Jaká byla eShow 2016?

Ve dnech 16. a 17. 3. 2016 se v Barceloně konala e-commerce konference eShow 2016, které jsem se zúčastnila již třetím rokem. Co jsem se letos zajímavého dozvěděla?

eShow je plná inovací ve světě online nakupování. Dozvíte se tam novinky ohledně tvorby eshopů přes formy obalových materiálů pro zboží (s cílem překvapit zákazníka nejen obsahem balíčku, ale také samotným zabalením), logistiku atd.

Jak na profesionální produktovou fotografii?

Skvělou prezentaci měl Tomás Escudero ze španělského zastoupení polské firmy Orbitvu ohledně moderních foto technologií určených (nejen) pro eshopy. Víme, že použít fotografie od dodavatele umí každý. Správnou cestou je se odlišit. Jste-li eshop, který má sklad s produkty nebo jste přímo výrobce, může se vám hodit některý z výrobků této firmy. Jedná se o profi fotografická zařízení, které umí rychle a profesionálně vyfotit Vaše zboží a během několika sekund již mohou být fotky online. Rovněž umí udělat také 360° foto, které umožní návštěvníkům prohlédnout si produkt opravdu ze všech stran. Výrobky této firmy jsou původem z Polska a mají zastoupení v několika státech a to vč. České republiky.

Jak přenést zážitek z nákupu z online do offline

Iago Oro, zástupce společnosti Prodware, řekl několik zajímavých myšlenek v průběhu své prezentace. Představte si, že si jdete do obchodu vybírat nový oblek. S prodavačem řešíte velikost, barvu, vyzkoušíte si různé obleky, v obchodě strávíte hodinu a nakonec se rozhodnete, že si to ještě promyslíte. Ovšem za 2 hodiny se rozhodnete do obchodu vrátit a některý z obleků si donést. Nechcete ale už znova s prodavačem řešit jednotlivé parametry a strávit tak v obchodě opět další hodinu. Očekáváte od něj, že si to bude pamatovat. To samé očekávají také uživatele internetu. Když si na eshopu vybírají nějaký výrobek a po čase se vrátí, nechtějí začátek zase od nuly. Nabídněme jim tedy zboží, které již navštívili, přímo po jejich vstupu na náš eshop. Neukazujte tedy všem návštěvníkům stejný obsah, ale personalizujte!

Další zajímavým faktem je, že průměrný retailový klient používá ve svém nákupním procesu 6 různých kanálů (pc, mobil, facebook, instagram, email, telefon atd.).

V průběhu prezentace rovněž uvedl, že zanikají vztahy B2B či B2C a začíná se hovořit o H2H, tedy „human to human“.

Zlepšete SEO a prodeje díky názorům vašich klientů

V přednášce zaměřené na SEO uvedl Alejandro Ferrari z firmy Opiniones Verificadas, že bychom neměli využívat služeb pro získávání recenzí našich zákazníků a vlastně jim tak poskytovat obsah zdarma, ale měli bychom proto mít vlastní řešení na našem webu. Recenze jsou tak naším vlastním a neduplikovaným obsahem a tedy posilují SEO.

Jak na optimalizaci CPC v Google Shopping

Zástupce firmy Whoopapp, Antonio Olmeño, nabádal účastníky k implementaci kampaní Google Shopping a zmínil rozdíl mezi způsobem bidování v klasických textových kampaních vs. Google Shopping. U Google Shopping platí, že čím menší CPC nastavíme, tím budou termíny, na které se produkt aktivuje, relevantnější. Takže při bidu v hodnotě pár desítek haléřů se produkt aktivuje na termín, který obsahuje konkrétní číslo modelu (např. Sony ILCE-7B), zatímco při použití několika korun se produkt aktivuje i na obecný termín (např. fotoaparát).

Online prodej na marketplaces v zahraničí

Sandra Casas z firmy Lengow hovořila o tom, jak začít prodávat na marketplaces po celém světě. Jejich software umožňuje během rychlého nastavení začít prodávat vlastní produkty v zahraničí a to nejen na marketplaces v rámci EU, ale také v USA, Číně, Japonsku, Rusku a v dalších zemích.

A co to marketplaces vlastně jsou? Jedná se o e-commerce web, který sdružuje prodejce na jednom místě. Příkladem je např. Amazon, eBay, Rakuten, Tesco UK, Privalia, Zalando a spousta dalších. Existují marketplaces obecné, kde se prodávají veškeré druhy zboží, ale také specializované například jen na módu, elektroniku a podobně.

Sandra rovněž uvedla, že 84 % z evropských online zákazníků nakupují online na eshopech z jiných států, než ze kterého daný zákazník pochází.

eShow je skvělá konference plná zajímavých přednášek a workshopů, ale také stánků inovativních firem. Pár přednášek bývá v angličtině, ale bez španělštiny se jinak bohužel neobejdete. eShow se koná nejen v Barceloně, ale také v Madridu, Mexico City, São Paulu či v Bogotě. Pokud Vás zajímá více o průběhu eShow, projděte si hashtag #eShowBCN16.

Uvažujete navštívit eShow 2017 v Barceloně nebo stihnout ještě letos některé z ostatních měst? Poradím, pomůžu… ozvěte se 🙂

Mohlo by vás zajímat:

Napsat komentář

Tvá emailová adresa nebude publikována. Zadej své jméno, email a komentář.