Bing reklamy: jak se stát expertem

Vyhledávač Bing a tedy i Bing Ads na českém trhu nemají téměř žádnou sílu, ovšem jakmile jako PPC specialista získáte mezinárodního klienta, znalost Bingu je potřeba. Co obnáší stát se expertem na Bing Ads?

Bing Ads je reklamní platforma podobná Google Adwords určená pro vyhledávač Bing. V porovnání s Google Adwords je zatím stále pozadu, ovšem vývojáři neustále přidávají nové funkce a snaží se svou konkurenci dohnat.

Kdo se může stát Bing Ads Accredited Professional?

Bing Ads Accredited Professional, tedy akreditovaným profesionálem na Bing reklamy, se může stát kdokoliv, kdo:

  1. spravuje účet na Bing Ads po dobu minimálně 30 dní,
  2. úspěšně absolvuje test.

Pro zapojení se do programu je potřeba vytvoření nového účtu, ke kterému můžete použít váš běžný email. Pokud se tento liší od emailu, který používáte pro správu Bing reklamy, budete potřebovat také ID tohoto Bing účtu. Následně po vás bude chtít Bing vyplnit základní informace pro váš profil a poté se již můžete pustit do samotného testování.

Jak Bing Ads certifikace vypadá?

Test, kterým je potřeba projít, má 100 otázek. Na dokončení testu mají účastníci 2 dny a 12 hodin, celkem 60 hodin, během kterých mohou test kdykoliv přerušit, příp. vypnout počítač a k testu se vrátit třeba až další den. Počet těchto návratů k testu je neomezený.

Test obsahuje otázky následujícího typu:

  • pravda/nepravda
  • jedna odpověď správná
  • více odpovědí správných (v zadání je uveden počet správných odpovědí)

Bing-Ads-certifikace-test

Aby byl test považován za úspěšně vykonaný, je potřeba správně odpovědět na 80 % otázek, tedy minimálně 80 ze 100. Jakmile test úspěšně dokončíte, můžete začít používat Bing Ads Badge (odznak) a také vám bude vystaven certifikát Bing Ads Accredited Professional s vaším jménem. Certifikace je platná 1 rok, před vypršením platnosti certifikace vás bude Bing předem informovat.

A nyní to nejdůležitější: certifikace Bing Ads Accredited Professional je zdarma. Možná pro některé ale špatnou zprávou bude to, že test nelze vykonat v češtině, ovšem když jste schopni spravovat reklamy v prostředí Bingu, cizí jazyk by ani v průběhu testování neměl být problém.

Po úspěšné certifikaci vás Bing zařadí do svého Membership directory (Seznamu profesionálů), kde mohou ostatní najít váš profil. Podívejte se na můj Bing Ads profil . Bohužel Česká republika spadá pod země Others, tedy Ostatní, takže filtrovat profesionály z ČR není tak jednoduché, s čímž klesá pravděpodobnost, že vás v seznamu někdo objeví.

Bing reklamy - seznam profesionálů

V případě, že u testu neuspějete, můžete ho zopakovat kdykoliv budete chtít. Není potřeba na nic čekat či platit.

Jak se na test připravit?

Bing Ads Accredited Professional program nabízí online a zdarma tréninkové materiály, které doporučuji před testem projít. Dále toto tréninkové centrum nabízí také videa o celkové délce více než 5 hodin, ale podle mého názoru jsou nejlepší praktické zkušenosti než studium teorie, proto pokud se považujete za pokročilého PPC specialistu a umíte se pohybovat v Bingu, tak si projděte akorát textové materiály pro osvěžení znalostí.

Jak se test liší od Google Adwords certifikace?

Jak certifikace pro Bing reklamy, tak certifikace Google Adwords jsou zdarma, ovšem najdeme mezi nimi několik rozdílů. Zde takový malý souhrn:

  • Bing má pouze 1 test, zatímco u Google Adwords musíte splnit minimálně dva testy, abyste se stal certifikovaným expertem
  • u Bingu lze certifikaci přerušit a později se k ní vrátit, u Adwords test přerušit nelze
  • Bing test obsahuje několik typů otázek, zatímco u Adwords se setkáme pouze s otázkami s jedinou správnou odpovědí
  • Bing při testování nabízí tlačítka „Předchozí“ a „Další“ pro přepínání mezi otázkami, zatímco u Adwords není možné se mezi otázkami přepínat
  • Bing nabízí možnost označit otázku pro revizi před ukončením testu, Adwords podobnou funkci nenabízí

Vlastní zkušenost s certifikací pro Bing reklamy

Stát se akreditovaným profesionálem pro Bing reklamy jsem plánovala poměrně dlouho a na test se postupně připravovala v rámci volného času, ovšem díky nabitému létu jsem test vykonala až včera, 1. 9. 2014 (je nutné jej opakovat každý rok, naposledy jsem jej dělala 11.8.2016). Testování mi zabralo asi hodinu času.

Co jsem v průběhu testu ocenila byla možnost označení otázky pro budoucí revizi.

Máte-li zahraniční klienty, určitě doporučuji si test udělat. Nejedná se o nic časově ani znalostně náročného a získáte oficiální certifikát osvědčující vaši znalost Bing reklamy, který pak můžete používat k vaší prezentaci a také prezentaci vaší firmy.

Mohlo by vás zajímat:

4 komentáře k Bing reklamy: jak se stát expertem
  1. Pham MInh Duc Odpovědět

    Chtel bych we zeptat jestli je mozne uz otevrit a spravovat bing ads z CR? Dekuji

    • hanakobzova Odpovědět

      Účet lze otevřít, ale je nutné psát reklamy v podporovaných jazycích a cílit na podporovaná území. Češtinu a ani ČR zatím Bing nepodporuje. Bing reklamy jsou vhodné např. pro české firmy, které chtějí své produkty promovat na zahraničních trzích, kde je Bing jedním z používaných vyhledávačů. Současný seznam podporovaných jazyků a států najdeš zde nebo pak neustále aktuální seznam v nápovědě Bingu.

  2. Dalibro Odpovědět

    Děkuji za článek, nevíte, kdy bude Bing dostupný i v ČR?

    • hanakobzova Odpovědět

      Bohužel těžko říct… Bing zatím podporuje pouze 12 jazyků, takže kdo ví, kdy se dostane na řadu čeština.

Napsat komentář

Tvá emailová adresa nebude publikována. Zadej své jméno, email a komentář.