Návod: Kontrola pravopisu v Google AdWords Editoru

Při psaní reklam se občas stává, že dojde k překlepu či k pravopisné chybě. Věděli jste, že AdWords Editor nás na chyby může upozornit? Zjistěte, jak na to!

V základu má Google AdWords Editor implementovánu kontrolu pravopisu pro angličtinu, ostatní jazyky je potřeba přidat manuálně a právě to vás naučí tento článek.

Přestože mateřský jazyk ovládáme, překlepy jsou přirozené, takže neváhejte a češtinu si přidejte. Větší přínos získáme v momentě, kdy píšeme reklamy i v jiných jazycích, např. slovensky, anglicky, španělsky apod. Vyhneme se tak ztrátě času při kontrole pravopisu, když si nejsme jisti, protože pomoc najdeme přímo v Editoru.

Jak to funguje?

Do Editoru přidáme slovník, podle kterého bude slova kontrolovat. Díky tomu nás začne upozorňovat na slova, která ve slovníku nemá. To nás ale nespasí v momentě, kdy se jedná o chybné slovo, ale samo o sobě existuje (např. byly/byli).

Rovněž je možné přidávat vlastní slova, které už si pak bude Editor pamatovat a nebude při nich upozorňovat na možnou chybu.

Při pravém kliku na zvýrazněné slovo získáme nabídku slov, kterými můžeme slovo nahradit. Funguje to podobně jako kontrola pravopisu ve Wordu.

Jak kontrolu pravopisu implementovat?

1. Příprava slovníků

V první řadě si potřebujeme stáhnout příslušné slovníky. Češtinu a slovenštinu jsem již nachystala a potřebné soubory si můžete stáhnout zde:

V případě, že potřebujete i další jazyky, vyhledejte si příslušný slovník v rozšířeních pro Open Office, a jazykový slovník si stáhněte. Je potřeba přepsat příponu souboru .oxt na .zip.

Nyní pokračujeme všichni společně. Otevřeme si obsah balíku a extrahujeme soubory s příponou .aff a .dic. Tyto dva soubory musí mít stejný název. Pokud nemají, názvy upravíme pro češtinu například takto cs_CZ.aff a cs_CZ.dic).

2. Nahrání do složky Editoru

Máme-li tyto dva soubory připraveny, můžeme je nahrát do složky s Editorem. Pro Windows si otevřeme následující umístění na pevném disku:

C:\Users\(Vaše jméno)\AppData\Local\Google\AdWords Editor\(aktuální verze AdWords Editoru)\locale\dictionaries

Složka AppData bývá skrytou složkou, proto pokud ji nevidíte, zobrazte si skryté soubory.

Pro Mac se jedná o toto umístění:

/Applications/Google\ AdWords\ Editor.app/Contents/Versions/(aktuální verze AdWords Editoru)/Google\ AdWords\ Editor.app/Contents/locale/dictionaries

Soubory .aff a .dic vložíme do složky dictionaries.

Základ je hotov. Nyní jen musíme Editoru říci, jaký jazyk chceme použít.

3. Nastavení v Editoru

Otevřeme Google AdWords Editor, přejdeme do Nastavení => Nastavení na hlavním přehledu nebo Nástroje => Nastavení v konkrétním účtu, zvolíme záložku Stáhnout a zobrazit a tam si vybere jazyk, který momentálně chceme používat. A je hotovo!

V případě práce s účty v různých jazycích, je potřeba slovníky vždy manuálně přepínat podle účtu, se kterým právě chceme pracovat.

Jak vypadá výsledek?

V praxi pak uvidíme takto jemně podržená slova v případě, že je slovník nezná.

Nepodařilo se vám kontrolu pravopisu implementovat? Dejte vědět a pokusím se pomoci.

Mohlo by vás zajímat:

Napsat komentář

Tvá emailová adresa nebude publikována. Zadej své jméno, email a komentář.