Vyberte stránku

PPC Novinky – Září 2021

PPC Novinky – Září 2021

Google Ads

Identická shoda dotazů má přednost

Pokud se naprosto shoduje vyhledávací dotaz s klíčovým slovem v kampani v jakékoliv shodě, do aukce se dostane pouze toto identické klíčové slovo. Např. hledá-li uživatel “sushi restaurace blízko mě” a v kampani máte klíčová slova “sushi restaurace” a “sushi restaurace blízko mě”, dosud obě slova vstupovala do aukce. Nově Google dává preferenci identickému klíčovému slovu, takže do aukce jde nově pouze “sushi restaurace blízko mě”.

V případě, že dotaz odpovídá více klíčovým slovům, i zde Google chování upravil a nyní více zohledňuje relevanci. Doporučuji si přečíst oficiální článek.

K dispozici máme více vyhledávacích dotazů

Loni v září se Google rozhodl skrývat vyhledávací dotazy, které nejsou dostatečně vyhledávány, a to kvůli zachování soukromí. Letos se rozhodl, že toto nastavení rozvolní a uživatelům zobrazí dotazů více. Zpětně se od 1. 2. 2021 v účtech nyní zobrazují dotazy, které byly původně skryté. Nezapomeňte si je tedy dodatečně od tohoto data projít.

Sjednocení Display a Smart Display kampaně

Standardní kampaň pro obsahovou síť a Smart Display se spojují do jednoho typu kampaně, který se v září postupně začal dostávat do všech Google Ads účtů. Toto zjednodušení má přinést zvýšení zásahu u potenciálních zákazníků pomocí relevantnější reklamy, ale i přes tuto změnu si při tvorbě kampaně bude inzerent moci vybrat, zda půjde cestou automatizace nebo bude nad kampaní chtít více kontroly.

Ve výchozím nastavení je u tohoto nového typu kampaně aktivována Optimalizace cílení, když se zvolená cílení považují za signály a Google hledá uživatele na základě dat, kterým by reklamu měl zobrazit.

Nové reklamní jednotky pro cestování

Google chce podpořit turismus, a tak vytvořil nový typ reklam Things to Do Ads, které se zobrazují ve vyhledávání na dotazy jako “co vidět v New Yorku”. Reklama se podobá Shopping výsledkům, zobrazuje název, obrázek a cenu, ale předmětem reklamy jsou vstupenky a výlety.

Na základě dat jako výchozí datový model

Atribuční model Na základě dat se stane novým výchozím modelem a nahradí tak Poslední proklik, který byl dosud defaultním. Zároveň také Google upustí od minimálních požadavků pro použití tohoto modelu a bude nově dostupný všem a pro všechny typy konverzí.

Stránky inzerenta

Program ověření inzerentů nabývá nového rozměru. Vzniknou tzv. Advertiser pages (Stránky inzerenta), které budou dostupné v následujících měsících nejprve v USA a v roce 2022 v dalších zemích. Jejich obsah bude podobný tomu, který nyní známe z “Proč tato reklama?” či “O inzerentovi”, ale navíc uvidíme také aktivní reklamy inzerenta za posledních 30 dní! Google tak chce zvýšit transparentnost a prozradit uživatelům více o inzerentech. Uživatelé budou mít možnost také reklamu daného inzerenta zablokovat nebo nahlásit.

Nový report pro rozpočet

Nový Budget report vám ukáže, kolik denně utrácíte, kolik jste tento měsíc utratili, měsíční limit rozpočtu, předpověď útraty v daném měsíc a změny v rozpočtu, které byly za daný měsíc provedeny. K tomuto reportu se dostanete přes kampaň, sestavu nebo přes Sdílenou knihovnu.

Úprava hranice platby

Inzerenti mají nově možnost upravit si hranici platby, díky čemuž nemusí probíhat úhrady inzerce tak často jako doposud. Dosud bylo třeba tyto úpravy řešit s podporou, nově je to ale možné přímo z účtu a to na stránce Fakturace => Nastavení. Limit lze nastavit v rozmezí 300 Kč až 50 000 Kč. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.

Rozšířené konverze pro více inzerentů

Google spouští tzv. Enhanced conversions, tedy Rozšířené konverze, více inzerentům, ale pořád zůstávají v betě. Tato technologie používá hashovaná data získaná na webu inzerenta, která porovnává s daty Googlu (např. chování přihlášených uživatelů), pomocí kterých dokáže vyhodnotit konverze i bez toho, aby uživatel na reklamu kliknul. Firma Asos díky jejich implementaci zjistila nárůst ROAS u video kampaní o 31 %. Google spolupracuje s řešeními jako Tealium či Twilio pro jejich implementaci, ale lze využít také Google Tag Manager.

Engaged-View Conversions pro display

Přichází nový typ konverzí a to tzv. Engaged-View Conversions. Konverze se započítá, když uživatel uvidí alespoň 10 sekund videa jako reklamy a později provede konverzi na webu.

Tento typ konverzí bude fungovat pro display kampaně, video kampaně, místní kampaně a také kampaně pro mobilní aplikace. Výchozí dobou pro sledování konverze budou 3 dny od zhlédnutí videa pro display a video, 2 dny pro aplikace s cílem instalace aplikace a 1 den pro aplikace s cílem interakce s aplikací.

U display kampaně lze využít vlastní video jako podklad reklamy, ale také to bude fungovat pro automaticky generované video Googlem, máte-li tuto funkci u reklamy aktivovanou.

Nový nástroj OCI Helper

OCI Helper, tedy Offline Conversion Import Helper, je nový nástroj, který má pomoci inzerentům s importem offline konverzí do Google Ads.

Doporučení implementace Google Analytics 4

Důležitost Google Analytics 4 stoupá. Google se snaží jeho používání rozšířit i přes uživatele Google Ads. V září se v účtech totiž objevilo nové doporučení k implementaci GA4.

Nový sloupec pro rozšíření cílení

Na úrovni reklamní sestavy u Display, Discovery a Video kampaní si můžete nechat zobrazit nový sloupec Nastavení rozšíření cílení, který indikuje, zda máte v sestavě rozšíření cílení aktivováno nebo nikoliv. Zároveň je možné tuto funkci vypnout/zapnout přímo ve sloupci bez nutnosti přecházet do nastavení sestavy. Najdete ho v Sloupce => Upravit sloupce a to v sekci Atributy na úrovni sestav.

Pokročilé funkce pro nastavení Přehledu o volání

V některých účtech se objevily nová pokročilá nastavení pro vytváření přehledů o volání vč. možnosti nahrávání hovorů.

Úpravy Shipping ve feedu produktů

Nastavujete-li dopravu přes feed produktů, od 15. září je povinné uvádět podatribut country specifikující zemi, pro kterou uvedená doprava platí.

Test rozšíření o podstránky v tabulce

Google testuje zobrazení sitelinků v tabulce včetně popisků. Reklama tak zabírá opravdu hodně prostoru. Posuďte sami… Screen sdílel Yusuf Ozbay.

Sklik

Vlastní seznamy zákazníků

Sklik spustil tvorbu publik na základě emailových adres. Vytvořit ho můžete v Nástroje => Retargeting nahráním seznamu emailů. Aby došlo ke spárování, email musí být registrovaný v rámci Seznamu (Seznam účet lze vytvořit pro jakýkoliv email, takže se nemusí jednat výhradně o doménu seznam.cz). Pro spuštění kampaně s tímto cílením je minimální hranice 500 spárovaných validovaných adres se souhlasem s cílenou reklamou. Tento nový typ cílení má i podporu ze strany API Drak.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

2 Komentáře(ů)

  1. Radovan Tondl

    Rád bych se zeptal, jak se mohu dostat do pokročilého nastavení o volání. Díky za odpověď.

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Dobrý den, najdete to ve světle šedém vertikálním menu Nastavení => Nastavení účtu a tam sekce Vytváření přehledů o voláních.

      Odpovìdìt

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *