Návod: Jak přepnout automatické platby na manuální v Google AdWords

Potřebujete změnit způsob platby za vaše prokliky? Nevíte jak na to? Jak na změnu plateb z automatických na manuální v prostředí Google AdWords je na fóru opakující se dotaz, proto jsem se rozhodla na toto téma napsat článek.

Při nastavení fakturace v nově vytvořeném účtu Google AdWords si také vybíráme, jakým způsobem budeme naši útratu za prokliky platit. Můžeme se rozhodnout mezi automatickými platbami, kdy hradíme cenu prokliků zpětně, nebo manuálními platbami, kdy platíme dopředu a reklamy se zobrazují do vyčerpání nabitého kreditu.

Změna z manuálních plateb na automatické je jednoduchá. Stačí se přepnout vpravo nahoře přes ikonu nářadí (Nástroje, fakturace a nastavení) do Nastavení => Fakturace a platby. V levém menu zvolte Nastavení a klikněte na tužku u Nastavení plateb a přepněte na Automatické platby.

Přepnutí na automatické platby

Problém však nastává v opačném případě. Při přechodu z automatických plateb na manuální musíme udělat několik kroků, abychom docílili kýženého výsledku.

1. Uhradit dluh

Nejprve je potřeba zjisti, zda je váš účet v plusu nebo jestli Googlu dlužíte. Vzhledem k aktuálnímu nastavení automatických plateb, kdy se platí zpětně, je velmi pravděpodobné, že máte u Googlu dluh. Stav svého účtu najdete vpravo nahoře přes ikonu nářadí (Nástroje, fakturace a nastavení), Nastavení => Fakturace a platby.

Nahoře v části Váš zůstatek vidíte vpravo velké číslo, které představuje zůstatek účtu. Pokud je zůstatek:

  • pozitivní – jedná se o dluh a musíte tuto částku Googlu doplatit
  • negativní – jste v plusu

Zůstatek účtu v Google AdWordsMimo dluh je také Googlu třeba přidat prostředky navíc, které odpovídají vaší útratě v AdWords za posledních 7 dní. Tento „bonus“ vám bude následně připsán ve formě kreditu, ze kterého budete čerpat po přepnutí na manuální platby. Cílem je, aby se po přepnutí kampaně nezastavily z důvodu nulových peněžních prostředků.

Dluh + útratu za posledních 7 dní můžete uhradit použitím tlačítka Provést platbu.

2. Požádat podporu o přepnutí

Jakmile jste v plusu, můžete kontaktovat Google AdWords podporu a požádat je o přepnutí z automatických na manuální platby. Kontaktovat je můžete například telefonicky, emailem nebo prostřednictvím chatu. Zkrátka jakoukoliv pro vás dostupnou metodou.

Věděli jste, že manuální platby jsou dostupné pouze ve vybraných zemích? Zbytek světa musí povinně používat platby automatické.

Doufám, že se vám změna na manuální platby povedla. Pokud máte dotazy, neváhejte níže přidat komentář nebo mi napište.

Mohlo by vás zajímat:

Napsat komentář

Tvá emailová adresa nebude publikována. Zadej své jméno, email a komentář.