Google Ads
Změny v programu Google Partners
Asi nejvíce rozruchu v únoru vzbudila připravovaná aktualizace podmínek programu Google Partners. Nově bude potřeba od června 2020 splnit následující podmínky:
- Požadavek na útratu se zvyšuje na 20.000 USD
- Hodnocení účtu bude záviset na skóre optimalizace účtu ze záložky Doporučení (odmítnutá doporučení se budou počítat jako nesplněná)
- 50 % uživatelů musí být certifikováno
Bude někdo vůbec schopen se v programu udržet a zároveň pracovat v zájmu klientů a nikoliv v zájmu Googlu?
Americký marketér Greg Finn na popud těchto změn vytvořil vlastní program Client Partners, který uděluje vlastní odznak, který bere v potaz zájmy klientů.
Nakupujte odměny za body z výzev
V Partner Obchodu, který je součástí Google Partners Rewards, se již objevily odměny (dárky), které je možné zdarma “nakoupit” za body získané za dosažení výzev. Nejvíce bodů je potřeba na GoPro a nejméně postačí na zápisník, nálepky, sadu propisek nebo nákupní tašku.
Google zvětšuje inventář pro standardní Shopping kampaně
Standardní Shopping kampaně se nově mohou zobrazovat na Gmailu a to od 4.3.2020. Pokud chcete kampaně zobrazovat na těchto kanálech, musíte aktivovat možnost obsahové sítě v nastavení Shopping kampaně. Dosud se na Gmailu mohly zobrazovat jen Smart Shopping kampaně.
Vylepšení v Historii změn
V grafu v záložce Historie změn nově najdeme možnost zobrazení popisky k danému dni, což zjednoduší vyhodnocení u změn v účtu (např. snížení CPC, nárůst útraty). Kliknutím na druh změny se zobrazí podrobnosti.
Manuální přidávání produktů v Google Merchant
V únoru se také objevila nová možnost přidávání produktů do Google Merchant Center. Nově se obejdeme bez potřeby feedu či tabulek, je totiž možné tvořit nové produkty pomocí průvodce přímo v online prostředí. Dokonce se nabízí funkce jako kopírovat produkt, které jednoduše umožní vytvoření nového produktu, který se liší např. v barvě či velikosti. Odpadá zde také nutnost aktualizovat produkt minimálně jednou za 30 dní.
Nové kategorie konverzí
Google Ads začal testovat nové podrobnější kategorie konverzí. Jednotlivé kategorie rozděluje na 3 skupiny:
- Kategorie prodeje
- Kategorie potencionálních zákazníků
- Další kategorie
Sdílení remarketingových publik mezi účty
Všechna remarketingová publika na úrovni MCC je možné sdílet se všemi podúčty. Stačí zapnout “Nepřetržité sdílení publik” a všechny publika v MCC se začnou automaticky sdílet a to i s novými budoucími účty.
Nový report Hodnota zákazníka
V českých Google Ads účtech se začal zobrazovat nový report Hodnoty zákazníka. Google vytvoří segmenty, podle kterých můžete upravit své kampaně. Obsahuje také demografická data, data pro místa či zařízení.
Vlastní dimenze jako nový sloupec
V účtech se začínají objevovat nové možnosti v nastavení sloupců. Kromě již dlouhodobě známých Vlastních sloupců si nyní můžeme nově hrát také s Vlastními dimenzemi, podle kterých následně bude možné tvořit přehledy.
Emoji v popisu reklamy
O možnosti používání emoji ve viditelné URL už jste možná slyšeli, ale co tak to vyzkoušet přímo do popisku? Tento měsíc byla ve Facebookové skupině PPC nás baví! sdílena následující reklama, ve které to prošlo.
Nové atributy v Rozšíření o formulář pro zájemce?
V Americe si při implementaci rozšíření o formulář se Zapierem všimli polí, které nejsou v rozhraní Google Ads vidět. Je tedy ale možné, že se jich časem dočkáme. Jedná se např. o firemní pozici, název pozice, město, region, země atd.
Fialové označení reklamy
V zahraničí zahlédli testování barvy štítku, který označuje ve výsledcích vyhledávání reklamu. Testovanou barvou byla fialová, která již byla zahlédnuta v roce 2016.
Sklik
Nově se na Seznamu u produktových inzerátů zobrazují produktové informace a výhodné nabídky. Pro zobrazení dodatečných informací není třeba dělat žádné úpravy, informace se zobrazují automaticky z administrace Zboží.cz.
Ve výsledcích vyhledávání se na produktové kartě zobrazí 5 doporučených nabídek eshopů na základě následujících kvalitativních signálů – dostupnost, cena, hodnocení eshopu a nastavená aukce.
Změna nastavení data ukončení kampaně
Od 19.2. došlo ke změně chování nastavení data ukončení kampaní v Skliku. Dosud toto nastavení fungovalo tak, že nastavený den prvním dnem, kdy už kampaně přestaly běžet. Nově je tento den posledním dnem, kdy kampaně ještě poběží. Sklik tak sjednotil toto chování s Google Ads.
Sklik vyzývá k užívání banneru 480×480
V Sklik účtech se v průběhu tohoto měsíce začalo zobrazovat doporučení na používání poměrně nového formátu bannerové reklamy 480×480, který je určen pro mobilní zařízení. Využívá celou šířku displeje, proto je viditelnější. Sklik změřil, že na pozici premium square tento formát dosahuje 8 – 10x vyššího CTR než mobilní leaderboard.
Rozšíření webů pro Branding
V průběhu měsíce se formát Branding začal zobrazovat na webu SeznamZpravy.cz. Je možné tak oslovit přes 1,2 milionu reálných uživatelů denně.
Jubilejní PPC Camp
V druhé půlce února proběhl jubilejní 10. PPC Camp. Určitě si přečtěte report, co se tam dělo.
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře