Google Ad Grants: info pro neziskové organizace

Google Adwords představuje platformu pro placené reklamy na Googlu, ovšem věděli jste, že existuje program Google Ad Grants určený pro neziskové organizace, kdy za vás náklady na reklamu platí Google?

Reklama na Google zdarma… opravdu?

Ano, je to tak. Abyste se mohli stát součástí programu Google Ad Grants, musíte splnit několik podmínek a také kampaně mají určitá omezení, ovšem ten, kdo platí za prokliky, je Google a z kapsy vaší neziskovky tak nepadne ani koruna a vy získáte relevantní návštěvnost bezplatně.

Kdo se může zúčastnit Google Ad Grants?

Tento program pro bezplatnou inzerci v rámci Google Adwords je určen pro neziskové organizace, které musí:

  • být charitativní organizaci podle definice charitativní organizace dle českého práva a to s platným a aktuálním statusem,
  • potvrdit prohlášení o nediskriminaci a přijetí a použití daru, které je v přihlášce požadováno,
  • provozovat fungující webovou prezentaci s podstatným obsahem.

České právo definuje charitativní organizaci následně:

Organizace v České republice, jež má v úmyslu se zúčastnit programu Google Ad Grants, musí být organizací nevýdělečnou, založenou v České republice a zapsanou jako občanské sdružení, obecně prospěšná společnost, nadace či nadační fond.

Účastníkem Google Ad Grants se nemohou stát:

  • vládní subjekty a organizace,
  • nemocnice a lékařské skupiny,
  • školy, centra péče o dítě, akademické instituce a univerzity (dobročinné sekce vzdělávacích organizací se zúčastnit mohou) – pro tyto má Google vlastní program Google for Education.

Jak se přihlásit do programu?

Splňujete podmínky pro účastníky a chcete se do programu přihlásit? Přejděte na přihlášku Google Ad Grants přímo na stránkách Google a pravdivě ji vyplňte. Budete potřebovat vytvořený účet v Adwords, jehož měna bude nastavena na americké dolary nezávisle na tom, ve které zemi působíte, a rovněž účet nesmí obsahovat vaše fakturační údaje. Dále po vás bude Google vyžadovat základní informace o organizaci, popis čemu se věnuje a na co chcete prostředky Googlu využít. Doporučuji doložit veškerou dokumentaci (v přihlášce je možno připojit přílohy), kterou máte k dispozici, a sdělit co nejvíce informací.

Podmínky pro účastníky programu

Po odsouhlasení vaší přihlášky se stáváte účastníkem programu, ovšem aby vám status nebyl odebrán, musíte dodržovat několik podmínek:

  • reklamy musí odkazovat pouze na tu doménu (URL adresu vašeho webu), která byla uvedena v přihlášce
  • organizace je povinna se minimálně jednou měsíčně do účtu přihlásit a nejméně jednou za 90 dní provést nějakou změnu
  • komerční inzerce není povolena, veškeré prodeje a tržby musí sloužit výlučně k podpoře vašeho programu
  • reklamy nesmí odkazovat na stránky, které slouží primárně jako odkazy na jiné weby
  • váš web nesmí obsahovat reklamy služeb Google Adsense ani reklamní odkazy přidružených subjektů

Google Ad Grants je Google Adwords pro neziskové organizace, a pokud patříte dle českého práva mezi neziskovku, určitě se zaregistrujte. Získáte tak možnost dát vědět relevantnímu publiku o činnosti vaší neziskové organizace a to zdarma.

Mohlo by vás zajímat:

2 komentáře k Google Ad Grants: info pro neziskové organizace
  1. […] v rámci Google Ad Grants jsem se věnovala ve dvou článcích – jeden určený pro neziskovk... hanakobzova.cz/google-ad-grants-tvorba-a-optimalizace-uctu

Napsat komentář

Tvá emailová adresa nebude publikována. Zadej své jméno, email a komentář.