Google Ad Grants: info pro marketéry

V minulém příspěvku, který jsem věnovala neziskovým organizacím, jsem popsala program Google Ad Grants, tedy bezplatnou reklamu Google Adwords pro neziskové organizace. Mnohdy však vedení neziskovek nemá představu, co takové reklamy na Googlu obnášejí a zavolají si na pomoc PPC specialistu, pro kterého je určen tento druhý díl seriálu o Google Ad Grants. Co byste měli o správě Google Ad Grants kampaní vědět?

Požadavky a omezení Google Ad Grants účtu

Vzhledem k tomu, že náklady na reklamu platí neziskovým organizacím Google, je jasné, že chce mít určitou kontrolu, jak jsou jeho peníze využity.

Seznam pravidel a omezení, se kterými musí PPC marketér počítat, když se pustí do práce s účtem Adwords neziskové organizace:

Na úrovni účtu a webu

  • je povinností se minimálně jednou za 30 dní do účtu přihlásit (přihlášení přes MCC se nepočítá) a jednou za 90 dní provést nějakou změnu v účtu na základě jeho výkonu, tedy účet nějakým způsobem optimalizovat
  • váš web nesmí využívat služby Google AdSense ani reklamní odkazy přidružených subjektů

Na úrovni kampaně

  • denní rozpočet je omezen na 330 $, což měsíčně odpovídá na cca 10 000 $
  • kampaně musí být zaměřeny pouze na vyhledávání s cílením na klíčová slova a bez možnosti zobrazení u partnerů ve vyhledávání

Na úrovni sestavy

  • klíčová slova musí být relevantní k činnosti neziskové organizace
  • maximální CPC je 2 $
  • k dispozici jsou pouze textové reklamy
  • reklamy na finanční produkty, reklamy se žádostí o věnování auta či nemovitosti a podobně nejsou povoleny
  • text reklam musí pojednávat o aktivitách neziskové organizace, komerční inzerce je povolena pouze v případě, kdy její tržby slouží výhradně k podpoře činnosti organizace
  • reklamy mohou odkazovat pouze na URL adresu webu uvedenou v přihlášce v programu
  • reklamy nesmí odkazovat na stránky, které primárně slouží jako odkazy na jiné webové stránky

Program Grantspro

Grantspro je nadstandardní úrovní Google Ad Grants, který navýší rozpočet na reklamy na 40 000 $ pro účastníky, kteří splní podmínky.

Jak získat Grantspro?

Pro získání vyššího rozpočtu musí Google Adwords účet neziskové organizace splňovat následující podmínky:

  • mít nainstalováno měření konverzí a úspěšně změřit alespoň jednu konverzi (touto konverzí musí být významná akce, nikoliv pouhé zobrazení stránky)
  • během uplynulých 6 měsíců došlo alespoň 2x ke kompletnímu vyčerpání měsíčního rozpočtu (nemusí být po sobě jdoucí)
  • za posledních 6 měsíců musí být CTR minimálně ve výši 1 %

Pro získání Grantspro musí účastník splňovat podmínky pro účast v rámci Google Ad Grants a dále zaslat online přihlášku, kde zdůvodní, k jakému účelu získané dodatečné prostředky použije. Dále musí organizace stanovit zodpovědného pracovníka, který se bude o účet minimálně jednou za dva týdny starat a rovněž je povinností vyplnit jednou ročně dotazník a souhlasit se sdílením údajů o konverzích a dopadu inzerce.

Doufám, že shrnutí požadavků programů Google Ad Grants a Grantspro vám pomůže se rychleji zorientovat v prostředí daných omezení. Považujte tento post za cheatsheet, ke kterému se můžete vždy vrátit 🙂 

Mohlo by vás zajímat:

4 komentáře k Google Ad Grants: info pro marketéry
  1. […] Ad Grants jsem se věnovala ve dvou článcích – jeden určený pro neziskovky, druhý pro ma... hanakobzova.cz/google-ad-grants-tvorba-a-optimalizace-uctu
  2. Mirek Odpovědět

    Ahoj, chápu to správně, že není povolená obsahová síť? To potom nemá přeci vůbec smysl

    • hanakobzova Odpovědět

      Ano, přesně tak. Google Ad Grant je určeno pouze pro vyhledávání… smysl to má, neboť kdo ti dá dneska zdarma peníze na reklamu? Proto by toho měly neziskové organizace využít a navíc my marketéři si můžeme dovolit použít obecnější klíčová slova, protože to zkrátka platí Google. Samozřejmě, kdyby byl povolen i display, to už by pak byl jiný kalibr, ale nikomu není bráněno, aby si otevřel druhý klasický účet s displayem a za něj platil běžným způsobem.

Napsat komentář

Tvá emailová adresa nebude publikována. Zadej své jméno, email a komentář.