S verzí Google Adwords Editoru, která byla zveřejněna 29.6.2017, přišla novinka zvaná vlastní pravidla. Podívejte se na tipy, jak tuto funkci využít.
Vlastní pravidla jsou notifikace, které umožňují hlídat si a zlepšovat kvalitu účtu. Existují dva typy pravidel:
- upozornění: jedná se pouze o oznámení
- chyby: zabrání v odeslání
Automaticky jsou vytvořena tato základní pravidla, která si můžeme upravit, pozastavit či odstranit:
- Méně než 4 rozšíření o odkazy na podstránky
- Méně než 4 rozšíření o popisky
- Žádná rozšíření o volání
- Není nastaveno cílení na partnerské weby ve Vyhledávací síti
- Manuální nabízení cen
- Žádné optimalizované střídání reklam
- Urychlené zobrazování
- Žádné vyhledávající publikum
- Méně než 3 reklamy
- Měření konverzí není zapnuto
- Cílení kampaně je nastaveno na Cílení a nabídky
- Cílení reklamní sestavy je nastaveno na Cílení a nabídky
- Grafické reklamy, ale žádné responzivní reklamy
- Optimalizace cílení je vypnuta
- Je nastaveno cílení na neaktivní publikum ve Vyhledávací síti
- Je nastaveno cílení na neaktivní publikum v Obsahové síti
Zároveň ale také můžeme tvořit vlastní pravidla. Ta se mohou vázat na kampaně, reklamní sestavy, klíčová slova, tipy segmentace, reklamy, rozšíření či etikety. Úrovně nelze v rámci pravidla kombinovat, tedy nelze vytvořit pravidlo na úrovni kampaně pro kampaně, které neobsahují žádná vyhledávací publika, neboť podmínky jsou na dvou úrovních. Právě toto pravidlo je již vytvořeno jako předdefinované a je u něj uvedeno <složité> (nastavení filtrů takových pravidel nelze upravovat). Snad nás někdy Google nechá vytvořit i víceúrovňová pravidla.
Vytvořila jsem 3 pravidla, které řeší problémy, se kterými se občas potýkám, takže se můžete nechat inspirovat.
1. Volná shoda
Volnou shodu využívám jen velmi výjimečně. Dávám přednost modifikované volné, frázové a přesné shodě. Je-li to i váš případ, můžete použít toto pravidla. Pohlídá, aby se ve vyhledávacích kampaních volná shoda vůbec nevyskytovala. V opačném případě pravidlo zabrání v odeslání změn.
V praxi se pak toto pravidlo projevuje následovně:
2. + ve frázové či přesné shodě
Občas se mi při kopírování sestav stává, že upravuji klíčová slova a do textu uvedu slovo se znaménky +, ale jako shodu mám zkopírovanou frázovou či přesnou místo shody modifikované. Toto pravidlo na rozdíl od předchozího má úroveň závažnosti Upozornění, neboť i přesná či frázová shoda může obsahovat “+”, dává-li to smysl.
Pravidlo se tedy zobrazuje jako upozornění a projevuje se takto:
3. Reklamní sestava bez CPC
Občas se mi stává, že zapomenu při tvorbě nové sestavy nastavit její maximální cenu za proklik. Reklamní sestava se tak nahraje s hodnotou 0,01. Abych tomu předešla, vytvořila jsem následující pravidlo:
Inspirovali jste se? Napadá vás nové pravidlo, které by mohlo pomoci i dalším PPC specialistům? Sdílejte ho níže v komentářích!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře