Co je Criteo a jak s ním začít?

O Criteu se u nás mluví jen výjimečně. Co to tedy je a jaké jsou požadavky na to, abychom mohli začít s propagací s tímto systémem?

Criteo vzniklo již před 12 lety ve Francii jako první nástroj zaměřený na retargeting. Jde o technologickou společnost, která umožňuje firmám vytvořit personalizovanou reklamu zacílenou na uživatele, kteří již navštívili inzerentův web, ale neprovedli požadovanou akci (např. nákup). Díky inteligentním algoritmům se učí z chování uživatelů na webu a podle toho rozhoduje, co, kde a komu zobrazí. Bannery zobrazuje ve své obsahové síti s cílem dostat uživatele zpět na náš web a požadovanou akci vykonat.

Obsahová síť, se kterou Criteo pracuje, je nejen Google Display Network (obsahová síť dostupná z Google Adwords), ale také většina RTB platforem (Pubmatic, Rubicon atd.), Facebook a také má svou vlastní síť publisherů. Jeho dosah je tedy velmi široký.

Typickým zákazníkem Critea jsou eshopy, srovnávače nebo sektor cestování.

Jak začít?

K tomu, abychom s Criteem mohli pracovat, je zapotřebí mu sdělit následující data:

  • počet unikátních uživatelů webu za měsíc (je doporučováno mít alespoň 40 000, dříve se na ně nemá velkou cenu obracet)
  • konverzní poměr webu
  • průměrná hodnota košíku
  • cíl (může být postaven na CPA, ROI apod.)

Na základě těchto údajů Criteo provede interní výpočet, zda je jejich systém vhodným řešením a dokáže být za daných podmínek rentabilní. Pokud ano, je možné začít s reklamou.

Co je potřeba při startu zajistit?

Pokud jsou splněny podmínky pro začátek spolupráce, je zapotřebí vyřešit 2 věci:

  1. dodat feed s produkty (nejlépe splňující specifikaci pro Google Merchant)
  2. implementovat kód do zdrojového kódu na web

Jak Criteo funguje?

Na web je potřeba umístit jednoduchý automatický kód. Není tedy třeba doplňovat dynamické proměnné jako například u remarketingového kódu pro Google Adwords.

Systém sám rozpozná, na jaké produkty se uživatel díval. Také uzná za vhodné, kolikrát si může dovolit reklamu uživateli zobrazit nebo např. výši ceny za proklik pro jednotlivá umístění. Ano, je to tak trochu černá skříňka, ale inzerent rozhoduje o tom, kolik chce do systému investovat a také o výši maximální ceny za proklik.

Samotné kreativy tvoří grafik z Critea. Ten na základě designu webu vytvoří dynamické bannery a pošle předem ke schválení.

Je třeba také počítat s tím, že systém se ze začátku učí, proto se doporučuje počítat se 2-3 měsíci testovacího období a teprve potom se zamýšlet, zda je pro nás Criteo rentabilní nebo nikoliv.

Jak funguje Criteo

Jak funguje Criteo, zdroj: criteo.com

Kolik Criteo stojí?

Criteo nakupuje umístění za CPM (cena za tisíc zobrazení), ale prodává za CPC (cena za proklik). Je tedy motivován k tomu, aby zobrazoval právě takové produkty, na správných místech ve správnou dobu, aby byla reklama pro uživatele atraktivní a udělali klik.

Výše CPC závisí na 3 faktorech:

  • země, na kterou cílíme
  • sektor (e-commerce, srovnávače, cestování)
  • sezónnost

Doporučovanou výši CPC na vaší míru vám sdělí při startu spolupráce.

Za používání systému se neplatí žádný fixní měsíční poplatek a ani nic podobného, platíme pouze za prokliky. Rovněž tam není žádný závazek a spolupráci můžeme ukončit kdykoliv.

A funguje to?

Criteo používá po celém světě přes půl milionu webů. V České republice jich je přes 500, na Slovensku více něž 150 (zdroj). Má zkušenost je, že s e-commerce umí velmi dobře pracovat a výsledky jsou pozitivní. Přečíst si můžete zkušenost ze sektoru slevových portálů, kterou sepsala Jana Bačová v článku Příručce marketéra pro Tyinternety.cz

Splňujete podmínky a chcete Criteo vyzkoušet? Napište mi!

Mohlo by vás zajímat:

Napsat komentář

Tvá emailová adresa nebude publikována. Zadej své jméno, email a komentář.