Google Ads
Podmínky rozdání kreditu zdarma
Google zveřejnil konkrétnější požadavky na kredit zdarma jako podporu firmám kvůli situaci s koronavirem. Inzerent musel inzerovat minimálně v 10 měsících v roce 2019 a zároveň i v lednu a (nebo) únoru 2020. Výše kreditu se bude odvíjet od útraty inzerenta, jeho země a měny a bude možné ji utratit napříč všemi typy kampaní. První kredity zdarma se k inzerentům dostanou v průběhu května a jejich platnost skončí k 31.12.2020.
Aktualizace zásad týkajících se citlivých událostí
V pravidlech inzerce Google Ads přibyl zákaz spojený s citlivými událostmi, kam se řadí také ohrožení veřejného zdraví a profitování na něm.
Miliony zamítnutých reklam
Google zveřejnil, že během koronavirové krize v posledních týdnech zamítl desítky milionů reklam. Vylepšili svou technologii, aby automaticky odhalilo a zamítalo reklamy na nepovolená témata spojená s krizí.
Posunutí startu nového Google Partners
Z důvodu koronaviru byl odsunut začátek platnosti nových podmínek pro partnery v rámci programu Google Partners na 1.1.2021.
Pozastavení Google Partners Rewards
Program Google Partners každé čtvrtletí pořádá pro agentury výzvy. Některé výzvy se Google rozhodl dočasně pozastavit kvůli aktuální situaci s koronavirem. Všichni partneři navíc dostanou 600 bodů, které se připočtou k aktuálnímu stavu bodů, a bude je možné směnit za Google dárky. Nově přibyly i dárky elektronické, které není třeba fyzicky zasílat. Obchod pro partnery je ale momentálně uzavřen a k otevření by dojde 9.5.2020.
Nová verze Google Ads Editoru
Ve čtvrtek 9. dubna 2020 vyšla nová verze Google Ads Editoru. Nově v něm najdeme například skóre optimalizace, které je mimochodem součástí nových podmínek pro výše zmiňované Google Partners, ale také třeba práci se sdílenými rozpočty. Podívejte se na kompletní seznam novinek.
Ruší se měsíční rozpočty
Možnost výběru mezi denním a měsíčním rozpočtem na úrovni kampaně se v rozhraní objevila v září 2019 a nevydržela tam příliš dlouho. Od dubna 2020 mizí a je třeba se opět vrátit k denním rozpočtům.
Možnost přepínání vzhledu Doporučení
Vzhled stránky Doporučení je nyní možné měnit. Můžete si zvolit mezi:
- již známými Kartami
- nebo novým zobrazením ve formě Tabulky
Nový typ grafu
Kromě starého známého grafu časové osy si můžeme nově zobrazit data pomocí grafu souhrnného. Přepínání typu grafu se nachází vpravo nahoře nad grafem.
Google Shopping nově i zdarma
Google nově zobrazí v rámci záložky Nákupy ve svém vyhledávači i produkty zdarma. Pro jejich aktivaci je potřeba povolit nový program v Google Merchant Center s názvem Platformy Googlu (Surfaces across Google). V druhé půlce dubna se organické výsledky nejprve začaly zobrazovat v USA, hned na to se ale rozšířily i do Velké Británie a Indie. Do konce roku by tato novinka měla být dostupná globálně.
Ověřování inzerentů
O této novince jste se mohli dočíst už v březnu. Novou informací je to, že toto testování se bude týkat kompletně všech inzerentů a v budoucnu tak u reklamy budeme moct zjistit, kdo za ni platí.
Nová partnerství v Google Merchant Center
Google se spojil se společností PayPal. PayPal účet bude možné propojit s Google Merchant Centrem a díky tomu ověřit inzerenta a snadno vyplnit jeho údaje.
Partnerství uzavřel také s eshopovými platformami Shopify, WooCommerce a BigCommerce pro jednodušší správu produktů z těchto platforem směrem do Google Merchant Shopping. Připomeňme si, že podobnou věc už Google v minulosti udělal s Prestashopem vydáním modulu zdarma, ale nakonec projekt zrušil.
Synchronizace sloupců
V menu Sloupce v Google Ads nově můžete narazit na možnost Synchronizace sloupců, která umožní sjednocení sloupců mezi různými účty.
Reklamy s možností volání
Došlo ke změně názvu “reklam pouze pro volání” na “reklamy s možností volání”, protože při jejich tvorbě a úpravě máme možnost uvést url adresu a uživatel se tak může rozhodnout, zda chce z reklamy volat, nebo zjistit více informací o inzerentovi na jeho webu.
Slideshow produktu v Google Shopping
Ještě nepoužíváte url dalšího obrázku <additional_image_link> ve svém Merchant feedu? Možná je ten pravý čas s tím začít. Google s dalšími obrázky začal experimentovat a začal je zobrazovat ve výsledcích ve formě slideshow.
Nový vzhled textových reklam na YouTube
Žlutý štítek “Reklama”, modrá viditelná URL a vedle velké tlačítko s výzvou k akci, tak vypadá aktuální layout použitý pro textové reklamy při vyhledávání na YouTube. Aby se textové reklamy na YouTube zobrazovaly, je potřeba mít aktivovány Partnerské weby ve Vyhledávací síti.
Automatická videa pro responzivní obsahové reklamy
V Betě se objevila novinka u responzivních reklam pro Obsahovou síť, kdy je nově Google schopen na základě dodaných podkladů ve formě obrázků a textů automaticky vytvořit videoreklamu.
YouTube Video Builder
Další novinkou týkající se video reklam je nový nástroj s názvem Video Builder, který je součástí YouTube. Pomocí něj lze vytvořit video reklamu na základě předpřipravených šablon, které mají 6, 15 nebo 16 sekund. Návrh videa se po odsouhlasení nahraje na YouTube kanál a následně je jej možné použít v reklamě. Videa nelze exportovat, proto je důležité se k nástroji přihlašovat přes email, který má přístup i ke kanálu, pod kterým má být video publikováno.
Smart Shopping pro získávání nových zákazníků
Vyšla nová Beta pro Smart Shopping kampaně, kdy si v nastavení kampaně můžeme specifikovat dodatečnou hodnotu konverze v případě, že konverzi vykonal nový zákazník. Je tak možné zohlednit life-time value zákazníka. Navíc se nabídne také nový sloupec Počet nových zákazníků.
Podobná publika
Přidáváte-li nová publika do svých kampaní, nově se podržením myši na konkrétním publiku dozvíte, která další publika a YouTube kategorie jsou mu podobné.
Konverzní okno v grafu
V hlavním grafu v Google Ads je nově bráno v potaz konverzní okno. Dny s neuzavřenými daty jsou označeny modrou čarou, která je doplněná informačním boxem. Ten vyzývá k porovnávání dat tak, nebylo zahrnuto období konverzního okna.
Zrušení deadlinu pro paralelní měření pro videokampaně
Google posunul deadline pro zavedení paralelního měření videokampaní z 15. června na neurčito. O novém datu bude informovat.
Nový vzhled přidávání obrázkových podkladů
Editor responzivních obsahových reklam dostal nový kabát.
Chybná konverzní data
Dne 9.4.2020 Google oznámil problémy s reportováním dat týkajících se konverzí v Google Ads pro vyhledávací a Shopping kampaně u uživatelů používajících jiný atribuční model než poslední klik. Problém byl ale hned následující den vyřešen.
Sklik
Bannery v HTML5 formátu
Nově lze do Skliku nahrávat bannery vytvořené v HTML5 formátu. Tato novinka ale není dostupná pro všechny. O zpřístupnění nového formátu mohou zažádat účty, které jsou aktivní minimálně 1 měsíc a mají minimální investici 50 000 Kč/měsíc. Sklik také stihl zveřejnit ve své Nápovědě také stránku s Doporučeními pro HTML5 bannery.
Nový průvodce tvorby produktových kampaní
Tvorba produktových kampaní je nyní jednodušší a na žádný krok nezapomenete díky novému průvodci tvorby produktových kampaní.
Průvodce se spustí nejen při tvorbě zcela nové kampaně, ale také chcete-li přidat novou sestavu do již existující produktové kampaně.
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře