Vylepšený Sklik importér
Sklik importér se naučil zpracovat responzivní obsahové reklamy z Google Ads a importovat je jako kombinovanou reklamu pro Sklik. Je třeba mít na paměti některá omezení, která najdete na fotce níže.

Nový Google Ads Editor
Vyšel nový Google Ads Editor 1.2. Nově se v něm objevily seznamy negativních klíčových slov! Google zveřejnil ve své Nápovědě soupis všech novinek.

Nová rozšíření pro YouTube reklamy
Google přidává nová rozšíření k YouTube reklamám:
- umístění obchodu
- formulář pro zájemce
- rozšíření o volání (k dispozici od prosince 2018)
- rozšíření o podstránky (beta)

Google Shopping v 90+ zemích
Google Shopping je nyní dostupný v 50 nových zemích! Celkem se jedná už o 95 zemí. Tyto nově přidané země jsou v Nápovědě momentálně označeny dvěma hvězdičkami **.
Kombinace publik
V tichosti Google zveřejnil novou funkci kombinování publik. Lze tak vytvořit kombinaci například remarketingu a zároveň konkrétního zájmu. Zároveň lze také publika vylučovat.

Rozšíření Shoppingu na YouTube
Nově se Shopping reklamy mohou zobrazit ve výsledcích vyhledávání a ve feedu na YouTube. Na mobilech navíc přibude sekce “Doporučené produkty” na hlavní stránce a také nahoře ve výsledcích vyhledávání.
Aby se vaše produkty zobrazovaly na těchto místech, je třeba mít povolen Display v nastavení Shopping kampaně.

YouTube Masthead nově na TV obrazovkách
Po testech na několika trzích Google globálně spustil formát Masthead v YouTube na televizích. Platí se za tisíc zobrazení a lze zakoupit zobrazení pouze na konkrétních zařízení nebo napříč všemi zařízeními.

Top signály u Smart Biddingu
Z důvodu zvýšení transparentnosti smart biddingu, vidíme nově v Google Ads tzv. Top signály. Momentálně jsou dostupné pro Target CPA a Maximalizaci konverzí (pro Target ROAS budou v budoucnu). Top signály mohou být například spojené s:
- zařízení
- umístění
- den v týdnu
- čas dne
- klíčová slova

Novinky u kampaní pro aplikace
V Google Ads kampaních pro aplikace nyní máme možnost vytvářet reklamní sestavy a testovat tak různé kreativy. Zároveň se také rozšířily reklamy na aplikace z původních 2 titulků a 2 popisků na 5 titulků a 5 popisků, které bude Google rotovat a testovat jejich výkon
Nová sezónní publika v Google Ads
V účtech jsou již zveřejněna nová sezónní publika. Nová kategorie se jmenuje Sezónní nákupy. Já jsem ve svých účtech narazila zatím jen na publikum vánoční, ale v zahraničí píšou také o Black Friday, den matek, návrat do školy atd.

Návrhy na zlepšení u RSA
U responzivních reklam ve vyhledávání přibyly návrhy systému na zlepšení jednotlivých atributů této reklamy. Nejen, že Google hodnotí jednotlivé atributy, nyní nově navrhuje také vlastní titulky a popisky, které bychom měli do reklamy přidat.

Test reklamy na půjčení auta
Google testuje nový formát reklamy ve vyhledávání. Jedná se o widget, skrze který bude možné porovnat autopůjčovny. Podobný formát se již objevuje pro hotely a letenky.

Google omezuje cílení pro politické reklamy
Již nebude možné cílit reklamy před volbami na uživatele podle jejich politické příslušnosti ve vyhledávání, na YouTube a ani v obsahové síti. Dále nově zcela zakazuje Customer Match pro politické reklamy.
Z Skliku zmizí maximální CPC pro obsahovou síť
Sklik oznámil, že od 10.12. z rozhraní odstraní oddělenou maximální cenu za proklik pro obsahovou síť. V minulosti dávala smysl, ale s vývojem PPC již nedává toto nastavení smysl a bude se používat jen jedno nastavení a to max. CPC.
Rozpis úprav v Historii změn
V online rozhraní Google Ads, konkrétně v Historii změn, přibyl rozpis počtu jednotlivých typů úprav přímo v grafu. Pro zobrazení této tabulky je potřeba být na úrovni kampaně nebo sestavy.

Testování šipek u nadpisu reklamy
Google nyní testuje šipky před titulkem reklamy na mobilních zařízeních. Byly zahlédnuty 2 varianty těchto šipek.

Testování větších mezer mezi reklamami
V listopadu byl také spatřen další test a to větší mezera mezi jednotlivými reklamami ve vyhledávání na mobilních zařízeních.

Chybné reportování konverzí v Google Ads
V období mezi 11.11. a 20.11. nebyly reportované konverze u kampaní nepoužívající last-click model správné. Jednalo se o bug, na jehož řešení Google pracoval několik dnů, ovlivnil pouze reporty. Funkce bidovacího algoritmu nebyla ovlivněna. Dne 27.11. již byla data opravena.
Spuštění vlastních šablon pro dynamický retargeting v Skliku
Od 29.11. se začaly na webech Seznamu zobrazovat reklamy dynamického retargetingu s vlastními barvami a zobrazovat u nabídek slevy a doprovodné popisky.
Zapomněla jsem na nějakou novinku, která vyšla tento měsíc? Sdílejte ji v komentářích, ať to máme pěkně pohromadě 🙂

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře