Začněte pracovat s feedy a strategií cen a zviditelněte své produkty v Nákupech a Dynamickém remarketingu pomocí štítků. Ty jsou dostupné v Google Ads i Sklik. Jak na ně?
Co jsou štítky u produktů?
Určitě už jste si v produktových reklamách založených na feedech všimli, že se tam občas objeví označení jako “-20 %”, “Pokles ceny”, “Zlevněno”, “Nové” atd. a právě to jsou štítky, které se zde naučíte používat.
Sklik tuto funkcionalitu nazývá jako “štítky”. Google je v angličtině pojmenoval jako “anotace”, zatímco v češtině to přeložili jako “poznámka”.
Jedná se o zvýraznění produktů:
- ve výsledcích vyhledávání v rámci Shopping kampaní v Google Ads nebo produktových kampaní v Skliku
- v dynamickém remarketingu v Google Ads a Sklik
- v dynamickém banneru v Skliku
Vzhledem k tomu, že štítky vědomě moc inzerentů nepoužívá, jejich zobrazení u produktu upoutá pozornost.
Podle Googlu štítky pomáhají napříč všemi zařízeními k:
- zvýšení CTR,
- zvýšení konverzí.
Štítky jsou zdarma a zobrazují se při splnění podmínek automaticky. Možná ale o podmínkách nevíte a o zvýraznění produktů tak přicházíte.
Pojďme si jednotlivé typy štítků představit.
Štítky pro Google Ads
Štítek Akce, Sleva, -X %, Výpredaj
Slevový štítek neboli “Poznámka o ceně v akci” se zobrazuje v Nákupech i v Dynamickém remarketingu.
V Google Shopping se zobrazí pomocí štítku Akce (kdysi Sleva) a v popisku produktu se zobrazí aktuální cena a přeškrtnutá původní cena. Od listopadu 2021 se aktuální cena zobrazuje výraznější zelenou barvou.
Na Slovensku se tento štítek zobrazuje jako Výpredaj a cena je rovněž zelená, ale včetně podbarvení.
V Dynamickém remarketingu se zobrazuje pomocí štítku “-X%”.
Pro zobrazení této anotace je potřeba mít ve feedu pro Google Merchant Center následující atributy:
- Atribut <g:price> s původní cenou produktu.
- Atribut <g:sale_price> s cenou produktu po slevě.
Jako druhý krok je potřeba splnit následující podmínky:
- Základní cena musí být během uplynulých 200 dní účtována alespoň 30 dní (nemusí být po sobě).
- Základní cena musí být platná.
- Cena v akci musí být nižší než základní cena.
- Sleva ze základní ceny musí být mezi 5 a 90 %.
Je možné si ověřit, zda produkt splňuje požadavky aktivací sloupce Odznak výprodeje v přehledu Všechny produkty v Google Merchant.
Štítek Pokles ceny
Štítek Poklesu ceny se zobrazuje automaticky, neexistuje k němu žádná oficiální dokumentace a tedy podmínky jeho zobrazení nejsou zcela známy.
Produkt musíte prodávat za cenu po dobu X dnů, a když cenu následně snížíte, označí se štítkem “Pokles ceny”. Počet dnů X není známý. Neoficiální zdroje uvádí, že se tento štítek zobrazí, pokud cena klesne alespoň 20 % od průměrné ceny za posledních 90 dní.
Po uplynutí Y dnů od snížení ceny, štítek zmizí, protože tato snížená cena již začne být považována za cenu standardní. Počet dnů Y rovněž není znám.
V Shopping kampaních se zobrazuje s textem Pokles ceny a doplňkovým textem v popisku. Doplňkový text může mít různé podoby.
Může se ale objevit pouze textem v popisku bez štítku.
Všimněte si, že ve všech 3 výše uvedených příkladech je doplňkový text v popisku jiný.
V Dynamickém remarketingu je tento štítek reprezentován štítkem Zlevněno.
Nepleťte si štítek se Slevou, neboť zde se nejedná o dočasné snížení ceny pomocí slevy, ale o přirozený pokles ceny. Ve feedu se pracuje pouze s <g:price> atributem.
Je možné si ověřit, zda se produkt zobrazuje s tímto štítkem aktivací sloupce Odznak snížení ceny v přehledu Všechny produkty v Google Merchant.
Na Slovensku tento štítek zatím neexistuje.
Cena za jednotku
Prodáváte-li produkty, u kterých je typické srovnávat cenu za konkrétní jednotku? Jedná se např. o nápoje, parfémy, podlahy, vizitky apod.
Představme si, že prodáváme parfém ve 150ml balení, ale návštěvníci často srovnávají cenu při 100 ml. Do produktového feedu by bylo potřeba přidat dva parametry – unit pricing measure a unit pricing base measure. Konkrétně by to mělo vypadat takto:
- Míra jednotkové ceny [unit_pricing_measure]: 150 ml – reálný objem produktu
- Základní míra jednotkové ceny [unit_pricing_base_measure]: 100 ml – objem, jehož cenu chtějí vidět uživatelé
V Nákupech to pak vypadá takto:
Parametry produktu
V některých výsledcích vyhledávání se zobrazují parametry produktu a výsledky se tak stávají vyššími až o dva parametry, tedy o 4 řádky.
Parametry produktu mohou být čerpány:
- z běžně dostupných parametrů jako například <g:material>, <g:size_type> či <g:energy_efficiency_class>
- z parametru <g:product_detail>, kam parametry zadává inzerent
Štítek Splátky
Prodáváte-li produkt na splátky, využijte atribut feedu <g:installment>. Ten k produktu vypíše do popisku základní informace ke splátkám stejně jako je to na následujícím příkladu.
Štítek Nový
Přidáte-li nový produkt do svého feedu, zobrazí se u nich štítek “Nový”. Tento štítek se zobrazuje pouze v Dynamickém remarketingu.
Štítek Nejžádanější
Pokud je produkt oblíbený, může se v reklamě objevit štítek “Nejžádanější”. Tento štítek nelze nijak vynutit. Zobrazuje se pouze v Dynamickém remarketingu.
Štítek Použité nebo Repasované
Tyto štítky se vztahují k atributu <g:condition> ve feedu a zobrazují se pouze v Shopping reklamách.
Bude-li mít tento atribut hodnotu <g:condition>used</g:condition>, zobrazí se u vašeho produktu automaticky štítek “Použité”. Pro <g:condition>refurbished</g:condition> se zobrazí štítek “Repasované”.
Rozšíření o Hodnocení produktů
V Google Merchant Centru si můžete aktivovat program Hodnocení produktů, který dokáže zobrazit u jednotlivých produktů hodnocení uživatelů ve formě hvězdiček. Tento program lze aplikovat pouze u produktů, které mají ve feedu produktů vyplněný “gtin” (obvykle EAN kód nebo ISBN), protože právě přes něj se hodnocení párují.
Inzerují-li dva inzerenti stejný produkt, v reklamě tohoto produktu se zobrazí stejné hodnocení.
Pozor o záměnu hvězdiček se Zákaznickými recenzemi, kdy se hodnotí samotný eshop a nikoliv konkrétní produkty. Hvězdičky na základě získaných Zákaznických recenzí se zobrazují pouze v reklamách ve vyhledávání, zatímco Hodnocení produktů je určeno pouze pro Shopping reklamy.
Výdej v obchodě
Máte-li také fyzické obchod, kde produkty prodáváte, zvažte aktivaci programu v Google Merchant Center s názvem Reklamy na lokálně dostupné zboží.
Po jeho úspěšné aktivaci, se u produktů, které jsou v obchodě fyzicky skladem, může objevit štítek Výdej v obchodě.
Štítky týkající se dopravy
Štítek Doprava zdarma
Pro zobrazení tohoto štítku stačí mít v Google Merchant nebo ve feedu správně nastavenu dopravu. V případě, že je doprava daného produktu zdarma, štítek se automaticky objeví.
Doprava zdarma se objevuje také v reklamách v Gmailu.
Štítek s hodnotou dopravy
Od října 2022 Google začal zobrazovat také cenu dopravy u eshopů, které dopravu zdarma nenabízejí. Trik výhodné ceny produkty a dražší dopravy tímto ztrácí na účinnosti.
Štítek Minimální objednávka
Se štítkem dopravy je také spojen štítek Min. objednávka, neboli minimální hodnota objednávky. Týká se případů, kdy dodáváte zboží pouze za podmínky, že zákazník nakoupí za určitou minimální částku (např. 600 Kč). Tato hodnota se nastavuje na úrovni Google Merchant Centra a v reklamách je u produktu tato hodnota uvedena.
Štítek Bez daně
U produktů, na které se vztahuje nulová daň z přidané hodnoty, Google zobrazuje označení “Bez daně”. Toto označení je vidět při najetí myši na produkty.
Štítky v zahraničí
Ne všechny štítky a rozšíření jsou dostupné v České republice či Slovensku. Pokud ale inzerujete v zahraničí, budou se vám hodit.
Do budoucna lze očekávat, že se tyto programy spustí i u nás.
Hodnocení obchodů
Rozšíření o hodnocení obchodů se dosud zobrazovalo v textových reklamách, ale nyní je Google začal zobrazovat v zahraničí také jako součást Shopping reklam. Dokonce se mohou zobrazit současně s hvězdičkami z produktových recenzí v rámci jedné reklamy.
Rozšíření pro Local Inventory Ads
V zahraničí je možné aktivovat službu Program reklam využívajících lokálně dostupné zboží (Local Inventory Ads) a inzerovat produkty, které prodává vaše fyzická pobočka. K dispozici jsou následující štítky:
- In-store (V obchodě) – zboží je k dispozici fyzicky v obchodě (tento atribut už je k dispozici také v ČR)
- Pickup later – zboží se momentálně nenachází na prodejně, ale může tam být zaslán k vyzvednutí (dostupné nejen pro místní, ale také klasické pro Shopping reklamy)
- Curbside pickup (Vyzvednutí venku) – vznik v průběhu koronaviru, kdy se objednávka platí předem a k vyzvednutí dojde před obchodem bez blízkého kontaktu zaměstnance a zákazníka. Zaměstnanec vloží zboží přímo do kufru zákazníkova auta nebo ho pro pěší umístí před provozovnu.
- Místní propagace – podobné jako Speciální nabídky obchodníka, ale pro lokální obchody
- On display to order – obchod zboží nabízí, ale musí ho pro zákazníka předem objednat
Local Inventory Ads jsou dostupné v následujících zemích: Austrálii, Brazílii, Dánsku, Francii, Japonsku, Kanadě, Německu, Nizozemsku, Norsku, na Novém Zélandu, v Rakousku, ve Spojeném království, Švédsku, Švýcarsku a USA.
Free & Fast Delivery
Jedná se o automatický štítek, který se odvíjí od nastavení dopravy v Google Merchant Center. Zobrazí se, jsou-li splněny následující podmínky:
- doprava zdarma,
- doba doručení je maximálně 3 dny.
Výsledný štítek pak vypadá jako níže: Free 3-day, tedy doprava zdarma do tří dnů.
Pro aktuální podmínky a dostupnost se můžete podívat na oficiální článek k tomuto štítku.
Rozšíření o datum dodání
Inzerenti v zahraničí budou moci přidat datum dodání produktu. V inzerátu se tak zobrazí štítek “Delivery by DD/MM“. Odhadované datum dodání se vyplňuje v Google Merchant Center v nastavení jednotlivých dopravců.
Rozšíření o podmínky vrácení zboží
Po vyplnění sekce Vrácení zboží v Google Merchant Center, může Google zobrazit také informaci o tom, do kdy má zákazník možnost vrácení zboží. Objevuje se např. 30-day returns, 90-day returns apod.
Odznak pro ověřené obchody
Označení Shopping výsledků ikonou ověřeného obchodu se zatím zobrazuje pouze v USA, ale je velmi pravděpodobné, že se toto označení bude rozšiřovat i do dalších zemí. Nastavuje se to v Google Merchant Center v sekci Růst => Rychlý přehled nákupního prostředí. Google otestoval následující označení ověřených obchodů:
Rozšíření o Speciální nabídky obchodníka
Aktivací programu Promoakce (Speciálních nabídek obchodníka, Merchant Promotions) v Google Merchant Center získáte přístup k většímu množství pokročilých štítků jako např.
- Slevy: % sleva (má jiný formát zobrazení než výše uvedený štítek Slevy), uvedení slevového kupónu, cash back, 1 + 1 zdarma, slevy při nákupu několika kusů
- Dárky: dárek zdarma, vouchery
- Doprava: dopravné zdarma nebo snížená cena dopravy
Tento program je dostupný aktuálně pro následující země: Austrálie, Kanada, Německo, Francie, Velká Británie, Indie a USA..
Rozšíření o vrácení zdarma
Jsou-li vyplněny podmínky pro vrácení zboží a vrácení je zdarma, v inzerátu se může zobrazit štítek “Free returns“. Pravidla pro vrácení zboží se vyplňují v Google Merchant Center.
Štítek pro náhled produktu v 360° stupních
Google testuje v zahraničí zobrazení produktů v zobrazení 360° v Shopping inzerátech, které skládá automaticky za nás z dostupných obrázků produktů. Produkt, u kterého toto zobrazení nabízí, je označen štítkem 360°.
Štítky pro Sklik
Také Sklik nabízí štítky. Zobrazuje je v produktových inzerátech, dynamickém remarketingu či dynamickém banneru.
Štítek Skladem
Produkt se v produktových inzerátech v Skliku může zobrazovat, i když na eshopu není skladem. Z tohoto důvodu Sklik vytvořil štítek Skladem, který se zobrazuje u produktů, které mají ve feedu nastaven DELIVERY_DATE = 0, aby přímo ve vyhledávání uživatelům ukázal, že tento produkt mohou mít už brzy doma.
Štítek Akce + EXTRA_MESSAGE
Pokud máte ve feedu vyplněny hodnoty pro parametr EXTRA_MESSAGE, zobrazí se také v produktových inzerátech společně s označením Akce. Připomeňme si, že EXTRA_MESSAGE může zobrazit pouze přednastavené hodnoty a těmi jsou:
- Dárek zdarma
- Prodloužená záruka
- Voucher na další nákup
- Příslušenství zdarma
- Pouzdro zdarma
- Montáž zdarma
Štítek pro zlevněné produkty
U produktů se slevou se štítky zobrazují v několika formátech v závislosti na typu reklamy:
- -X % (klasický dynamický remarketing)
- cena se slevou + přeškrtnutá původní cena (dynamický banner)
- -X % + cena se slevou + přeškrtnutá původní cena (dynamický banner)
- “Nyní se slevou X %” + přeškrtnutá původní cena (dynamický banner)
Sklik rozpoznává produkty ve slevě pomocí atributů <PRICE_BEFORE_DISCOUNT> a <PRICE_VAT> ve feedu pro Zboží.cz. Sleva musí být v rozmezí 5% – 90%.
- PRICE_BEFORE_DISCOUNT – nejnižší cena produktu za posledních 30 dní před začátkem slevy v Kč včetně DPH a poplatků
- PRICE_VAT – Aktuální konečná cena v Kč včetně DPH a poplatků.
Štítek Doprava zdarma
Nezapomeňte ve Zboží.cz udržovat aktuální informace o dopravě. Nabízíte-li dopravu zdarma, v produktových inzerátech ve vyhledávání se zobrazí štítek Doprava zdarma.
Zobrazení PARAMetrů
V produktových inzerátech se při některých vyhledáváních u produktů zobrazují jeho vlastnosti. Tato informace je čerpána z parametrů uvedených v produktovém feedu pro Zboží.cz v atributech PARAM. Nejsou-li parametry ve feedu používány, informace se čerpají z napárované produktové karty na Zboží.
CUSTOM_LABEL_3
Začněte využívat ve svých feedech pro zboží.cz <CUSTOM_LABEL_3> aneb popisek nabídky. Jejich hodnota se zobrazuje v dynamickém banneru, který lze použít jak pro retargeting, tak pro akviziční kampaně v obsahové síti.
Nevyplníte-li <CUSTOM_LABEL_3>, bude místo něho použit <EXTRA_MESSAGE> nebo případně popisek produktu. Ten je ale obvykle příliš dlouhý a první slova nepřidají žádnou přidanou hodnotu.
Do <CUSTOM_LABEL_3> můžete přidat jakýkoliv text o doporučené maximální délce 25 znaků (jinak dojde ke zkrácení), např.
- Sleva, Zlevněno
- Výprodej
- Doprava zdarma
- Montáž zdarma
- Dárek zdarma
Štítek pro osobní odběr zdarma
Nabízíte-li produkt k osobnímu odběru na některé z poboček a navíc je osobní vyzvednutí zdarma, Sklik zobrazuje v produktových inzerátech štítek Osobní odběr zdarma.
Pro získání tohoto štítku musíte mít u takového produktu atribut DELIVERY_ID s hodnotou VLASTNI_PRODEJNI_MISTA s hodnotou ceny dodání DELIVERY_PRICE 0.
Štítek pro rozbalené a použité zboží
Prodáváte-li zboží, které je rozbalené, bazarové a repasované zboží, pomocí atributu condition určíte stav produktu. Seznam pak podle jeho stavu může zobrazit štítek Použito nebo Rozbaleno.
Nevyužíváte potenciál svých produktových kampaní naplno? Nevíte si rady, jak tyto informace do feedu dostat? Ozvěte se a můžeme se na to podívat.
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Ahoj,
díky za další přínosný článek. Jenom mám dotaz u hodnocení produktů. Píšeš, že se zobrazuje jenom v nákupech, ale mně se objevil i vy vyhledávání http://prntscr.com/sxu29s Jsou tedy nějaké výjimky?
Jedná se úplně o jiné rozšíření, i když se zobrazuje také s hvězdičkami.
1) Hvězdičky v Shopping kampaních, o kterých píšu v článku, se zobrazují na základě recenzí konkrétních produktů, které se spárují přes EAN kód uvedený ve feedu a nastavují se v Merchant Center.
2) Hvězdičky u placených textových reklam se zobrazují na základě rozšíření reklam o hodnocení prodejce – zde se hodnotí samotný eshop, nikoliv produkty a s feedy nemají nic společného.
3) A jako poslední možnost jsou hvězdičky v organických výsledcích, což je ten tvůj screen, a ty jsou tvořeny pomocí strukturovaných dat na webu, takže také nemají s feedy nic společného.
Na feedech je postavena jen ta první možnost, a proto se zde píše jen o ní 😉
Zdravím,
perfektní články 🙂
Jinak dotaz když je rozšíření nabídek obchodníka v rámci Google shopping (jak píšete v článku) o nové štítky – zapíná se to v Google Merchant ? 🙂
Díky za radu, pěkný den Marek
Děkuji za pochvalu a za dotaz. Ano, program Speciální nabídky obchodníka se aktivuje přímo v Google Merchant Center v Růst => Správa programů. Je ale momentálně dostupný jen pro AU, DE, FR, GB, IN a US.
Hezký den,
dovolím si doplnit pro čtenáře aktuální země:
“Dostupnost: AU, CA, DE, FR, GB, IN, US”
Buďte zdaví.
Karel
mkt.
Děkuji. Aktuální země jsem do článku doplnila vč. odkazu, kde je možné je v čase ověřit.
Hezký den,
máte prima vědomosti.
Děkuji za inspiraci. Aplikuji ihned!
Přeji skvělý den.
Karel
Dobrý den,
Jakým způsobem je možné dostat do dynamického remarketingu štítek “nový”? Jak dlouhou dobu bude Google považovat přidané produkty za nové?
Děkuji.
Ondřej
Dobrý den, bohužel k tomuto štítku Google nevydal žádné oficiální informace, takže není známo, jak dlouho se u nového produktu štítek zobrazuje.