Vyberte stránku

Sklik skript: Kontrola počtu reklam v sestavách

Sklik skript: Kontrola počtu reklam v sestavách

Nemáte přehled o tom, kolik aktivních reklam máte v každé sestavě v Skliku? Zjistěte to rychle, jednoduše a hlavně automaticky pomocí tohoto Sklik skriptu!

Problém: Chcete si ověřit počet aktivních rozšířených inzerátů v každé sestavě. Je jich někde málo? Nebo naopak moc?

U klienta, kde se často aktualizuje znění reklam, se mi stalo, že některé reklamy měly být už pozastavené, ale stále jsou aktivní, ačkoliv je měl importní soubor vygenerovaný z Google AdWords Editoru zastavit.

Sklik sám ve svém prostředí nabízí přehled nad kampaněmi vč. počtu inzerátů, ale zaprvé není moc přehledný, nelze v něm filtrovat, ale hlavně zahrnuje do počtu také pozastavené reklamy.

Počet reklam v Skliku

Pomocí generátoru reportů Standy Jílka jsem si vygenerovala základ kódu, který jsem následně upravila tak, abych získala report s počtem aktivních rozšířených reklam (ETA) v každé sestavě. Tento report se generuje do Google Sheets a odkaz na něj je zaslán emailem, jakmile je připraven.

Když si hotový report otevřete, udělejte si nad daty filtr, seřaďte sloupec “Počet inzerátů” a najděte sestavy s nízkým nebo naopak vysokým počtem inzerátů. Výstup bude vypadat takto:

Sklik skript: počet inzerátů

Jak skript implementovat?

Skript byl připraven v prostředí Google Scripts. Vytvořte si nový spreadsheet v Google Sheets, běžte do Nástroje => Editor skriptu a tam vložte kód, který najdete níže.

Aby skript správně pracoval je třeba vyplnit následující parametry, které najdete na jeho začátku:

  • odkaz na nový prázdný spreadsheet v Google Sheets (optimálně ten, který jste právě vytvořili pro vložení skriptu)
  • váš email, kde bude zaslán odkaz na hotový report
  • Sklik token, který získáte v nastavení vašeho Sklik účtu
  • Název (email) individuálního účtu v případě, že používáte token pro MCC

Jakmile je vše připraveno, můžete skript spustit přes menu Spustit => Spustit funkci => main (poprvé bude třeba skript autorizovat) a je to! 🙂 Počkejte si na email, který vám brzy dorazí.

Máte problém s implementací skriptu nebo byste rádi nějaké úpravy? Kontaktujte mě.

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Rádi byste se mnou spolupracovali? Napište mi!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *