Potřebujete změnit způsob platby za vaše prokliky? Nevíte jak na to? Jak na změnu plateb z automatických na manuální v prostředí Google Ads (kdysi Google AdWords) je na fóru opakující se dotaz, proto jsem se rozhodla na toto téma napsat článek.
AKTUALIZACE: Bohužel od srpna 2019 Google zrušil možnost manuálních plateb pro Českou republiku. Není možné ji zvolit při zakládání nového účtu a ani na manuální platby nelze přepnout. Tento článek tedy již není aktuální.
Při nastavení fakturace v nově vytvořeném účtu Google Ads si také vybíráme, jakým způsobem budeme naši útratu za prokliky platit. Můžeme se rozhodnout mezi automatickými platbami, kdy hradíme cenu prokliků zpětně, nebo manuálními platbami, kdy platíme dopředu a reklamy se zobrazují do vyčerpání nabitého kreditu.
Změna z manuálních plateb na automatické je jednoduchá. Stačí se přepnout vpravo nahoře přes Nástroje a nastavení => Fakturace => Nastavení fakturace. Na obrazovce uvidíte možnost upravit Nastavení plateb pomocí tužky a přepněte na Automatické platby.
Problém však nastává v opačném případě. Při přechodu z automatických plateb na manuální musíme udělat několik kroků, abychom docílili kýženého výsledku.
1. Uhradit dluh
Nejprve je potřeba zjistit, zda je váš účet v plusu nebo jestli Googlu dlužíte. Vzhledem k aktuálnímu nastavení automatických plateb, kdy se platí zpětně, je velmi pravděpodobné, že máte u Googlu dluh. Stav svého účtu najdete v Nástroje a nastavení => Fakturace => Přehled fakturace.
Nahoře v části Váš zůstatek vidíte vpravo velké číslo, které představuje zůstatek účtu. Pokud je zůstatek:
- pozitivní – jedná se o dluh a musíte tuto částku Googlu doplatit
- negativní – jste v plusu
Mimo dluh je také Googlu třeba přidat prostředky navíc, které odpovídají vaší útratě v Google Ads za posledních 7 dní. Tento “bonus” vám bude následně připsán ve formě kreditu, ze kterého budete čerpat po přepnutí na manuální platby. Cílem je, aby se po přepnutí kampaně nezastavily z důvodu nulových peněžních prostředků.
Dluh + útratu za posledních 7 dní můžete uhradit použitím tlačítka Provést platbu.
2. Požádat podporu o přepnutí
Jakmile jste v plusu, můžete kontaktovat podporu Google Ads a požádat je o přepnutí z automatických na manuální platby. Kontaktovat je můžete například telefonicky, emailem nebo prostřednictvím chatu. Zkrátka jakoukoliv pro vás dostupnou metodou.
Věděli jste, že manuální platby jsou dostupné pouze ve vybraných zemích? Zbytek světa musí povinně používat platby automatické.
Doufám, že se vám změna na manuální platby povedla. Pokud máte dotazy, neváhejte níže přidat komentář nebo mi napište.
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Zdravím Vás. Od Srpna je toto již neaktuální 🙂 ČR je zařazena do listu zemí, kde pro nové účty v Google Ads není možné nastavit manuální platby. Prý jim na základě experimentů vyšlo, že je toto lepší varianta.
Jeden by to spíše nazval možností na vydělávání na hlouposti, popř. úspoře za debety na účtech s manuální platbou, ale toto již pro standardní účty možné není.
Tak kdyby na tento článek někdo narazil do budoucna, tak tu alespoň najde info proč to již nejde.
Podrobnosti na: https://support.google.com/google-ads/answer/1704440?visit_id=1568042830020-2321974264644818022&rd=1 (v sekci manuální platby je velký červený obdélník s infem)