Od té doby, co Google Adwords zpřístupnil funkci personalizátorů reklam, velmi jsem si je oblíbila a používám je, kde se dá, neboť umožňují tvořit relativně jednoduše reklamy, o kterých se mi předtím snad ani nesnilo. V tomto článku vás chci inspirovat 5 tipy jak personalizátory reklam využít.
1. Uvedení barevné varianty zboží v reklamě
U několika klientů jsem využila personalizátory reklam pro zobrazení barvy zboží v reklamách. Proč? Situace byla taková, že nestálo za to tvořit pro každé klíčové slovo zvláštní reklamní sestavu, neboť tato slova neměla přiměřeně velký objem vyhledávání. Tato strategie se hodí právě pro situace, kdy z nějakého důvodu není optimální segmentovat klíčová slova do nových reklamních sestav, ale chcete zajistit, aby reklamy byly relevantní.
Vytvořila jsem tedy reklamní skupinu s klíčovými slovy v modifikované volné shodě (např. +židle +eames +červená, +židle +eames +bílá atd., typ shody není příliš důležitý) a ve feedu jsem pak pro tato klíčová slova vytvořila textový parametr obsahující danou barvu (např. červená, bílá) a tento parametr následně využila v reklamách.
Nezapomeňte, že vytvoříte-li v dané sestavě nové klíčové slov (např. novou barvu či klíčové slovo v jiné shodě), měli byste toto slovo přidat také do feedu.
2. Zobrazení ceny
Má-li klient lepší ceny než konkurence, doporučuji vyzkoušet zobrazení cen v reklamě. Bohužel zatím Google Adwords neumožňuje propojení s Google Spreadsheets či automatické stahování feedu z URL adresy podobně jako funguje Google Merchant, což nám tedy přidává práci v tom, že musíme feedy při každé změně cen aktualizovat ručně v rozhraní Google Adwords.
3. Zobrazení počtu
Poskytuje-li klient službu typu kurzů, proč nezobrazit přímo v reklamě, kolik je ještě volných míst v kurzu a vyvolat tak v uživateli tlak, aby se do kurzu přihlásil co nejdříve, neboť už nezbývá moc míst.
Podobně lze strategii využít i pro zobrazení počtu kusů zboží skladem. Prodává-li dané zboží kde kdo, tato strategie nebude velmi účinná, neboť návštěvník může jít ke konkurenci, ale pokud se jedná o specifické zboží, které je dostupné jen někdy a někde, tak zkuste zobrazení počtu kusů v reklamě.
Zajímavé je také zobrazení počtu výrobků v dané kategorie. Nabízíte-li v dané kategorii dostatečný počet zboží (různých modelů, velikostí, provedení apod.), nebojte se tuto informaci uvést do reklamy. Je známo, že reklamy s číselnými údaji jsou pro uživatele zajímavější a efektivnější, co se týče výkonu, ale každopádně vždy je potřeba testovat.
4. Zobrazení aktuálního měsíce
Hodilo by se vám zobrazit aktuální měsíc v reklamách? Reklama je tak každý měsíc aktuální a není třeba měnit její obsah a ztratit statistiky. Nezapomeňte však na konci měsíce (či první den v měsíci) aktualizovat obsah feedu. Pokud zapomenete feed aktualizovat, může to mít fatální dopad na výkon reklam.
5. Odpočet času
Odpočet času je jedna ze základních strategií využití personalizátorů reklam. Podobně jako zobrazení počtu působí na uživatele dojdem tísně, tentokrát časové, tedy aby vykonali požadovanou akci co nejdříve.
Strategie využití personalizátorů se odvíjí od konkrétního klienta a zboží či služeb, které nabízí. Přesto doufám, že vás tyto tipy inspirovaly a motivovaly k použití personalizátorů reklam. Jak personalizátory používáte vy?
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Díky za tipy! Článek sdílím dále v seznamu českých článků o PPC 🙂
http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/21/
Děkuji!