Vyberte stránku

PPC Novinky – Březen 2020

PPC Novinky – Březen 2020

Google Ads

Prodloužení doby schválení u netextových reklam

Vzhledem k současné situaci spojené s koronavirem, která panuje po celém světě, Google upozornil na prodloužení doby schválení netextových reklam. Doporučuje se tedy netextové reklamy nepřepisovat, ale dělat jejich kopii, abyste nezůstali aktivních bez reklam.

Rovněž oficiální podpora Google Ads může být nedostupná nebo může docházet k opožděním.

V Google Merchant se rovněž objevila podobná hláška.

Zároveň také zavedl novou funkci žádosti o manuální revizi přímo v online prostředí viz další novinka. Důvodem byla snaha snížení počtu zaměstnanců na podpoře.

Snadnější žádost o manuální revizi reklam

Na úrovni reklam nově najdete možnost odeslat reklamy k revizi. Dosud toto bylo možné pouze přes podporu, nyní nám k tomu přibylo tlačítko, které by proces mělo urychlit.

Z osobní zkušenosti vím, že podpora již přestala odesílat reklamy k manuální revizi, a místo toho odkazuje právě na tuto novou funkci.

Nejprve reklamy označte a zvolte z nabídky Odvolání proti rozhodnutí ve věci zásad. Následně vyberte, zda jste problém opravili, nebo se odvoláváte proti rozhodnutí a odvolání odešlete.

Google rozdá 340 milionů USD

Celosvětově Google rozdělí 340 milionů USD ve formě kreditu pro Google Ads. Podmínky:

  • malé a střední podnikání
  • mít aktivní účet nejpozději od 1.1.2019

Dalších 200 milionů USD rozdá mezi neziskovky. Více informací se dozvíme v následujících měsících.

Posunutí deadlinu pro paralelní měření pro videokampaně

Vzhledem k aktuální situaci ve světě se Google rozhodl posunout povinnost paralelního měření pro videokampaně. Povinné bude ho zavést od 15. června 2020. Datum se však může ještě podle situace změnit.

Tipy na práci s kampaně v současné situaci

Google zveřejnil ve své nápovědě speciální stránku s tipy, jak nyní přistupovat ke kampaním.

Zákaz inzerce spojené s národními dokumenty

Od 26. května 2020 bude zakázáno v Google Ads inzerování služeb, které občanům poskytuje stát nebo státem oficiálně delegovaná firma. Týká se to například služeb spojených s vydáváním/prodlužováním/náhradou občanských průkazů, pasů, řidičských průkazů, víz, oddacích listů atd. nebo s vyhledáváním informací, které poskytuje stát.

Aktualizace inzerce pro hazardní hry

V březnu Googlu uvolnil inzerci na Kasinové hry pro zábavu a to pro Slovensko, dále pak v Brazílii, Bulharsku, Řecku, Litvě, Rusku a Švédsku. Inzerent ale musí obdržet příslušnou certifikaci služby Google Ads.

Rozšíření portfoliových strategií nabídek

Nově je možné používat v portfoliové strategii nabídek také automatické strategie Maximalizace konverzí a Maximalizace hodnoty konverzí.

Aktualizovaný report Atribuce

Report Atribuce získal nový vzhled, díky kterému je snadnější získat důležité informace na první pohled. Report se skládá ze 4 grafů – počet interakcí, zařízení, atribuční modely a asistující kampaně (názvy ale zatím nejsou oficiálně přeloženy). U každého grafu dole pak najdete odkaz na konkrétní detailní pohled. Report najdete v Nástroje a nastavení => Měření => Atribuce.

Rozšíření reklam o obrázky

Na scénu se vrací rozšíření reklam o obrázky. Narazit můžeme na 2 verze.

První rozšíření je dynamické, kdy se obrázek bere automaticky z landing page. Před aktivací rozšíření je potřeba potvrdit, že inzerent má vlastnická práva k obrázkům nebo povolení je s Googlem sdílet.

Do účtů se ale dostává také verze, kdy obrázek volíme my a nahráváme manuálně.

Úprava nabídek pro Nejnavštěvovanější obsah

V Pokročilých úpravách nabídek u kampaní pro Obsahovou síť a YouTube najdete nově Nejnavštěvovanější obsah. Jednotlivým položkách je možné upravit nabídky v rozsahu 0-500 %.

Novinky v Report Editoru

Report Editor nově dokáže pracovat až s 200 účty najednou. Zvyšuje tak tento limit z původních 10 účtů. Nyní je tedy snadnější a rychlejší analyzovat informace napříč účty.

Vylepšení pro kampaně na mobilní aplikace

Google přidal 4 novinky týkající se inzerce mobilních aplikací:

  • hodnocení výkonu jednotlivých prvků reklamy
  • nové sloupce Zdroj prvku reklamy a jeho poměr
  • zobrazení výkonu v čase
  • náhled reklamy

Nové tlačítko pro feedback v online prostředí

V návrzích na publika bylo zahlédnuta možnost označení publika pomocí palce nahoru a palce dolů. Zpětná vazba slouží k vylepšení user experience online prostředí.

Nový design notifikací

Při kliku na ikonu Upozornění je vyvolán pravý panel, který je kompletně přepracován. Nyní máme možnost seřadit notifikace podle kategorie nebo podle priority a navíc jednotlivá upozornění můžeme ignorovat či odložit o 24 hodin a také dát Googlu vědět, zda ho považujeme za užitečné.

Rozšíření Youtube Lead Form

Youtube Lead Form je zatím v Betě, ale už se dočkalo rozšíření a to o následující pole:

  • název firmy
  • pracovní email
  • pracovní pozice
  • pracovní telefonní číslo

HTML5 pro Smart Shopping

Při tvorbě reklam pro Smart Shopping přibyla možnost přidat HTML5, kde je možné nahrát .zip soubor vytvořený například v Google Web Designeru.

Nový program pro ověřování firem

V březnu Googlu odstartoval nový program Ověřování inzerentů (Business Operations verification program). Inzerenti mohou být dotázáni na jejich podnikatelský model, nabízené služby a jejich vztah s inzerovanými značkami a třetími stranami. Pokud inzerent, který byl ze strany Google vyžádán dodat tyto informace, do 30 dnů nezareaguje, může být jeho inzerce omezena.

Vynucení tučného písma v popisku

Jennifer Clotfelter se podělila o návod, jak zvýraznit důležité argumenty v popisku reklamy pomocí tučného písma. Na stránce Adtools.org vložte text, který chcete zvýraznit a zkopírujte výsledek přímo do reklamy. Každé tučné písmeno zabere 4 znaky.

Doporučení a tmavý režim v aplikaci

V Google Ads mobilní aplikace se objevila sekce s Doporučeními, které se dají přímo z aplikace aplikovat (připomínám, že Doporučení se od června 2020 stanou součástí požadavků pro Google Partners). Tato sekce tam již byla od února, ale Google k této nové funkci vydal oficiální článek až v březnu.

Mimochodem ve stejné aktualizaci aplikaci přibyl také tmavý režim. Zapnout ho můžete v Nastavení.

Google začal vydávat vlastní podcast

Nový podcast zaměřený na digitální marketing najdete ve své oblíbené podcast aplikaci pod názvem Think with Google Podcast. Plánují postupně zveřejnit 6 dílů, každý z nich má mít 20 minut. Pokud bude mít první série úspěch, hovoří se o přípravě série další.

Podpora Google Partner Premier jen pro vybrané

V USA chodí agenturám s odznakem Google Partner Premier email, že od 1.4.2020 již nebudou mít žádného zástupce v Googlu, na kterého by se mohli obracet. Čerpat prý v případě potřeby mohou:

  • z oficiální podpory Google Ads,
  • ze Skillshopu,
  • z Think with Google.

Změna je trvalá. Nemá nic společného s koronavirem a prý ani se změnami, ke kterým má dojít v červnu (aktualizace požadavků na Google Partnery).

Google také uvedl, že nadále bude poskytovat tuto službu ale jen vybraným agenturám.

Jak je to u nás? Pokud si to právě čte někdo z české/slovenské Premier agentury a má nějaké info, ozvěte se do komentářů.

Sklik

Aktualizace pravidel inzerce spojené s rouškami

Vzhledem k aktuální situaci Sklik upravil pravidla inzerce týkající se roušek a podobného zboží.

Nový program Nenecháme vás v tom

Společnost Seznam.cz se rozhodla prostřednictvím nového programu Nenecháme vás v tom pomoci českým firmám a podnikatelům, jejichž podnikání bylo vlivem šíření koronaviru nejvíce zasažené, a to částkou 100 milionů korun prostřednictvím zvýhodněné nebo bezplatné inzerce. Pro aktuální informace sledujte oficiální web programu.

Aktualizace konverzního kódu

Sklik oznámil aktualizaci na nový konverzní kód, který přináší několik výhod týkajících se stability naměřených dat. Stávající kódy přestanou měřit konverze 1. června 2020.

Není třeba zakládat nové konverze. Stačí se podívat do detailu již vytvořených konverzí, kde uvidíte nový aktualizovaný kód.

Nový podcast Nejen o reklamě

V březnu spustil svůj podcast také Seznam. Jmenuje se Nejen o reklamě a najdete ho ve své oblíbené podcast aplikaci. Podcast vychází každý čtvrtek a jednotlivé epizody mají průměrně okolo 20 minut.

Chcete využít současný čas doma efektivněji? Sepsala jsem článek s těmi nejlepšími PPC podcasty!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

2 Komentáře(ů)

  1. Pavel Jartym

    Dobrý den, pokud jde o vynucení tučného písma v popisku, máte s tím nějakou zkušenost? Je zmíněný nástroj použitelný pro české prostředí? Mám dojem, že je tam problém se zobrazováním sykavek.

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Dobrý den, osobně jsem to netestovala, takže nevím. Pokud se do toho pustíte, určitě se ozvěte se zpětnou vazbou 🙂

      Odpovìdìt

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *