🆕 Chceš být v obraze častěji než jednou za měsíc a nevadí ti angličtina? PPCNewsFeed.com přináší novinky z Google Ads a Microsoft Advertising v průběhu celého měsíce, hned jakmile se objeví!
Přihlásit se můžeš také k newsletteru 💌 a dostávat novinky přímo do emailu – denně, týdně nebo měsíčně – podle tvé preference.
Google Ads
Výpadek odhalil data konkurence
Google Ads čelí významnému výpadku, který ovlivňuje několik nástrojů pro reportování a funkce správy produktů. Výpadek ovlivnil Přehledy ve webovém rozhraní, stejně jako sekce Produkty, Skupiny produktů a Skupiny výpisů napříč webem, API, a Google Ads Editorem.
Výpadek způsobil vážný únik dat, kdy se nesouvisející ID položek, názvy produktů a informace z Merchant Centra staly viditelnými pro nesprávné účty. To vyvolalo značné obavy o soukromí.
Problém byl zaznamenán inzerenty 30.7. (screen sdílel Ingvar Kraatz), oficiálně přiznán 1.8. a vyřešen 8.8.
Dotčeným účtům Googlu poslal email a také informaci o kompenzaci ve formě kreditu v následujících týdnech.
Povinný přechod na měsíční fakturaci
Google Ads nyní požaduje po vybraných evropských inzerentech přechod z plateb kreditními kartami na měsíční fakturaci, přičemž upozorňuje na pozastavení účtu v případě nesplnění požadavků.
Tato změna se dotýká velkých klientů, kteří dříve používali platby kartou, jelikož kreditní a debetní karty již nebudou podporovány. Pravděpodobně se ale bude postupně rozšiřovat na všechny účty.
Tato změna pravděpodobně souvisí s nedávným odklonem od platebních možností pomocí debetních a kreditních karet.
Tuto novinku sdílel Thomas Eccel.
Dynamické propagace ve více účtech
Dynamické propagace se postupně zavádějí do dalších Merchant účtů. Aktuálně jsou dostupné pouze pro nákupní reklamy a automaticky upravují ceny produktů a vytvářejí slevy, aby maximalizovaly hrubý zisk obchodníka.
Existují dvě možnosti dostupné pro tuto funkci:
- Automatické slevy – Google automaticky aplikuje nejefektivnější slevu na vaše produkty v rámci vámi definovaného rozmezí
- Dynamické promo akce (beta) – Google automaticky vybere optimální kupón z vámi přednahraných kupónů
Pojďme si připomenout, že dynamické propagace byly poprvé objeveny v říjnu 2023.
Google aktualizoval formulář pro úpravu Performance Max
Google aktualizoval svůj formulář pro žádosti o změny v kampaních Performance Max.
Nové funkce zahrnují:
- Bylo přidáno nové oznámení, které radí inzerentům, že žádosti o změny přes standardní nebo administrátorský účet mohou urychlit proces implementace.
- Byly zavedeny otázky Ano/Ne, které mají zjistit, zda má uživatel administrátorský nebo standardní přístup k účtu.
- Pole „Typ změny“ nyní nabízí výběr z několika možností, což umožňuje uživatelům požádat o více změn jediným odesláním formuláře.
- Byla přidána nová možnost požádat o odstranění již přidaných negativních klíčových slov.
Metriky konverzí pro PMAX podklady
Na Google Marketing Live 2024 Google slíbil, že poskytne podrobnější výkonnostní metriky na úrovni podkladů pro kampaně Performance Max. A slovo dodržel. Nové sloupce už se začínají v účtech objevovat.
Nově dostupné sloupce zahrnují následující metriky:
- Konverze
- Hodnota konverze
- Hodnota / konverze
Srpnové bugy
Během měsíce srpna bylo zaznamenáno hned několik bugů v online rozhraní:
- V některých účtech zmizela v Statistikách sekce publik. Všimla si toho Melissa Mackey.
- Ve filtru typu kampaní zmizelo Performance Max, druhý den už tam ale zase naskočil. Na toto upozornila Casey Gill.
- Greg Kohler objevil v březnu 2021 shodu klíčových slov s názvem Smart matching. Nyní, v srpnu 2024, ji viděla opět Andrea Mejia.
- Další bug byl nalezen v Performance Max reportu umístění “Kde se reklamy zobrazily“, který neposkytuje žádná data. Na chybu upozornil Rakshit Shetty.
- Další chyba nechtěně poskytla některým uživatelům Google Ads přístup k ICS, internímu nástroji určenému pro tým podpory Google Ads, který není určen pro veřejnost. Audience builder byla jediná viditelná možnost dostupná pod Internal tools, ale vedla na prázdnou stránku.
Partnership Ads with BrandConnect aneb remarketing videí jiných tvůrců
YouTube představil novou funkci, která umožňuje inzerentům tvořit remarketingová publika na základě videí, které byly připraveny jinými tvůrci a tedy nejsou na firemním YouTube kanálu.
Na screenshotu vidíte dvě možnosti při vytváření nového segmentu:
- Vybrat kanál
- Vybrat video vytvořené autorem YouTube (NOVÉ)
Tato funkce je se oficiálně jmenuje Partnership Ads with BrandConnect a je nyní dostupná v nastavení segmentu a nabízí značkám nový způsob, jak dělat remarketing a využít spolupráci s tvůrci. Nejprve je však nutné zažádat o připojení videa a to v Data Managerovi. Pokud k potvrzení dojde, značka uvidí také organické metriky k danému videu.
Tyto remarketingové seznamu lze využít jako cílení v následujících kampaních: Video Action, Demand Gen, Video Reach, Video View, App a Performance Max.
Hromadné vylučování umístění pro Demand Gen
Google Ads zavedl hromadné vyloučení umístění pro kampaně Demand Gen. Inzerenti nyní mohou snadno filtrovat a vylučovat málo výkonná nebo nevhodná umístění na YouTube, což zlepšuje efektivitu práce a výkon kampaní. Tuto novinku zaznamenal Thomas Eccel.
Merchant Classic končí v září
Google dokončuje zavedení Merchant Center Next a v průběhu září by měla být předchozí classic verze ukončena.
Generování videa v Product Studiu
Google má v plánu v září přidat do Product Studia také možnost generování videí. Vygenerované video z ukázky, kterou Google sdílel, je dost podobné těm, které generuje Performance Max.
Měření konverzí jen s režimem souhlasu
Thomas Eccel obdržel e-mail, ve kterém Google upozorňuje inzerenty, že musí implementovat režim souhlasu, aby jim i nadále fungovalo měření konverzí.
Nastavení souhlasu v Data Manager
Data Manager v Google Ads získal novou záložku věnovanou Nastavení souhlasu.
Umožňuje inzerentům revidovat nastavení související se souhlasem uživatele samostatně pro:
- Data z webu – nastavení pro osobní data, která Google obdrží prostřednictvím vašeho webového tagu
- Importovaná a nahraná data – nastavení pro osobní data importovaná nebo nahraná do Google
Je dostupné pouze ve vybraných účtech. Můžete se jej pokusit získat přístupem k aktualizaci URL a ponechat vše za znakem ‘?’ nezměněné.
https://ads.google.com/aw/settings/datamanager?
Tuto novinku objevil Pierre Jourdan.
Nový příplatek za daň pro reklamu v Kanadě
Google oznámil, že od 1. října bude na reklamní služby v Kanadě zaveden příplatek ve výši 2,5 %.
Příplatky již existují v Rakousku, Francii, Itálii, Indii, Španělsku, Turecku a Spojeném království.
Odstranění Smart kampaní z Google Ads
Adriaan Dekker a Vishal Nihalani zjistili, že typ Chytrá kampaň není viditelná v Google Ads rozhraní. Později bylo potvrzeno, že Smart kampaně budou opravdu nahrazeny a to Performance Max.
Název firmy v rozšíření o volání
Lori Gilstrap si všimla, Google začal zobrazovat název firmy u telefonního čísla. Zahrnutí názvu firmy do call assets objasňuje, komu bude uživatel volat, a může zabránit nechtěným hovorům od lidí, kteří mají v úmyslu se dovolat jiné společnosti.
Poloviční obrazovkové videoreklamy s posouvatelnými odkazy na weby
Anthony Higman objevil nový formát YouTube, které zobrazují videoreklamy na mobilu v horizonálním formátu, které zabírají jen polovinu obrazovky a vedle nich se zobrazují odkazy na podstránky (jsou-li k dispozici) ve formě carouselu.
Sitelinky ve tvaru pilulky
Tzv. pill-shaped sitelinks, neboli odkazy na podstránky ve tvaru pilulky, se nejprve zobrazily v organickém vyhledávání, ale následně je Google zavedl i do reklam. V srpnu testuje hned dvě varianty. Vidět byly jak na mobilu, tak i na desktopu.
První je modrý odkaz s bílým pozadím, který se při najetí myší zabarví do modra.
Druhá varianta se objevila až koncem měsíce. V ni je text černý a pozadí šedé.
Sitelinky s šipkami na desktopu
Na desktopu byl zahlédnut další experiment s odkazy na stránky, který obsahuje sitelinky doprovázené tmavě modrou šipkou ve světle modrém kruhu na konci každého sitelinku. Informoval o tom Vojtěch Audy.
Nové rozhraní tlačí Zobrazovací síť pro vyhledávací kampaně
Thomas Eccel si všiml, že při tvorbě vyhledávací kampaně Google doporučuje přidání také obsahové sítě. Tyto sítě jsou zvýrazněny a povoleny ve výchozím nastavení.
Sekce Featured Options ve vyhledávání
Ve vyhledávání se objevila nová sekce s reklamami s názvem “Featured options“, zobrazující seznam související značek ve formě karet. Novinku sdílel Vijay Chauhan a Barry Schwartz.
Display network v Demand Gen
Leslie Drechsler si všimla, že Google ukazuje u Demand Gen kampaní rozdělení dle Cross-network, ale nově také Google Display Network. Není jasné, zda se jedná o bug nebo opravdu o reálné metriky zobrazování kampaní v dané síti.
Google Ads API v17_1
Google publikoval Google Ads API v17_1, která přináší několik klíčových funkcí. Aktualizace umožňuje inzerentům generovat sdílené náhledy pro skupiny aktiv a odstraňovat konkrétní automaticky vytvořené prvky z responzivních reklam ve vyhledávání. Obsahuje také nový typ zdroje Stav změn a vylepšenou diagnostiku offline konverzí.
Doporučení pro přizpůsobení podkladů na míru publiku
Casey Gill si všimla nového doporučení, které umožňuje inzerentům vytvářet podklady specifické pro konkrétní publikum. Navrhuje podklady vytvářet ručněm nahráním nebo je generovat pomocí AI s připraveným promptem.
Série videí na lead-gen s hodnotou konverzí
Google vydal sérii nových videí zaměřených na generování leadů při použití biddingových strategií založených na hodnotě konverze.
Dále také vydal další videa týkající se PMAX.
Vylepšená Diagnostika konverzí
Google Ads zavedl významné aktualizace své vylepšené karty diagnostiky konverzí, poskytující inzerentům více podrobných metrik týkající se pokrytí a dopadu konverzí vč. match rate, tedy jak dobře údaje poskytnuté uživateli odpovídají přihlašovacím údajům Google.
Nové nástroje pro správu vlastních dat
Google zavádí nové nástroje, které pomohou společnostem lépe spravovat jejich vlastní první strany dat vzhledem k neustále se měnícím pravidlům online ochrany osobních údajů.
Aktualizace zahrnuje záložku pro diagnostiku, která je navržena pro revizi problémů s etiketou a sběrem dat. Kontroluje tagy Google Tag Managera, Google Ads a Google Analytics a upozorňuje na případné problém jako jsou chybějící tagy nebo chyby v pořadí příkazů v kódu webu.
Dále pak přináší zjednodušené nastavení správy souhlasů, které se bezproblémově integruje s populárními Consent Management Platforms (CMPs), což snižuje složitost při nasazení režimu souhlasu a bannerů se souhlasem. Tato funkce se do účtů dostane v následujících týdnech.
Je jasné, že ochrana soukromí je pro Google velkým tématem, takže pomáhají inzerentům lépe sbírat, chápat a používat jejich vlastní data. Více se dočtete v oficiálním článku.
Přečtěte si více o nástrojích zde: Strengthen Your First-Party Data Strategy with New Tools.
Aktualizovaný název společnosti a URL v mobilních reklamách ve Vyhledávání
Arpan Banerjee objevil, že Google testuje nový vzhled pro zobrazování názvů společností a URL v reklamách ve výsledcích vyhledávání na mobilních zařízeních.
Tuto úpravu zaznamenal i Thomas Eccel a kromě toho také zdůraznil i další vlastnosti:
Prodloužení strategie založené na provizi u Hotel Ads
Google původně oznámil zrušení strategie založené na provizi u Hotel Ads k říjnu 2024. Nyní toto datum posunul a to na únor 2025.
Odložení ukončení atributů energetické účinnosti
Atributy týkající se energy_efficiency_class měly být původně zrušeny a nahrazeny atributem [certification] k 1.9.2024, ale nakonec bude odloženo do roku 2025.Google informoval prodejce e-mailem, že ukončení atributů energetické účinnosti, oznámené v dubnu 2024 a původně naplánované na 1. září, bude odloženo do roku 2025. Jedná se o:
- energy_efficiency_class
- min_energy_efficiency_class
- max_energy_efficiency_class
Inzerenti tak nyní mají více času na přizpůsobení svých kampaní těmto změnám.
Konec 24hodinovému čekání na úpravy konverzí
Od 9. září 2024 mohou uživatelé používající Google Ads API nahrávat úpravy konverzí ihned po zaznamenání původní konverze, což eliminuje předchozí 24hodinovou čekací dobu.
Tato aktualizace odstraňuje potřebu sledovat určité chybové kódy, jako například ConversionAdjustmentUploadError.TOO_RECENT_CONVERSION_ACTION a ConversionAdjustmentUploadError.TOO_RECENT_CONVERSION.
Tyto změny ovlivňují nejnovější API a starší verze (v15 a v16).
Méně reklamních přestávek u CTV
YouTube zavedl méně reklamních přestávek pro diváky na televizích (Connected TV), což vede k o 50% delším dobám sledování před další přestávkou. Diváci mohou i nadále přeskočit reklamy po pěti sekundách.
Google Ads API v15 bude ukončen v září 2024
Google oznámil, že Google Ads API v15 bude ukončen 25. září 2024. Po tomto datu všechny API požadavky používající v15 selžou.
Google potvrzuje testování více než 10+ nákupních reklam
Google testuje rozšířený formát Shopping reklam, který zobrazuje až 18 reklam v nákupním boxu.
Saad Ali Khan si všiml více než 10 nákupních reklam na mobilu a Ginny Marvin potvrdila tento malý experiment, který má za cíl zlepšit objevování alternativních produktů. Titulek “Sponzorováno” je při skrolování neustále vidět.
Připomeňme si, že:
- Tento experiment byl poprvé spatřen na desktopu v dubnu 2024.
- Tento experiment byl spatřen na mobilu v červenci 2024.
WhatsApp se rozšiřuje do 11 dalších zemí
Google aktualizoval svou stránku s nápovědou k Message assets (také známé jako WhatsApp extensions) a oznámil, že tato rozšíření jsou nyní dostupné v dalších 11 zemích.
Ačkoli je stále v beta verzi, je nyní dostupná v následujících zemích:
- Argentina
- Brazílie
- Chile
- Čína
- Kolumbie
- Hongkong
- Indie
- Indonésie
- Malajsie
- Mexiko
- Peru
- Singapur
- Thajsko
Toto rozšíření umožňuje inzerentům integrovat WhatsApp do svých kampaní, což poskytuje další kontaktní místo pro potenciální zákazníky, aby se spojili s inzerentem.
Pro použití této funkce musí inzerenti:
- Nastavit WhatsApp pro Business.
- Poskytnout aktivní WhatsApp Business číslo během konfigurace message asset.
- Zadát vyhovující úvodní zprávu.
- Zajistit, aby WhatsApp nebyl zmíněn v titulku reklamy, aby se předešlo chybně nasměrovaným kliknutím.
Jen na připomenutí, Message assets byly poprvé zaznamenány v březnu 2024.
Existující doplňkový feed v Google Sheets nelze přidat
Giuseppe Scollo zdůraznil, že není možné nahrát existující doplňkový feed v nové verzi Google Merchant Center připravený v Google Sheets.
Existují tři dostupné možnosti, ale použití předpřipravené tabulky mezi nimi není:
- Použití TXT nebo CSV souboru
- Použití šablony Google Sheet (začínající prázdnou šablonou)
- Přidání produktových dat pomocí API
Naštěstí Emmanuel Flossie natočil video, které vysvětluje obejití problému. Můžete se na něj podívat zde:
Google testuje místní reklamy s galerií ve vyhledávání na desktopu
Ankit Saxena zjistil, že Google v současné době testuje nový formát pro lokální vyhledávací reklamy ve výsledcích vyhledávání na desktopu Google.
Podobný formát byl zaznamenán v sekci místního balíčku v červnu 2024.
Všimněte si rovněž, že Google nahradil Nadpis 2 automaticky městem, ve kterém firma působí (Poole).
Město v nadpisu 2 zaznamenal také Anthony Higman.
Výchozí URL Performance Max byla přemístěna
Proces vytváření kampaní Performance Max má nový design.
Dříve byla finální URL součástí sekce Generování podkladů.
Nyní se však nachází nad sekcí Generování podkladů.
Video lineups nyní dostupné pro Video Views
Adriaan Dekker a Emirhan Bayutmuş objevili, že Google Ads rozšířil svou sadu funkcí pro kampaně „Video Views“. Inzerenti nyní mohou vybrat „Video Lineups“, které byly dříve exkluzivní pro YouTube Select.
Zprávu sdíleli Zeeshan Ali a Adriaan Dekker.
Video partneři pro Demand gen
Nová beta funkce v Demand Gen kampaních nyní umožňuje inzerentům zapnout videopartnery Google, čímž se zvyšuje dosah jejich videoreklam v tomto typu kampaní. Tato možnost je stále ve fázi testování a pomáhá inzerentům spojit se s širším publikem v síti videopartnerů Google. Tuto novinku zdůraznil ÁLvaro López Herrera.
Konec aukčním metrikám v Looker Studiu
Svetlana Durčáková zjistila, že od 24. srpna 2024 nebudou pole Auction Insights k dispozici pro datové zdroje v Looker Studiu. Následující pole budou odstraněna:
- Auction Insight – Doména
- Auction Insight – Prům. pozice
- Abs. horní část stránky
- Míra nad pozicí
- Podíl zobrazení
- Míra přeplnění
- Míra překrytí
- Horní část stránky míra
- Auction Insight – Zobrazení názvu obchodu
- Podíl zobrazení na nákupy
- Podíl přeplnění na nákupy
- Míra překrytí na nákupy
Existující datové zdroje ztratí přístup k těmto polím 23. září 2024.
Aby se předešlo problémům v reportech, uživatelům se doporučuje co nejdříve odstranit tato pole z jejich reportů a grafů.
Auction Insights budou i nadále k dispozici v Google Ads.
Novinky v “For your consideration”
Vypadá, že sekce “For your consideration” zůstává, neboť Google pokračuje v experimentování s touto sekcí. Nedávná aktualizace zahrnuje přidání oddělovače a odkazu “Navštívit stránku”.
Tato sekce byla poprvé spatřena v červenci 2024.
Tuto novinku sdílel Anthony Higman.
Nové konverzní sloupce specifické pro Demand Gen
Dario Zannoni zjistil, že Google spouští sadu nových sloupců specifických pro Demand Gen kampaně týkající se konverzí. Oficiálně jsou tyto sloupce nazývány konverze (Typ kampaně).
Byly vytvořeny, aby pomohly inzerentům měřit konverze kampaní Demand Gen odlišně než u jiných Google kampaní.
Toho je dosaženo:
- zahrnutím vlivu view-through konverzí (VTC)
- izolováním kampaní Demand Gen od zbytku Google ekosystému
To je v souladu s výchozím přiřazováním používaným na jiných reklamních platformách (jako jsou Meta Ads).
Podívejte se na oficiální stránku nápovědy, která je velmi podrobná a obsahuje sekci s často kladenými dotazy.
Reportování produktů podle kategorií
Schopnost analyzovat produkty podle specifických segmentů byla přidána v říjnu 2023, kdy jsme mohli segmentovat podle typů produktů. V listopadu 2023 Google přidal segmentování podle značky a vlastních štítků.
A nyní jsme se dočkali segmentace dle kategorií! Tato funkce je založena na atributu google_product_category, který zařazuje produkty do kategorií podle neustále se vyvíjející produktové taxonomie Googlu.
Pokud není kategorie přiřazena, je produkt v reportu zařazen jako ‘Žádná kategorie‘.
Této novinky si všiml Aleksejus Podpruginas.
Doporučení k opravě chybějících deep linků v GA4
Google Analytics zavedl novou funkci, která identifikuje chybějící deep linky ve vaší aplikaci, aby zvýšila konverze a zapojení. Funkce je dostupná uživatelům, kteří mají propojené své účty Google Ads. Aktualizace zahrnuje stáhnutelnou zprávu, která prioritizuje deep linky, které je třeba opravit.
Upozornění u Demand Gen u cíle bez konverzí
Thomas Eccel si všiml nového upozornění, které se objevuje při tvorbě Demand Gen. Upozornění informuje uživatele, pokud vyberou konverzní akci, která neměla žádné konverze za posledních 7 dní jako cíl kampaně.
Protože generování poptávky závisí na automatizovaných strategiích založených na konverzích, vyžaduje konverzní data, aby se zabránilo provozování kampaně naslepo a aby bylo možné efektivně optimalizovat kampaň.
Sklik
Dva nové články
V srpnu vydal Sklik dva nové články:
- Sklik podporuje 1st party cookies pro lepší výsledky kampaní
- 6 tipů pro efektivní segmentaci vlastních seznamů zákazníků
Seznam přihlášení pro Prestashop
Byl publikován nový modul pro Prestashop, který zprovozní Seznam přihlášení na této ecommerce platformě. Více se dozvíte v oficiálním článku.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře