Vyberte stránku

PPC Novinky – Leden 2020

PPC Novinky – Leden 2020

Google Ads

Nový dashboard pro Google Ad Grants účty

Spravujete-li Google Ad Grants účty, víte, že je potřeba splňovat požadavky, a právě pro zjednodušení Google vytvořil oficiální report pro Google Data Studio, kde je na první pohled vidět, zda požadavky účet splňuje.

Report můžete vytvořit z upozornění přímo v Google Ad Grants účtu. Pokud notifikaci nenajdete nebo ji omylem odkliknete, dostanete se k němu přes tento odkaz: http://g.co/AdGrantsReviewDashboard

Nové simulátory

Najděte správný ROAS pro dosažení cílů pomocí nového simulátoru pro strategii Target ROAS.

Google rovněž zveřejnil nový simulátor rozpočtu, který pomůže najít ideální rozpočet pro maximalizaci výkonu.

Vlastní dimenze

Do Nástrojů a nastavení se postupně dostává nová funkce, tzv. Vlastní dimenze. Jedná se o report, ve kterém můžeme nastavit vlastní dimenze (pohledy) na reklamní účet podle cílů a struktury firmy.

Dosud se to dalo řešit například pomocí správného pojmenování kampaní a reklamních skupin, štítků a Excelu, ale pomocí Vlastních dimenzí to bude daleko jednodušší a rychlejší.

Rozšíření životních událostí

Google přidal 4 nová publika v rámci sekce Životní události:

  • Koupě domu či bytu
  • Odchod do důchodu
  • Změna zaměstnání
  • Zahájení podnikání

Paralelní měření pro videokampaně

Od 31.3.2020 bude povinné paralelní měření pro videokampaně. Tento požadavek ze strany Googlu má přispět k zrychlení načítání na mobilních zařízeních. Připomeňme si, že pro kampaně ve vyhledávání, v obsahové síti a Shoppingu je to již povinné.

Nový layout pro desktopy

Na desktopech se začal zobrazovat layout, který již známe z mobilů tedy:

  • černé označení Reklama
  • černá url adresa nad titulkem
  • favicony u organických výsledků

Nový layout pro rozšíření o podstránky

V ČR byl zahlédnut nový layout pro rozšíření o podstránky pro mobilní zařízení. Každý sitelink je zvýrazněn šipkou. Na nový layout upozornil David Šolc.

Konec statistik pro klíčová slova u kampaní pro vyhledávání s přesahem do obsahové sítě

Od 17.2.2020 nebude možné získat statistiky pro klíčová slova u kampaní pro vyhledávání s přesahem do obsahové sítě skrze reporty a skripty. V online rozhraní již nejsou tyto statistiky dostupné delší dobu.

Google koupil Pointy

Irský startup Pointy řeší, jak dostat informace o skladovosti produktů v lokálních obchodech do vyhledávání a online reklam. Určitě se tam můžeme těšit na novinky pro fyzické obchody.

Zrušení reklam v Google Flights

Nově Google již nebude zobrazovat reklamy v rámci výsledků pro letenky, tzv. Google Flights. Výsledky budou pouze organické a seřazeny podle ceny a vhodnosti spoje.

Zapier pro import offline konverzí

Google oficiálně začal spolupracovat s nástrojem Zapier, díky kterému můžete automatizovat import offline konverzí do Google Ads.

Zmizí zrychlené zobrazování reklam

Od 2019 je standardní doručování jedinou volbou pro kampaně ve vyhledávání, Shopping a kampaně se sdílenými rozpočty a od dubna 2020 nově také pro Display, Video, App a Hotel kampaně.

Vyloučení umístění ve Smart Display

Ve Smart Display kampaních přibyla možnost vyloučit umístění na úrovni kampaně. Že by nám Google postupně začal dávat větší kontrolu nad smart kampaněmi? 🙂

Konektor BigQuery nově zdarma

Od 1. ledna 2020 je konektor pro propojení Google Ads s BigQuery zdarma!

Google Merchant Center nově i pro organické výsledky

Google připravil novou sekci Populární produkty, kde lze zobrazovat produkty i bez potřeby inzerce. Tomuto programu se říká Sufraces across Google.

Stačí nahrát produkty do Google Merchant Center, aktivovat Surfaces across Google a produkty se mohou začít zobrazovat. Jedná se o tzv. organický Shopping. Zatím je to dostupné jen v USA a Indii.

blank

Sklik

Rozšíření seznamu dezinformačních webů

Možnost vyloučení dezinformačních webů podle iniciativy Konšpirátori.sk máme v obsahové síti v Skliku již od roku 2018. Nyní Sklik tento seznam webů rozšířil také o zpravodajská média, jež NFNŽ označuje ratingem C.

Statistiky v rozhraní neodpovídaly realitě

Na konci ledna měl Sklik problém s nepřesnými statistikami. O žádná data nepřijdeme, jen musíme vyčkat než přepočítají všechna data za leden. Tento přepočet by měl být dokončen 2.2.2020, proto tvořte reporty za leden až po tomto datu. V případě automatických reportů s lednovými daty si je nechte znovu vygenerovat.

Nový videoformát outstream

Sklik rozšířil svou nabídku videoformátů a spustil tzv. outstream. Má být cenově dostupnější než instreamové videoreklamy.

Videoreklama nebude součástí jiného videa, jak je tomu u instreamu, naopak reklama bude mít vlastní přehrávač mezi webovým obsahem a začne se spouštět automaticky bez zvuku, jakmile na něj uživatel doscrolluje z 50 %. Po kliknutí se spustí i zvuk. Inzerent neplatí za zobrazení videa, ale za jeho spuštění.

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *