Vyberte stránku

Doprava v Google Merchant Center nově pro ČR

Doprava v Google Merchant Center nově pro ČR

Dne 15. 6. 2015 zveřejnil Google na svém oficiálním blogu informací o rozšíření požadavků na zdroj produktů pro Google Merchant Center pro Českou republiku. Co to pro nás znamená? 

Pro feedy cílené na Českou republiku musíme začít uvádět také ceny dopravy a to proto, že se Google rozhodl zobrazovat cenu produktu vč. částky za dopravu.

Výhodou je, že koncový zákazník uvidí částku vč. dopravy, a proto nebude docházet k situacím, kdy eshop láká na sice levnější produkt, ale jeho cena za jeho dopravu je mnohem vyšší oproti konkurenci. Náklady na dopravu se tak stávají dalším ovlivňujícím parametrem v boji o zákazníka.

Máte více možností dopravy?

Do Google Merchant Center byste měli aplikovat ten nejlevnější způsob dopravy, který ale Vaše zboží doveze zákazníkovi až do domu. Nemůže se tedy jednat o metody dopravy, kdy si zákazník zboží někde vyzvedne, takže vlastní pobočku ani výdejní místa typu Uloženka do Google Merchant Center neuvádějte.

Jak implementovat dopravu do Google Merchant Center?

Náklady na dopravu můžete implementovat na dvou úrovních:

  • na úrovni účtu Google Merchant Center
  • na úrovni produktů v rámci feedu

Cena za dopravu na úrovni produktů ve feedu má automaticky přednost nad cenami stanovenými na úrovni účtu.

Doprava na úrovni účtu

K samotnému nastavení se dostanete v levém menu přes Nastavení => Doprava. Ujistěte se, že před klikem na “+ Způsob dopravy” je zvolena “Česká republika” v pravém horním rohu.

Při tvorbě způsobu dopravy je nabízeno několik možností:

  • fixní částka z ceny produktu
  • fixní procento z ceny produktu
  • ceník (viz níže)
  • pravidla (viz níže)

Ceník je jednoduchá tabulka rozsahů, kterou je potřeba předem nakonfigurovat ve Sdílené knihovně (druhá záložka nahoře na stejné stránce). Rozsahy můžete stanovit podle ceny produktu, jejich váhy v kg nebo lbs a nebo pomocí přepravního štítku, který musí být předem implementován ve feedu.

Pravidla se podobají ceníku, ale oproti ceníku je možné použít více dimenzí a nastavit tak pokročilé účtování dopravy.

Doprava Google Merchant v administraci

Většina eshopů si vystačí s prvními třemi možnostmi.

Doprava na úrovni produktů ve feedu

U specifikace feedu pro dopravu se setkáváme se subatributy. Tedy v buňce můžeme mít více než jednu hodnotu.

Atribut shipping má 4 subatributy, z toho jen 1 je povinný:

  • country – země (volitelný) – uvádí se pomocí standardu ISO 3166 (např. 103,51 CZ)
  • region – zeměpisná oblast (volitelný) – nezajímavé, platí pouze pro USA, Austrálii a Japonsko
  • service – doručení (volitelný) – název způsobu dopravy (např. pozemní přeprava)
  • price – cena (povinný) – cena dopravy vč. DPH (např. 103.85 CZK)

Jak nastavení vypadá ve spreadsheetu?

Doprava Google Merchant ve SpreadSheetu

Jak nastavení vypadá v XML?

Doprava Google Merchant v XML

A co vy? Už jste nastavili dopravu pro všechny své účty v Google Merchant Center?

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *