Google Ads
Google vydal svůj každoroční Ads Safety report. Jen pro zajímavost Google v roce 2021 odstranil 3,4 bilionů inzerátů. Do budoucna zmiňuje globální rozšíření funkce “O této reklamě”, kde je možné zjistit, proč se reklama zobrazila a kdo ji zaplatil.
Úprava plateb
Od 1. června dochází k úpravě stahování finančních prostředků v Google Ads. Dosud to fungovalo tak, že platby probíhaly v konkrétní den v měsíci nebo v momentě, kdy byla překročena hranice platby (cokoliv nastalo jako první). Nově bude Google stahovat peníze první den v měsíci nebo při dosažení hranice platby. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.
Aktualizace odznaků Google Partners
Používáte starý odznak Google Partners na webu, v emailech či jinde? S aktualizací programu v únoru 2022 přišly i nové odznaky. Ty staré jsou již od června neplatné.
Novinky z Google Marketing Live 2022
Dne 26. května 2022 se konalo oficiální představení novinek, akce zvaná Google Marketing Live. Důležitost akce potvrzuje i to, že získala vlastní kartu v Přehledu na úrovni MCC.
Potvrzeny byly novinky pro Performance Max, o kterých jsem psala v dubnu. Dočkají se také svých vlastních doporučení. A co dál?
Něco bylo zcela nové, o něčem jsme už věděli nebo dokonce již používáme. Sepsala jsem zde top věci, které mě zaujaly. Pokud vás zajímá víc než vybrané body zde, doporučuji článek Wordstreamu věnovaný Marketing Live 2022: Vše co musíte vědět a nebo oficiální rekapitulaci týkající se produktů a maloobchodu.
Novinky pro responzivní display reklamy
Responzivní reklamy jsou výchozím formátem pro obsahovou síť od roku 2018, ale větších změn se od té doby nedočkaly. Letos ale přišel jejich čas. Do konce roku bychom se měli dočkat nových vertikálních layoutů, automatické ořezávání obrázků či využívání machine learningu. Inspirovat se při tvorbě reklamě můžete v Creative Inspiration Hub.
Performance Max jako náhrada za Místní kampaň
Při nastavování PMAX kampaně se začala zobrazovat možnost přidat návštěvy obchodů jako cílovou konverzi kampaně.
Lokální PMax získá také tzv. Burst funkci, kdy bude možné přitlačit na hledání nových návštěvníků obchodu.
V druhé půlce roku 2022 bychom se měli dočkat i speciálních funkcí určených pro hotely.
Nová data v sekci Statistiky
Statistiky začnou zobrazovat přehledy nad atribučními cestami, pro rozpočet a vlastní publika. Budou dostupné také na úrovni MCC.
Novinky pro Google Shopping
Do budoucna by mělo být možné vybrat si produkt na Googlu a na jeden klik přejít do objednávkové procesu na eshopu.
Čekají nás také nové formáty pro módu. V USA již fungují. Saijo George narazil na swipovací produktové inzeráty ve vyhledávání na mobilu.
Saijo také zachytil zobrazení produktových inzerátů ve výsledcích vyhledávání v tzv. gridu (mřížce):
Brian Freiesleben zahlédl stejný test na desktopech:
Další novinkou je možnost přidávat k produktům 3D model, díky kterému si uživatelé pomoh produkt prohlédnout ze všech stran už přímo ve vyhledávání.
Produktové feedy budou dostupné také v reklamách v Youtube Shorts.
Automaticky generované podklady pro RSA
V druhé půlce roku 2022 bychom se měli dočkat nového přepínátka u RSA reklam, kdy Googlu dovolíme/zakážeme možnost automaticky generovaných podkladů pro RSA na základě landing page, domény a jiných reklam.
Chat přímo v reklamě
O této funkci jsem psala již v říjnu 2021, ale dostala nový kabát a díky Google Marketing Live víme, že se na ni můžeme opravdu těšit.
Videa v Discovery
Videa se stanou součástí podkladů reklam pro Discovery reklamy. Upoutají tak při brouzdání feedem větší pozornost než statické obrázky.
Customer Match jako signál pro automatické strategie
Pokud ještě do Google Ads nenahráváte publika na základě vlastní databáze emailů, tak neotálejte. Nově Google bude moci tato publika využívat jako signál pro automatické bidovací strategie a usnadnit jim tak dobu učení. Zároveň se jedná o data první strany, takže je bude možné používat i po zániku cookies.
Customer Match jako signál bude spouštěn postupně dle typu kampaně v průběhu tohoto roku:
Snadnější práce s Customer Match
V rozhraní se objevil nový průvodce pro Customer Match. Nově je možné nahrát údaje o zákaznících z datových platforem. Platforem je na výběr spousta, neboť se jedná o integraci přes Zapier. Pokud s Vaším CRM umí Zapier pracovat, je možné přes něj data o zákaznících rovnou nahrávat do Ads.
Změna pojmenování
Google začíná oficiální používat nové názvy některých typů cílení. Např. remarketing se mění na vaše data a z publik jsou segmenty.
Notifikace pro přidání segmentů
V sekci věnované konverzím se začalo zobrazovat upozornění, který vyzývá k nastavení segmentů (= publik).
Konec Smart display
Google v květnu posílal upozornění na konec Smart Display kampaní, které oznámil už loni v červenci. Od srpna už nebude možné tyto kampaně tvořit či upravovat a dojde k automatickému upgradu na tzv. nový Display (standardní obsahová kampaň s aktivním optimalizovaným cílením). Migrace by neměla mít vliv na výkon kampaní.
Nový formát videoreklamy pro desktopy
Google začal testovat nový formát v rámci Video Action kampaně a to na desktopech. Na novinku upozornila Lucie Mifková.
Typ leadů při offline importu
Při offline importu leadů jako konverzí se objevila možnost výběru, zda importujeme kvalifikované leady nebo leady, kteří již konvertovali. Kdysi obě tyto možnosti spadaly pod jednu volbu. Pokud si nastavení neupravíte do 15. června, od července se automaticky zvolí volba leady, které konvertovali. Na novinku upozornil Enrique del Valle.
Videa vytvořená v Google Ads
Při tvorbě videoreklamy se v rozhraní objevila nová možnost přidání videa. Nejen, že můžeme zvolit video z Youtube, což byla dosud jediná možnost, ale také můžeme vybrat video, které bylo vytvořeno přímo v Google Ads.
Zvolíte-li druhou možnost, dostanete se do přímo v Google Ads do YouTube Video Builderu a můžete si video vytvořit na základě předpřipravených šablon.
Testy u produktových inzerátů
Ve výpisu nových emailových zpráv v Gmailu se běžně zobrazují reklamy v textové podobě. Luis Cantero ale zachytil, že se přímo ve výpise zobrazuje i galerie produktů. Není tedy potřeba reklamu otevírat. Předpokládá se, že se jedná o formát v rámci kampaně Performance Max.
Produktové reklamy pro služby
Peter Gažo upozornil na zobrazení “produktových” inzerátů slovenského Slevomatu a to přímo ve vyhledávání. Vzhledem k typu produktu se nemůže jednat o Google Merchant. Předpokládá se, že jde rovněž o formát spadající pod Performance Max.
Označení reklam “Sponzorováno” a favicon
Google testuje označení reklam ve vyhledávání slovem Sponzorováno. Mohlo by tak nahradit tradiční označení slovem Reklama. Screen zveřejnil @BastiirMatt.
Zároveň si u textové reklamy všimněte testu umístění faviconu vedle url.
Experimenty u doporučení
Nově si můžete doporučení ověřit nastavením experimentu na jedno kliknutí přímo v doporučení.
Štítek Nové u doporučení
V sekci Doporučení se u některých doporučení začal zobrazovat štítek Nové. Tento štítek upozorňuje na nové doporučení v účtu. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.
Úprava volby bidovací strategie
Oscar Abad upozornil na úpravu názvosloví při volbě bidovací strategie. Momentálně se běžně setkáváme s přístupem, že vybíráme konkrétní bidovací strategii (Ruční CPC, Cílová CPA atd.) nebo si strategii můžeme zvolit nepřímo volbou podle toho, na co se v kampani chceme zaměřit (konverze, hodnota konverze, viditelná zobrazení). Novinkou je to, že se textace těchto možností upravila. Oscarovi se u Display kampaně nabídlo zaměření na “vysoce kvalitní návštěvnost” = Maximalizace konverzí.
Klíčová slova v revizi nepůjdou do aukce
Reklamy pro klíčová slova, která jsou v revizi, se nebudou vydávat, dokud klíčová slova nebudou schválená. Tato změna se bude do účtů promítat v průběhu měsíců června a července.
Vylepšení designu úpravy reklam
Google potvrdil, že do všech účtů vypustil úpravu editoru reklam. Nepřibyly žádné nové funkce, ale pole jsou širší s většími mezerami pro lepší přehlednost.
Ikona pro rychlou nápovědu
Saijo George upozornil na novou plovoucí ikonu objevující se v online rozhraní, která vyvolá rychlou nápovědu.
Ověření identity v dalších 15 zemích
V dubnu se ověření identity dočkalo 37 zemí, v červnu to čeká dalších 15 zemí. Jedná se o Åland Islands, Caribbean Netherlands, Curaçao, Falkland Islands (Islas Malvinas), French Guiana, Guadeloupe, Guernsey, Martinique, Norfolk Island, Palestine, Reunion, Sint Maarten, St. Barthélemy, Timor-Leste a Western Sahara.
Omezení e-kol v Google Merchant
Prodáváte-li elektrická kola, budete muset od června 2022 přidat na web povinně informaci o maximální rychlosti kola a to v případě, kdy dosahuje rychlosti vyšší než 25 km/h. Bude-li tato informace na landing page chybět, produkt bude v Google Merchant Center zamítnut.
Zamítání účtů z důdovu nesbírání souhlasů
Pokud web inzerenta nebude vyžadovat souhlasy uživatelů např. v případě remarketingových nebo analytických cookies, dojde k zamítnutí Google Ads účtu. Toto pravidla platí od května 2022 pro evroské země.
Povolení kryptoměnových peněženek a směnáren
Google upravuje politiku týkající se kryptoměnových peněženek a směnáren. Od 7. 7. bude možné tyto služby inzerovat, budou-li splněny podmínky.
Emailová upozornění na atribuci na základě dat
Google začal rozesílat emaily jako upozornění, že v některém ze spravovaných účtů je možné aplikovat atribuci na základě dat (a zatím není využita). Pokud do 60 dnů nebude provedena žádná úprava, dojde k automatické aktualizaci modelu.
Problém s API
Ve dnech a 26. dubna měl Google problém s během skriptů díky bugu, který mohl způsobit problémy s reportingem. Problém se týkal nejen skriptů, ale také Google Ads API i AdWords API.
Navyšování CPC díky technické chybě
Google přiznal, že 25. května skupina účtů mimo USA měla problém s nesprávným navyšováním CPC a tedy i útraty. Problém byl ještě ten den vyřešen. Data se pak ale ještě zpětně dopočítávala.
Shoptet podporuje Vylepšené konverze
Ačkoliv se tato novinka netýká vyloženě Google Ads, ale spíše Shoptetu, věřím, že stojí za zmínku. V květnu Shoptet přidal do administrace zaškrtávátko pro aktivaci měření Vylepšených konverzí.
Sklik
Graf s porovnáváním období
Dne 4.5.2022 Sklik představil nový graf. Čekala nás jednak nová vizuální podoba, ale také nová funkce a to porovnávání dat mezi dvěma různými obdobími. Tato úprava je jen prvním krůčkem, naučí se toho víc. Další informace najdete v oficiálním článku.
Cílení na věk
Sklik potichu vypustil možnost cílení na věk uživatele. Tato funkce je zatím v betě a je popsána v Sklik nápovědě vč. formuláře, který je nutné vyplnit pro aktivaci této funkce. Podmínkou pro aktivace je útrata alespoň 20 000 Kč za měsíc a účet aktivní minimálně 1 měsíc. Na tuto novinku upozornil Vojtěch Audy.
Úpravy bidů pro Zboží.cz
Již je možné upravovat bidy pro Zboží.cz přímo v Skliku. Jedná se o připravované Seznam Nákupy, které v dohledné době nahradí produktové kampaně.
Sklik Expert fórum 2022
9. června se uskuteční Sklik Expert fórum 2022. Doufejte tedy, že příští vydání PPC novinek bude v sekci Sklik nabité. 😊
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře