Návod: Poznámky v Google AdWords

Nové prostředí Google AdWords v poslední době s blížícím se vypnutím staré verze přináší spoustu novinek. Jednou z těch nejzajímavějších jsou určitě poznámky. K čemu slouží a jak s nimi pracovat?

První zmínky o této nové funkci se na internetu objevily již v březnu, ale teprve až teď přicházejí do našich účtů.

K čemu slouží poznámky v AdWords?

Jestli používáte poznámky v Google Analytics, tak určitě tušíte, o čem je řeč. Poznámky slouží k ukládaní zajímavých informací, ke kterým se časem můžeme vracet. Každá poznámka je vázána na určité datum, proto může sloužit například k zaznamenání úprav nabídek, revize termínů, spuštění nové kampaně, ale také externí změny, které mohou ovlivnit naše kampaně jako pokles cen prodávaných produktů, začátek speciální akce apod.

Jak s poznámkami pracovat?

Naše poznámky se zobrazují v grafu na úrovni účtu, kampaní, reklamních skupin a klíčových slov. Pokud graf nevidíte, musíte ho aktivovat pomocí ikony šipky dolů „Zobrazit graf„. K poznámkám se můžete dostat také pomocí ikony 3 teček a tam „Otevřít panel s poznámkami“.

Při umístění kurzoru myši nad graf uvidíte možnost „Přidat poznámku„.

V okně pro novou poznámku zkontrolujte zvolené datum a je-li třeba, upravte ho. Přidejte obsah poznámky. Novou poznámku vytvoříte tlačítkem „Uložit“.

Uložené poznámky jsou v grafu znázorněny šedým čtverečkem pod horizontální osou grafu. Při najetí myši nad čtvereček uvidíte obsah poznámky. Ve stejném okně můžete Přidat poznámku nebo Zobrazit všechny poznámky.

  • Po kliknutí na Zobrazit všechny poznámky se otevře postranní panel, kde je možné:
    vyhledávat mezi poznámkami
    filtrovat podle úrovně poznámek (účet, kampaň, sestava)
    upravit poznámku
    odstranit poznámku
    přidat novou poznámku

Poznámky byly velmi žádnou funkcí mezi specialisty a konečně jsme se dočkali. Teď už je jen třeba je začít aktivně používat a vše důležité si zaznamenávat.

Mohlo by vás zajímat: