Návod: Jak propojit Google Merchant a Prestashop bez feedu

V říjnu 2016 Google oznámil své partnerství s Prestashopem. Odpadá tak potřeba generovat feed, čímž se tvorba Google Merchant a s ním spojených Google Shopping kampaní pro eshopy běžících na Prestě výrazně zjednodušila. Jak tyto dva systémy propojit? 

Pokud Prestashop používáte, není již potřeba shánět modul, který se bude starat o generování validního feedu pro Google Merchant. Systémy se vzájemně propojí a produkty se budou aktualizovat automaticky.

Poznámka: Google toto partnerství uzavřel nejen s Prestashopem, ale také s Magentem a BigCommerce.

Jaké jsou požadavky na propojení?

  1. Eshop musí běžet na Prestashopu 1.4 a novější
  2. Jsou podporovány pouze eshopy s platným certifikátem SSL

Pokud nesplňujete výše uvedené požadavky, nebude možné Prestashop a Merchant Center propojit.

Propojení zatím bohužel nepodporuje Merchant účet více klientů. Budete-li chtít vytvořit nový účet, musíte používat nový email, který dosud nemá přiřazen žádný Google Merchant účet. V případě již existujícího Merchant účtu se budete muset přihlásit přímo.

Jdeme na to…

Nejprve si musíme stáhnout oficiální modul Google Shopping, který je k dispozici na Prestashop Addons Marketplace zdarma.

Google Shopping modul

Tento modul následně nainstalujeme do Prestashopu a přejdeme do jeho konfigurace.

Google Shopping modul v Prestahopu

Nyní se nám zobrazí stránka popisující Shopping kampaně a Google Merchant. Zde klikneme na tlačítko Spustit.

Google Shopping modul

Zde přichází do hry Google Merchant. Jsme přesměrování do Merchantu. Zde máme možnost založit si nový účet nebo použít účet již existující (znovu upozorňuji, že nelze použít účet více klientů). Zvolíme dle potřeby.

Jakmile vstoupíme do Merchant účtu, došlo k propojení. Bohužel pracovníci UX týmu v Googlu zapomněli uživatele informovat o úspěšném dokončení procesu. Zda vše proběhlo v pořádku si můžeme zkontrolovat v „Propojení účtů“, které najdeme vpravo nahoře kliknutím na tři tečky. Tam se přepneme na záložku „Elektronický obchod“, kde bychom měli vidět, že je Prestashop úspěšně propojen.

Propojení účtů - Elektronický obchod

Zde ale proces ještě nekončí. Abychom mohli publikovat produkty v Google Shopping kampani, musíme ještě vytvořit „Zdroj“ a to kliknutím na „Vytvořit zdroj“ v záložce „Elektronický obchod“ (je vidět na předchozím screenu) nebo klasicky v „Produkty“ => „Zdroje“.

V prvním kroku vyplníme vše tak, jak jsme zvyklí. Liší se až druhý krok, kde je potřeba zvolit „Import z platformy elektronického obchodu“. Ve třetím kroku opět vyplníme vše podle potřeby a potvrdíme. Pokud je to poprvé, co zdroj tvoříte, inspirujte se ze screenů níže.

Nyní přichází rovněž dosud neznámé okno, kde musíme zkontrolovat a případně přiřadit parametry z Prestashopu ke značkám Google Merchant feedu, aby se údaje správně spárovaly. Následně nastavení potvrdíme a zdroj máme vytvořen.

Teď následuje čekání na to, až systém produkty zpracuje. To trvá až 3 dny. Po tuto dobu uvidíte v detailu zdroje informaci „Probíhá zpracování… (Zpracováno 0)“. Jakmile bude proces dokončen, zpráva se změní na „Počet zpracovaných položek: X“ a můžete začít s Google Shopping kampaněmi.

AKTUALIZACE: Bohužel Google na Evropu při tvorbě modulu nemyslel a do Merchantu posílá ceny bez DPH. To znamená, že v reklamách se také zobrazují ceny bez DPH. Snad brzy vyjde aktualizace modulu, která toto napraví.

Pokud máte k procesu jakékoliv dotazy nebo potřebujete s nastavením pomoci, zanechte komentář zde u příspěvku nebo se na mě neváhejte obrátit.

Mohlo by vás zajímat: