tlak na používání této shody.

Dodává také: „Přesné shody nebo široké shody klíčových slov mohou kvalifikovat pro zobrazení reklamy nad nebo pod AIO, zatímco pouze široké shody by kvalifikovaly pro zobrazení reklamy uvnitř AIO. Jelikož máte vhodnou shodu pro zobrazení nad/pod AIO, to je upřednostňováno.“

AI Max pro vyhledávací kampaně pomáhá inzerentům přizpůsobit se dotazům v přirozeném jazyce a také vyhledávání na základě obrázků, kde výběr klíčových slov již není tak praktický. Aktivací na jedno kliknutí zlepší stávající vyhledávací kampaně pomocí funkcí řízených umělou inteligencí, včetně cílení bez klíčových slov.

Takto to funguje: když uživatel zadá dotaz, který není pokryt existujícími klíčovými slovy, Google analyzuje záměr, spouští reklamu, vybírá relevantní vstupní stránku a dynamicky upravuje text reklamy tak, aby odpovídal dotazu. Takže vlastně nevyužije téměř nic, co je na pevno připraveno v kampani.

Aby zlepšil transparentnost, Google přidá také nový report, který ukazuje:

  • Původní vyhledávací termín
  • Umělým inteligencí generovaný nadpis
  • Vybranou vstupní stránku

Podle Google inzerenti používající tuto funkci dosahují o 27 % více konverzí při podobném CPA nebo ROAS.

Další funkcí zahrnutou v AI Max je Průzkum chytrých nabídek (Smart Bidding Exploration), poprvé oznámená v září 2024. Používá AI spolu s flexibilními ROAS cíli k identifikaci nevyužitých dotazů a získání dalších konverzí.

Ještě před GML Google oficiálně oznámil, že Search Max se mění na AI Max pro vyhledávací kampaně a sdílel i následující informace:

Jde o novou sadu funkcí, kterou lze aktivovat na jedno kliknutí, přinášející pokročilé nástroje pro cílení a tvorbu obsahu poháněné umělou inteligencí pro vyhledávací kampaně.

Novinka je navržena tak, aby pomohla inzerentům využít nové způsoby vyhledávání včetně AI Overviews a AI Mode. a kombinuje následující funkce využívající AI:

  • Rozšířený dosah využívající Google AI k identifikaci vysoce výkonných dotazů mimo váš seznam klíčových slov
  • Dynamická kreativní aktiva, která jsou optimalizována v reálném čase podle uživatelského záměru
  • Zdokonalené ovládací prvky jako například omezení pro značky a geografické cílení reklam
  • Zlepšené reportování s hlubšími poznatky o výkonu aktiv a vyhledávacích cestách

Počáteční testy ukazují slibné výsledky. Inzerenti využívající AI Max obvykle zaznamenají 14% nárůst konverzí při podobných nákladech, přičemž někteří dosáhli až 27% při přechodu z přesného/frázového shody.

Aleksejus Podpruginas už narazil na tuto funkci ve svém účtu a následně se začali ozývat i další specialisti na LinkedIn. Zkontrolujte si tedy, zda ji už také nemáte k dispozici a to v sekci Statistiky a přehledy v PMAX:

60+ vylepšení pro Demand Gen

Google sdílel, že kampaně Demand Gen obdržely za poslední rok více než 60 vylepšení. Patří sem např. AI-generované kreativní prvky, chytřejší strategie nabídek a rychlejší nastartování nové kampaně. V důsledku toho nyní inzerenti zaznamenávají o 26 % více konverzí na každý dolar utracený.

Demand Gen je také jednou ze tří klíčových součástí nově představeného Power Packu, doporučeného mixu kampaní od Google pro plnohodnotný výkonnostní marketing.

Video reklamy ve vyhledávání a v Nákupech

Google se přiznal, že testuje rozšíření video reklam a to ve Vyhledávání, Vyhledávání obrázků, Google Nákupů a Discover feedu. Aktuálně k dispozici pouze v USA a Kanadě.

Podle Googlu u 75 % vyhledávání uživatelé aktivně hledají nové produkty nebo značky a tímto jim má pomoci je snadněji objevit.

Tyto reklamy již byly zaznamenány ve Vyhledávání a v Nákupech. Discover feed už videa zobrazoval dříve, ale pravděpodobně pocházely z kampaní Demand Gen.

Nové funkce pro získávání nových zákazníků

Google zavede nové nastavení v kampaních, které nám umožní ovlivnit, kdo může vidět naše reklamy a zaměřit je na akvizici nových zákazníků. Bude možné vyloučit např.:

  • Stávající zákazníci
  • Lidé hledající vaši značku
  • Návštěvníci webu
  • Uživatelé aplikace
  • Lidé, kteří dříve reagovali na vaše reklamy nebo obsah

Report atribuce v GA4

Google Analytics 4 získá nový přehled o atribuční cestě, který pomůže inzerentům pochopit, jak různá média vedou ke konverzím. Přehled ukazuje, jak různé kanály přispívají během cesty ke konverzi. Během oznámení nebyly sdíleny žádné konkrétní vizualizace, což naznačuje, že tato funkce je stále v rané fázi.

Atribuované vyhledávání značky

Google zavádí Atribuované vyhledávání značky (Attributed branded searches) v Google Ads, což je nový přehled navržený k tomu, aby pomohl inzerentům měřit dopad médií v horní části konverzního trychtýře.

Tento report ukáže, jak často kanály jako YouTube vedou uživatele k tomu, aby vyhledávali značku na Googlu po zhlédnutí video reklamy. Pomáhá propojit kampaně zaměřené na povědomí s reálným vyhledávacím chováním a poskytuje inzerentům jasnější pohled na vliv médií napříč trychtýřem.

Zaměření YouTube na nákupy

YouTube představuje nové nákupní funkce, aby vytvořil plynulejší zážitek od objevu po nákup.

  • Když uživatelé projeví jasný záměr nakoupit, Google je nyní může přesměrovat přímo na pokladnu.
  • Nákupní reklamy na televizích zobrazí QR kód, který uživatelé mohou naskenovat pomocí telefonu a dokončit nákup na mobilu. Google uvedl, že za posledních 12 měsíců generovaly reklamy na YouTube na připojených televizích více než miliardu konverzí.
  • Nákupní reklamy se také rozšiřují na YouTube masthead.
  • Při procházení Shorts mohou uživatelé nyní prozkoumat produkty bez opuštění aplikace.

Bylo také uvedeno, že YouTube průměrně zkracuje nákupní cestu o šest dní.

Creator Partnerships Hub

Původně zaznamenáno v březnu 2025, Creator Partnerships Hub je nový nástroj Googlu pro propojení značek s tvůrci, vycházející z formátu Partnership Ads, který byl představen na GML 2024.

Na GMC 2025 ho představila populární YouTube influencerka HopeScope.

Obsahuje následující funkce:

  • Creator Search umožňuje značkám najít relevantní tvůrce a zobrazit hlavní metriky, náhledy publika a ceny (pokud jsou sdílené).
  • Přehled slouží jako knihovna videí, kde jsou k vidění videa, ve kterých byla vaše značka označena.
  • Analytika zobrazuje placený a organický výkon vedle sebe, což pomáhá inzerentům vyhodnotit úplný dopad obsahu vedeného tvůrci.

Novinky pro aplikace

Google rozšiřuje Web to App Connect, což inzerentům usnadňuje měření instalací aplikací v kampaních ve vyhledávání, Shopping a Performance Max.

Zároveň také Google oznámil, že opět se vrací možnost bidování s cílovým ROAS pro měření instalací iOS aplikací. Strategie je nyní lepší než kdy dříve, poháněné nejnovějšími modely AI a zároveň beze v potaz také uživatelské soukromí.

Představení Commerce Media Suite

Google spouští Commerce Media Suite, nové řešení, které umožňuje maloobchodníkům zpeněžit své údaje prvních stran a propojit je s kampaněmi značek v Google Ads.

Toto nastavení umožňuje inzerentům využít signálů publika poskytnutých maloobchodníky ke zlepšení cílení a účinnosti kampaní. Tyto signály mohou být použity napříč celým inventářem Googlu, včetně YouTube, aby oslovily spotřebitele s vysokým zájmem a zvýšily prodej.

Cílem je posílit spolupráci mezi maloobchodníky a značkami a využít lépe first-party data.

Asset Studio jako centrum podkladů

Koncem tohoto roku Google spustí Asset Studio, nové jednotné místo pro podklady integrované přímo do Google Ads. Tento nástroj je navržen tak, aby pomohl inzerentům efektivněji vytvářet, vylepšovat a spravovat reklamní prostředky.

Klíčové vlastnosti zahrnují:

  • Schopnost nahrát vlastní fotografie produktů a generovat nové kreativní podklady pomocí vlastních promptů, které vygenerují podklady s produktem z různých úhlů.
  • Obsah generovaný umělou inteligencí je označen pomocí SynthID pro transparentnost
  • Můžete proměnit jakýkoli vybraný obrázek, nahraný nebo generovaný umělou inteligencí, na video
  • Změna formátu videa vč. vygenerování pozadí (žádné černé pozadí ale rozšířený záběr)

Asset Studio je navrženo tak, aby zjednodušilo kreativní proces a pomohlo inzerentům rychle vytvářet vysoce kvalitní prostředky přizpůsobené různým formátům a umístěním.

Google Ads a Merchant Center budou proaktivně vytvářet kampaňové materiály pomocí AI

Google zavádí novou funkci v Google Ads a Merchant Center, která proaktivně vytváří kampaňové materiály pro inzerenty.

Na základě produktového feedu a aktivity účtu může nyní Google navrhnout celé nastavení kampaně. To zahrnuje:

  • Které produkty propagovat
  • Doporučenou slevu
  • Automaticky generované kreativy k vaší revizi

Google také poskytuje průběžné návrhy, včetně:

  • AI-generovaných vylepšení názvu
  • Možností A/B testování, které přímo srovnávají původní a aktualizované materiály přímo v Merchant Center

Tato aktualizace je navržena tak, aby zefektivnila tvorbu kampaní, přičemž klíčová kreativní rozhodnutí zůstávají v rukou inzerenta.

Brand Profiles v Google Merchant Center

Brand Profiles byly poprvé zmíněny během GML 2024, a zmínky se dočkaly i letos. Google Merchant Center poslouží jako centrální místo pro správu identity značky napříč Vyhledáváním Google a udržování vašich zdrojů aktuálních podle měnících se trendů a sezón.

Umožní firmám nahrávat a spravovat:

  • Obrázky
  • Popisy podnikání
  • Videa

Tato aktualizace dává značkám větší kontrolu nad tím, jak se objevují ve výsledcích vyhledávání, a zajišťuje konzistentní přítomnost na všech plochách Google.

Správce videí v Google Merchant Center

Google zavádí sjednoceného správce videí v Google Merchant Center, která má pomoci firmám spravovat a optimalizovat svůj video obsah napříč kanály. Zobrazí se zde všechna videa inzerenta, a to i ta z webu, sociálních sítí a YouTube.

Videa pak mohou být snadno synchronizována s Google Ads pro použití v reklamních kampaních.

Správce videí bude schopen také aktivně navrhovat vylepšení videí pro zvýšení prodeje a zajištění souladu s aktuálními trendy, což usnadňuje získání větší hodnoty ze stávajícího obsahu.

Novinky týkající se měření

Pouze 44 % marketérů v současné době využívá společně modelování marketingového mixu (MMM), atribuci a testování inkrementality. To chce Google změnit.

Aby Google pomohl více inzerentům přijmout strategii měření celého trychtýře, propagoval následující aktualizace:

  • Meridian je open source MMM řešení, které pomáhá měřit výkon napříč online, offline a TV kanály. Certifikovaní partneři je k dispozici, aby podpořila firmy při implementaci Meridianu.
  • Data-driven atribuce přiděluje kredit každému kanálu na základě jeho role v konverzní cestě, což pomáhá lépe vyhodnotit jejich přispění ke konverzi.
  • Testování inkrementality je nyní dostupné pro všechny inzerenty s mediálním rozpočtem začínajícím na 5.000 USD, což jej činí dostupnějším.

S těmito nástroji má Google za cíl učinit komplexní měření standardem, nikoli výjimkou.

Zjednodušení integrace dat

Google představil Data Manager. Jedná se o řešení, které propojuje všechny klíčové datové zdroje na jednom místě, včetně webu, eshopu, CRM a dat z aplikací s cílem dosažení maximální výkonnosti kampaní.

Jako součást tohoto nastavení je nyní k dispozici Google Tag Gateway. Jedním kliknutím mohou inzerenti aktivovat bez nutnosti poslední úpravy retargetingu. Jde o nový způsob, jak spravovat značky z vaší infrastruktury (jako je CDN nebo webový server). Tato novinka zvyšuje přesnost měření, podporuje data první strany a přidává ochranu soukromí. Nejsou potřeba žádné nové značky a nastavení je zjednodušeno prostřednictvím partnerů, jako je Cloudflare. Po aktivaci nabízí:

  • 11% více signálů
  • Hlubší vhledy
  • Jednoduchá aktivace jedním tlačítkem

Aby byla integrace ještě jednodušší, Google také představuje Data Manager API, které umožňuje inzerentům programově propojit data a sjednotit jejich signály napříč systémy.

GA4 přidává mezi-kanálovou atribuci a rozpočtování

Google Analytics 4 získává nové schopnosti na podporu lepšího měření mezi kanály a rozpočtování.

Jednak se v GA4 objeví nový nástroj pro stanovování rozpočtů, který bude pracovat s daty také z platforem jako Snapchat, TikTok a Pinterest.

Spolu s tím přicházejí vylepšené funkce pro atribuci, který již byl zmíněn výše, a pomůže marketérům přesněji porozumět výkonu napříč všemi kontaktními body. Tyto aktualizace mají za cíl poskytnout inzerentům ucelenější obrázek o tom, kde a jak jejich rozpočet přináší výsledky.

Představení Google Marketing Advisor

Později v tomto roce bude uvolněno oficiální rozšíření pro prohlížeč Chrome s názvem Google Marketing Advisor. Jedná se o AI asistenta, který pomůže inzerentům snadněji spravovat kampaně a odhalovat příležitosti pro růst.

Během události Google demonstroval, jak asistent může:

  • Najít Google Tag ID v Google Ads účtu
  • Přistupovat k administračnímu panelu Wix
  • Implementovat tag
  • Zkontrolovat nastavení sledování konverzí

Vše proběhlo bez zásahu uživatele. Nastavení zajistil asistent.

Tento nástroj je navržen tak, aby inzerentům pomáhal jak s technickými, tak se strategickými úkoly, zjednodušoval správu kampaní pomocí podpory AI v reálném čase a nabízel akční návrhy.

Podrobný reporting pro podklady

Dosud bylo možné vidět, které podklady přinášejí nejvíce konverzí. To ale Google již brzy změní a začne zobrazovat i další metriky jako zobrazení, prokliky či náklady. Zároveň ale také upustí od slovního hodnocení aktiv.

Nyní bude možné vidět například počet zobrazení, kliknutí či náklady, což vám poskytne mnohem širší pohled na výkon jednotlivých aktiv.

Tato novinka není jen pro kampaně Performance Max, ale bude k dispozici také kampaních na vyhledávání a v obsahové síti.

Zvýšen limit pro Témata ve vyhledávání v PMAX

Limit pro Témata ve vyhledávání na úrovni jednotlivých skupin podkladů v Performance Max kampaních se zvyšuje. Původně byl limit 10 slov, poté byl navýšen na 25, nyní umožňuje přidat až 50 témat.

Cílení na zařízení v Performance Max

V nastavení Performance Max kampaně se začne objevovat možnost výběru cílení dle zařízení. Tato aktualizace poskytuje inzerentům větší kontrolu nad tím, kde se jejich reklamy zobrazují.

Lze vybrat následující cílení:

  • Počítače
  • Mobilní telefony
  • Tablety
  • Televizní obrazovky (Poznámka: K dispozici pouze pro kampaně v Display a Video)

Tím se nabízí otestovat nové strategie optimalizace, jako je vyloučení televizních obrazovek pro B2B kampaně nebo izolace návštěvnosti z mobilů.

Google Discover zachycen na desktopu

V dubnu bylo oznámeno, že Google chystá spustit Discover feed na desktopu. Nyní už byl zachycen v prvních zemích, např. v Astrálii a na Novém Zélandu.

Součástí obsahu v Discover feedu na desktopu jsou také reklamy, viz tato ukázka:

Nový GTM tag pro vylepšené konverze

Google odstranil možnost přidání first-party dat v Google Tag Manageru v konverzním tagu pro Google Ads, ale nově pro něj přidal speciální tag speciálně pro toto určený s názvem Google Ads User-provided Data Event. Novinky si všimli Adriaan Dekker a Hasanul Kibria.

Demand Gen již brzy v Google Mapách

Je to nedávno, kdy bylo oznámeno, že se Demand Gen kampaně rozšíří i o obsahovou síť. Nyní k ní přibude další síť a to Mapy! Tímto se tento typ kampaně stane zajímavějším pro maloobchodní a omnichannel inzerenty, kteří chtějí zvýšit návštěvnost prodejen a prodeje přímo v obchodech. Součástí bude i formát promoted pins, které byly dosud limitované jen pro Performance Max. Tuto novinku sdílel Thomas Eccel.

Přepracované rozhraní pro konverzní cíle

Obnovený vzhled stránky pro přehled konverzí přináší vizuálně segmentovaný pohled na klíčové metriky konverzí a kroky nastavení. Ikona rozbalení také odhaluje více podrobností o konverzní akci přímo na stránce Souhrn. Tuto aktualizaci sdílel Saquib Syed.

Zde je náhled předchozí verze, abyste mohli porovnat, jak to vypadalo a co se změnilo.

Kliknutí v “People also consider” je zdarma

V únoru 2025 bylo zachyceno, že Google testuje novou sekci „Lidé také uvažují” (People also consider) zobrazující placené výsledky na desktopu. Přestože je sekce označená jako sponzorovaná, inzerenti zde neplatí za kliknutí.

Ginny Marvin objasnila, že se jedná o experiment. Označení “Sponzorováno” je použito, protože odkazuje na výsledky vyhledávání pro komerční dotazy související s vyhledáváním.

Shopping reklamy s favikonami

Google experimentuje s přidáváním favikon (log značek) do Shopping reklam. Tato aktualizace, zaznamenaná ve výsledcích vyhledávání, zrcadlí současné používání favikon ve volných nákupních výpisech a vyhledávacích reklamách. Ginny Marvin z Googlu potvrdila, že jde o experiment.

Zveřejnění plátců reklam

Google aktualizuje svou politiku transparentnosti reklam, aby poskytl více informací o tom, kdo financuje reklamy.

Od května 2025 bude Google zobrazovat jméno plátce použitého v platebním profilu, pokud se liší od ověřeného jména inzerenta a to jak v Mém reklamním centru, tak v Centru transparentnosti reklam.

Inzerenti by měli zajistit, že jejich stav ověření je přesný před 31. květnem, aby nedošlo k nesprávnému zastoupení.

V červnu budou inzerenti moci upravit své jméno plátce v nastaveních ověřování inzerenta. Nové účty budou defaultně zobrazovat jméno z platebního profilu, pokud nedojde ke změně.

Anthony Higman již zachytil tuto novinku v akci v Mém reklamních centru.

Zjednodušené rozhraní reklamní skupiny

Google testuje přepracované rozhraní pro tvorbu reklamních skupin v kampaních ve vyhledávání, které zrcadlí vizuální strukturu již používanou v Demand Gen.

Podívejte se na následující snímek obrazovky, abyste si mohli prohlédnout hierarchii použitou vlevo.

Aktualizace, zaznamenaná Zeeshanem Alim, nabízí více zjednodušené, modulární uspořádání pro tvorbu reklamních skupin, což pravděpodobně naznačuje širší konzistenci uživatelského rozhraní napříč typy kampaní.

Stejné umístění reklam na více stránkách

Anthony Higman si všiml zajímavého chování ve výsledcích hledání Google. Stejní inzerenti se objevují ve stejném pořadí na více stránkách s výsledky hledání s téměř žádnými úpravami.

“30denní vrácení (většina)” v Shopping reklamách

Shopping reklamy v zahraničí začaly zobrazovat štítek týkající se vrácení zboží, kdy se zobrazuje informace, že většina produktů může být vrácena do nějakého konkrétního počtu dnů. Co je zarážející je, že se jedná o obecnou informaci na úrovni eshopu, ale nikoliv na úrovni konkrétního produktu, jak jsme zvyklí například u dopravy. Novinku sdílel Arpan Banerjee a Adriaan Dekker.

Google testuje znovu ověřený odznak ve výsledcích vyhledávání

Google opět experimentuje s ověřeným odznakem vedle jména inzerenta ve Vyhledávání. Tento test, který sdíleli Max Leuftink a Adriaan Dekker.

Ověření telefonu zmizelo z Google Merchant Center

Vojtěch Audy si všiml, že požadavek společnosti Google na ověření telefonního čísla v Merchant Center Next, používaný k ověření vlastnictví obchodu, již není k dispozici. Sekce ověření zmizela z karty Obchodní informace. Potvrdil, že ještě v dubnu byla přítomna, ale nyní už je pryč.

Vyhledávací reklamy s počty sledujících

Anthony Higman, že Google testuje funkci v reklamách ve vyhledávání, která ukazuje počty sledujících na sociálních sítích. Příklady, které sdílel, ukazují počty sledujících pro Facebook a TikTok, ale zatím není jasné, které další sociální sítě by mohly být touto rozšiřující funkcí podporovány.

Nové typy grafů v reportech Google Ads

Thomas Eccel zachytil, že Google Ads zavedl nové typy grafů do Přehledů. Novinkou jsou 100% skládané sloupcové/pruhové grafy, kombinované grafy a skládané plošné grafy.

Rozšíření reklam “Přečíst recenze” v lokálních reklamách

Anthony Higman si všiml, že Google testuje rozšíření reklam ve vyhledávání „Přečíst recenze“ jako součást místních reklam, což uživatelům umožňuje přímý přístup k recenzích z firemního profilu. Tato funkce by mohla zlepšit míru prokliku a důvěryhodnost pro místní podniky.

Nepřeskočitelné video reklamy s různou délkou v jedné sestavě

Thomas Eccel zachytil, že Google testuje nový formát reklamy na YouTube, který umožňuje inzerentům spouštět 6sekundové bumpery a 7–15 sekundové reklamy, které nelze přeskočit, ve stejné reklamní sestavě.

Tento „Bumpers + 15 sekund“ formát je zatím v betě a je ideální pro kampaně s cílem zvýšení povědomí.

“Kopírovat a upravit pomocí AI” v Knihovně podkladů

Arpan Banerjee a Adriaan Dekker narazili v Knihovně podkladů na nové funkce založené na AI pro úpravu obrázků s názvem “Kopírovat a upravit pomocí AI”.

Sdílený rozpočet v nastavení kampaně

Saquib Syed zpozoroval změnu v nastavení kampaní Google. Sekce Rozpočet nyní zahrnuje možnost přímého nastavení Sdíleného rozpočtu, která nebyla dříve takto napřímo v nastavení kampaně k dispozici. Podívejte se na snímek obrazovky níže pro srovnání před a po.

Firemní profil počítá volání z profilu jako konverze

Anthony Higman sdílel aktualizaci, že Google představil novou automaticky vytvořenou konverzní akci ke sledování hovorů z Google Firemního profilu. Dříve se inzerenti museli spoléhat na konverze o návštěvách prodejen nebo na kliknutí na telefon, která měřila jen kliknutí na tlačítko, nikoli uskutečněné hovory.

Pause Ads pro mobilní zařízení

Thomas Eccel si všiml, že Pause Ads, které byly dříve vydávány pouze na televizích, se nyní objevují i na mobilních zařízeních. Tyto statické obrázkové reklamy se objeví přibližně 10 sekund po pauznutí videa a zmizí pouze po obnovení přehrávání. Ginny Marvin doplnila, že se jedná o kampaně Demand Gen, které se zde zobrazují, ale na toto umístění nelze vyloženě cílit.

Seskupování vyhledávacích reklam pod hlavičkou ‘Sponzorované výsledky’

Další test, který byl v květnu zachycen je nový způsob prezentace reklam ve výsledcích vyhledávání. Google seskupuje textové reklamy pod hlavičku „Sponzorované výsledky“ do jedné rozbalitelné sekce. Uživatelé mohou kliknout na tlačítko na konci této sekce a zobrazit tak ještě více placených výsledků.

Tento nový rozvrh byl zaznamenán na desktopové i mobilní verzi vyhledávání.

Khushal Bherwani viděl později stejný test, ale sekce byla označená jiným názvem a to Featured Results.

Obrázkové reklamy 9:16 v Shorts

Thomas Eccel zachytil, že vertikální obrázkové reklamy s poměrem stran 9:16 jsou nyní podporovány v Shorts.

Klíčové specifikace:

  • Doporučená velikost: 1080×1920 (Min: 600×1067)
  • Maximální velikost souboru: 5 MB
  • Pouze použitelné pro YouTube Shorts

Pokud máte vertikální reklamy na Meta, můžete snadno použít tyto podklady i v Google Ads v Demand Gen kampaních a využít také potenciál YouTube.

Automaticky vytvářené prostředky pro obrázky v PMAX zachyceny živě

V dubnu 2025 jsem psala o tom, že Google chystá rozšířit sekci Automaticky vytvářené prostředky o nastavení také pro obrázky. A Thomas Eccel toto nastavení již zachytil živě v jednom ve svém účtu.

Novinka se skládá ze dvou možností:

  • Vylepšení obrázků: Google AI může nyní automaticky upravovat vaše nahrané kreativní materiály, měnit rozvržení a formátování pro zlepšení výkonu.
  • Obrázky z cílové stránky: PMax může stahovat obrázky přímo z vaší cílové stránky a použít je jako dynamické vizuály reklamy.

Kampaň Vehicle Top Ads pro vozidla

Dario Zannoni zachytil v nápovědě nový reklamní formát pro inzerci vozidel s názvem Vehicle Top Ads. Narazil totiž na stránku s formulářem v nápovědě, ale žádná další zmínka či vysvětlení tohoto typu kampaně nebyla nalezena. Z dostupného kontextu je ale jasné, že se jedná o jiný typ reklamy než klasické Vehicle Ads.

Vzácná chyba v Google Ads nafoukla metriky CTR

Google potvrdil vzácnou chybu v reportování v Google Ads, která si všiml Brad Geddes. Ta vedla k nadhodnoceným CTR, v některých případech zobrazující CTR přes 100%. Ginny Marvin vysvětlila, že neplatná kliknutí byla zpracována až po zpracování zobrazení, což způsobilo nafouknutí míry prokliku.

I když Google říká, že tato situace není obvyklá, problém nebyl zcela vyřešen, a probíhají snahy předejít budoucím případům.

TV reklamy zaměřené na prodej

Youtube na akci Upfront představil nový formát reklamy, který podporuje nákupy z videa v televizích. Produkty se zobrazí na pravé straně obrazovky během reklam, což umožňuje divákům prohlížet položky pomocí dálkového ovladače televize.

Uživatelé mohou:

  • Naskenovat QR kód pro okamžitý nákup na mobilu
  • Odeslat odkaz do svého telefonu, aby se k produktům vrátili později

YouTube reklamy nyní zobrazují štítky „Streamováno před X časem“

YouTube nyní zobrazuje u video reklam nový štítek „Streamováno před 2 lety“ na starých živých přenosech. Tato nenápadná změna uživatelského rozhraní pomáhá divákům lépe pochopit, jak starý je stream, ještě než na něj kliknou.

Tučný text u Youtube reklam

Google testuje tučný text v reklamách na YouTube, kdy tučné písmo dělá nadpis výraznějším. Tato drobná vizuální úprava může být součástí experimentu na zvýšení zapojení do reklamy nebo zvýraznění klíčových sdělení, zejména v mobilních prostředích, kde jsou klíčové čitelnost a atraktivní prvky. Novinku sdílel Arpan Banerjee a Adriaan Dekker.

Výrazné změny v grafu

Thomas Eccel si všiml zeleně zvýrazněné sekce na přehledovém grafu ve službě Google Ads. Kliknutím na ni se otevře postranní panel s automatickými vysvětleními pro nárůsty nebo poklesy nákladů, kliknutí nebo konverzí.

Postranní panel zahrnuje:

  • Klíčové faktory, jako jsou změny v zájmu o vyhledávání
  • Co nezpůsobilo změnu (např. strategie nabídek)
  • Náhledy na úrovni reklamní skupiny a klíčového slova

Bug při cílení na nové zákazníky

Kampaně používající cílení pouze na nové zákazníky globálně ovlivněny technickým problémem a přestaly se vydávat. Google problém potvrdil 16. května a 19. května problém vyřešil. Jako dočasné řešení bylo přepnnutí na cílení na nové i stávající zákazníky a vydávání kampaně se obnovilo.

Vylepšený formulář podpory s AI

Google experimentuje s přepracovanou stránkou Kontaktujte nás na svém oficiálním webu Google Ads Help. V předchozí verzi byli uživatelé požádáni, aby vybrali typ svého účtu a popsali svůj problém manuálně.

Nové rozhraní představuje AI asistenta, který zahajuje konverzaci, vyžaduje podrobnosti a pomáhá uživatelům nasměrovat je na nejrelevantnější podporu.

Tato zkušenost podobná chatu působí dynamičtěji a interaktivněji, s cílem zjednodušit inzerentům, jak získat pomoc se svými účty. Tento test byl zaznamenán Zeeshanem Alim.

Vylepšené cenové benchmarky v Merchant Center

Mark Grasmayer zachytil novinku, kdy Google vylepšil cenové benchmarky v Google Merchant Center a ty nyní pokrývají 34x více produktů a 4x více obchodníků. To znamená bohatší data o cenách, která pomohou maloobchodníkům optimalizovat strategie, zlepšit ziskové marže a rychleji identifikovat slabé výkonové oblasti.

Aktualizované přepínání účtů

Adriaan Dekker zachytil přepracované uživatelské rozhraní pro přepínání účtů. Aktualizované uspořádání organizuje účty do přehlednějších sekcí, z nichž každá je označena logem Google Ads.

Video reklamy se štítkem pro vyzvednutí v obchodě

Produktové reklamy na YouTube zobrazují lokálně dostupné položky s označením “Vyzvednutí v obchodě”, což naznačuje hlubší integrace v maloobchodu napříč YouTube, včetně lokálního inventáře. Novinka byla zpozorována Arpanem Banerjeem a Adriaanem Dekkerem.

Insights Finder pro analýzu YouTube publik

Google spustil nástroj Insights Finder, který nabízí přehledy o zájmech, chování a trendech publika. Nyní je k dispozici ve více než 20 zemích.

S tímto nástrojem můžete:

  • Prozkoumat zájmy publika a trendy ve vyhledávání
  • Objevit nejpopulárnější a trendující tvůrce podle tématu, kategorie nebo publika
  • Získat podrobné metriky zapojení a rozbory obsahu
  • Pochopit, jaký obsah nejlépe rezonuje s vaším specifickým publikem
  • Analyzovat chování při sledování podle zařízení včetně připojené televize

Archiv e-mailů v Merchant Center končí

Od 25. června 2025 Google ukončí funkci Archiv e-mailů v Google Merchant Center. Místo toho budou důležité zprávy a upozornění specifická pro účet nyní doručovány přímo prostřednictvím sekce “Upozornění”.

Nový formát video reklamy Peak Points

Google představil formát video reklamy s označením Peak Points poháněný Gemini, který využívá umělou inteligenci k identifikaci vysoce efektivních momentů v rámci videí na YouTube a umisťuje reklamy, když jsou diváci nejvíce zapojeni. Cílem je vytvořit smysluplnější a neinvazivní reklamní zážitky, které přirozeně ladí s obsahem. Tento formát je aktuálně dostupný v angličtině v USA, Velké Británii, Kanadě a Austrálii.

Side-by-side mid-roll reklamy pro živá vysílání

Google připravuje nové umístění reklam pro živá vysílání na YouTube, a to jak na webu, tak v televizi. Vysílání se zmenší a uvolní tak prostor reklamě (proto side-by-side) a zvuk reklamy dočasně nahradí zvuk streamu. Tento typ reklamy se zobrazí jen pokud je kanál monetizován a monetizace je aktivní také u konkrétního livestreamu.

Sklik

Vylučovací klíčová slova na úrovni účtu

Sklik přidal možnost vylučovat klíčová slova na úrovni účtu. Funguje stejně jako vylučovací KW na úrovni sestav a kampaní vč. shod. Díky nastavení vylučujících slov na této nejvyšší úrovni je možné jednoduše zajistit, že se reklamy nevydají s danými spojeními a není tak třeba spojení platná pro celý web přidávat do všech kampaní jednotlivě. 

Najdete je v Nastavení účtu > Rozšíření reklam na úrovni účtu > Vylučující slova.

Sklik Expert fórum 2025

Ve středu 28. 5. se v DOX+ uskutečnilo každoroční Sklik Expert fórum, kde bylo představeno mnoho novinek.

Seznam Nákupy

  • V blízkých týdnech bude možné spravovat provozovny pro Seznam Nákupy přímo v rozhraní Skliku. Půjdou mezi účty Skliku přesouvat dle potřeby.
  • Provozovny budou moci být přes Sklik zakládané. Veškerá registrace e-shopů pro cenový srovnávač Zboží.cz už bude probíhat přes Sklik. Při této příležitosti už bude sjednocená nápověda.
  • Během letošního léta budou součástí statistických reportů v Skliku i podrobné položkové statistiky.
  • Administrace Zboží.cz bude rebrandovaná – zůstává tam nastavení dopravy, detail k feedu a jednotlivým položkám, uživatelské recenze.
  • Během příštích měsíců budou všechny e-shopy řídit inzerci Nákupů přes Sklik. Možnost nastavovat CPC přes feed zůstává, ale i tito inzerenti získají možnost podrobnější struktury kampaní, možnost oddělených rozpočtů a další výhody.

Optimalizace na konverze

  • Sklik testuje zavedení optimalizace na konverze pro obsahovou síť. Plánuje ji spustit během letních prázdnin pro všechny inzerenty.
  • Má přesnější a stabilnější model a dobré výsledky od testerů. V rozhraní přibude ještě report konverzí atribuovaných k datu prokliku, na který model optimalizuje, a doporučení pro inzerenty, jak správně nastavovat a vyhodnocovat.
  • Následovat bude postupně podpora ve vyhledávací síti, podpora v Chytré kampani, strategie nabídek Maximalizace obratu. Příští rok pak podpora v Seznam Nákupech a pokročilé funkce.

Chytrá doporučení

  • Personalizovaná pro každý účet, zpočátku obecnější, pak i pokročilé.

Audioreklama v Skliku

  • Audioreklamu bude možné tvořit díky novému typu kampaně Audiokampaň
  • Možnost oslovit zákazníky v Seznam.cz inventory – Seznam Zprávy, Novinky a veškeré weby se čteným obsahem, Podcasty.cz, poslech rádií na HP Seznamu.
  • Nastavení velmi podobné videokampani v Skliku.
  • Testy začínají v červnu.

Měření

  • Chystá se nový způsob měření konverzí a retargetingu v Skliku. K dispozici v 2. polovině letošního roku, bude fungovat paralelně ke stávajícímu způsobu měření.
  • Struktura dat velmi podobná FB pixelu – snadnější pro inzerenty na implementaci.
  • Možnost měřit a v rozhraní vidět zvlášť více typů konverzí.
  • Ovládat se bude na nové stránce Správa měření.

Chytrá kampaň

  • Chytrá kampaň je novým typem kampaně v Skliku.
  • Automaticky se vydává ve vyhledávání i v obsahové síti na základě AI, inzerent nezadává žádná cílení.
  • Obsahuje nový typ reklamy, Chytrou reklamu, a s tvorbou jejích textů pomůže generování pomocí LLM od Seznamu (k dispozici bude i pro textové a kombinované reklamy ve stávajících typech kampaní).
  • V těchto dnech začíná test s klienty certifikovaných agentur.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *