Google 27.9.2015 oznámil novinku a to cílení na emailové adresy. Tato funkce se bude jistě hodit velké většině klientů, kteří mají k dispozici emailové adresy. Jak to tedy přesně funguje a jak to nastavit?
Cílení na emailové adresy, Googlem označováno jako Customer Match, je vlastně nově vytvořené publikum na základě seznamu emailových adres, které Adwords zprostředkujeme. Google následně porovnává tyto emaily se svými Google ID. Je tedy důležité si uvědomit, že cílit lze pouze na emaily od Googlu, ale to samozřejmě nejsou jen ty, které končí gmail.com.
Jak si připravit seznam emailových adres?
Seznam emailových adres, který budeme do Google Adwords nahrávat, musí být CSV soubor o velikosti maximálně 17 MB. Tento CSV soubor nesmí obsahovat záhlaví. Jednotlivé emailové adresy musí být odděleny buď novým řádkem nebo čárkou. Může obsahovat emaily hašované (HASH256) nebo nehašované.
Jak vytvořit publikum na základě emailových adres?
Vstupte do “Sdílené knihovny” a zvolte “Publikum”. Klikněte na “+ Remarketingový seznam” a otevře se nabídka. Vyberte “Emaily zákazníků”.
Následně publikum pojmenujte, nahrajte připravený seznam emailových adres a zaškrtněte “Tyto údaje byly shromážděny a jsou sdíleny s Googlem v souladu se zásadami Google.”. Zadejte URL adresu, kde se mohou uživatelé odhlásit z emailové databáze (AKTUALIZACE: zrušeno). Dále nastavte délku trvání členství (maximálně 180 dní AKTUALIZACE: Google umožňuje zvolit délku členství emailu v publiku a to na X dní nebo na neomezenou dobu) a případně nepovinný popis publika. Na závěr publikum vytvořte pomocí tlačítka “Nahrát a uložit seznam”.
Google Adwords zkontroluje nahrané emailové adresy, zobrazí informaci, kolik z nich splňuje požadovaný formát a také informuje o tom, že musíme počkat několik hodin, než budeme moci použít tento seznam k zobrazování reklam.
Lze toto publikum rozšiřovat o nové emaily či emaily odebrat?
Ano. Emaily lze přidávat a také mazat. Přejděte na detail publika, které chcete upravit, kliknutím na jeho název ve “Sdílené knihovně” => “Publikum”. Zobrazí se vám možnost přidat nebo odstranit emailové adresy.
Jak toto publikum použít?
Publikum vytvořené na základě seznamu emailů je možné použít jen ve vyhledávací síti. “Podobné publikum” emailovému publiku pak můžete použít i v obsahové síti a rovněž také u video kampaní. Nové publikum aplikujte v rámci záložek “Remarketing” případně “Publikum” u vyhledávací sítě.
Co se týče strategií, tak můžete oslovit již existující zákazníky s novou nabídkou nebo podobné uživatele těm, kteří vám již dali svůj email, ale zatím nenakoupili. Strategií se nabízí dost, jakou použijete vy? Podělte se s ní do komentářů…
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Ahoj Hana, vďaka za super článok, prosím ťa už je možné cieliť reklamu v Gmaily aj na remarketing publiká? Píšeš o tom v poslednom odseku – lebo čo mám info, zatiaľ je to možné len na keywords a záujmy a aj testovanie to potvrdzuje. Dá sa to nejako obísť?
Vďaka
Omlouvám se za pozdní odpověď. Customer Match je určen pro remarketing ve vyhledávání, v Gmailu a Youtube.
Co se stane se seznamem po 180 dnech? emaily budou automaticky vymazány?
Ano, emaily po 180 dnech ze seznamu zmizí.
Dotaz – mohu cílit i na maily posbírané z veřejných zdrojů?
Dobrý den, při tvorbě publika potvrzujete, že údaje byly shromážděny a jsou sdíleny se společností Google v souladu se zásadami Google. V zásadách je pak uvedeno, že emailovou adresu musíte získat přímo od majitele emailu z první ruky prostřednictvím Vašeho webu, prodejny, mobilní aplikace apod. například díky tomu, že u Vás nakoupil, přihlásil se k newsletteru nebo se registroval do věrnostního programu.
Ahoj mám dotaz proč nemůžu využívat podobné publikum v obsahové síťi? Publiku mám vytvořeno na základě emailů zákazníků, je způsobilé pro obsahovou síť, ale nevidím ho a nemůžu ho přidat do žádné kampaně? Posílám pár obrázků – https://prnt.sc/JUDricaitbxu, https://prnt.sc/q_B4FKQNhgch, nikdo mi zatím nebyl schopný vysvětlit, proč tomu tak je, co dělám špatně. Dle všeho co jsem nastudoval, by se mělo dát použít i vy o tom píšete, ale nevím jak. Moc díky za info a váš čas. Michal
Na druhém screenu se přepni do záložky Procházet a tam si to konkrétní publikum manuálně vyhledej a měl bys ho tam bez problémů najít. Nevím, proč ho systém nenajde v záložce Hledání, nejspíš jde o bug 😉